Skip to main content

Vandaag gebeld met klantenservice voor beëindigen contract vanwege verhuizing naar andres zonder glasvezel. Dit was niet mogelijk doordat er bewijslast geleverd moest worden dat er geen glasvezel is. 

Volgens topic hieronder is bewijslast niet nodig. Hoe kan ik mijn contract zsm opzeggen? Per mail is kpn ook niet bereikbaar en telefonisch kan er niks voor mij gedaan worden tot er bewijs is geleverd.

 

Welke provider wil je op je nieuwe adres? Velen leveren over hetzelfde netwerk als kpn dus als dat glasvezel er niet is dan alleen koper… Of ligt er glasvezel van ODF of Delta Fiber. Ziggo is ook een optie.

Met koper van 80 Mb/s of meer zal het abonnement waarschijnlijk niet voor het eerste jaar opgezegd kunnen worden. Maar verhuisd.

Er zal hier nog een KPN moderator komen. Die kan het natuurlijk alleen goed beoordelen met ook de gegevens van het nieuwe adres.

Zet in je PROFIEL de gegevens van je huidige adres en klantnummer. Zet in het tekstvak 'persoonlijke opmerkingen’ de gegevens van je nieuwe adres.

De moderator die hier komt kan het dan goed beoordelen a.d.h.v. de huidige regels daaromtrent. Het topic waar je naar verwijst is ruim 2 jaar oud. Toen waren er nog niet zoveel snelle koper aansluitingen als nu ook.

PROFIEL invullen en dan met de knop onderaan opslaan.

De wachtrij voor een kpn moderator is momenteel helaas wel 7 dagen.

Anders nogmaals bellen met dit:

Je kan de desk opzeggingen bereiken via 0800-0402, spreek in: “ik wil opzeggen.”


Hoi @asass, welkom op ons forum!
Wat betreft opzeggingen kan ik hier niet veel meer betekenen dan mijn telefonische collega's.

Voor alles over opzeggingen kun je het beste met ons bellen op 0800-0402, voor meer informatie over opzeggingen kun je terecht op kpn.com/opzeggen


13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  •  Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

 

Koper en glasvezel zijn geen vergelijkbare dienst, (tenzij je nu glasvezel 50 of 100mb hebt). Over de de glasvezel van een andere leverancier lijkt me ook geen vergelijkbare dienst, als daar kosten aan verbonden zijn.

Je hoeft dus niets te bewijzen, gewoon vragen of daar een vergelijkbare dienst wordt geleverd, zo ja iedereen blij, zo nee kun je ontbinden op basis van 13.2  4e lid uit de algemene voorwaarden

 


Via de website www.mijnaansluiting.nl kun je controleren of KPN glasvezel levert op jouw nieuwe adres. 

en via de websites www.kpnnetwerk.nl of www.glaspoort.nl kun je ook controleren of jouw dorp of stad op de planning voor nieuw aan te leggen glasvezelnetwerk van KPN. 

Als je vroegtijdig contract met KPN opzegt of ontbind. Dan betaal je ook de afkoopsom van het contract met KPN. 

mijn advies: het contract met KPN nog niet opzeggen of ontbinden. 

En gewoon contact opnemen met KPN klantenservice voor vragen.

Veel succes nog.