Skip to main content
Antwoord

Oranje lampje bij ethernetpoort, tv start niet op en slechte wifi

• January 22, 2025
  • 11 reacties
  • 165 keer bekeken

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Wen-dy. Heb je de tip van Marlon92 kunnen proberen? Het kan zijn dat de Experia Wifi versterker de verstorende factor is. Als de tv-ontvanger wel goed werkt, wanneer de Wifi versterker er tussenuit is, dan raad ik je aan om eens de Experia Wifi versterker te resetten. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. Daarna kun je weer proberen de internetkabel van de tv-ontvanger in de de Wifi versterker te steken en kijken of alles weer functioneert zoals voorheen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Op mijn experiabox v10 brand 1 oranje lampje naast de 1e aansluiting (zie foto) hierdoor heb ik weinig tot geen Wifi en de tv start niet verder op dan 90 al van alles zelf geprobeerd en gebeld met kpn. Vandaag de experia box omgeruild in de winkel voor een andere. Maar alsnog hetzelfde probleem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 22, 2025

Beste ​@Wen-dy ik hoop dat je standaard de modem recht op hebt staan of hebt hangen.

Zoals de modem er nu bij ligt wordt deze te warm en kan storingen gaan veroorzaken of defect raken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Hoi Jari

Nee dat lijkt zo op de foto de experia box hangt inderdaad.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 24, 2025

Hoi ​@Wen-dy. Welkom op de KPN Community! Vervelend dat je problemen hebt met de Wifi en tv, maar wel goed dat je er een foto bij hebt gedaan. Dat geeft wel gelijk een goed beeld hoe het bij jouw modem eruit ziet. 

En dat ziet er eigenlijk wel goed uit eigenlijk. Als bij de LAN-poort een groen en oranje lampje brandt betekent dit dat er een 1 Gbps verbinding actief is, dus eigenlijk precies wat je zou wensen. Onderstaande quote heb ik uit dit topic gehaald. 

Één led groen en andere uit: 100Mbps verbinding
Één led groen en één led oranje: 1Gbps verbinding.

Dat zou betekenen dat er met de kabel niets mis is en ook niet met de LAN-poort. Je hebt nu een nieuw modem met dezelfde problemen, dus kan misschien betekenen dat er in je eigen netwerk wat misgaat. Waar gaat die kabel in LAN2 precies heen en waar gaan de andere kabels heen? Gebruik je nog eigen routers, Wifi versterkers in je netwerk? 

Je hebt al gebeld met de klantenservice geef je ook aan, dus ik neem dan aan dat je verbinding is doorgemeten en daar geen problemen in zijn ontdekt. Misschien dat als je wat meer kunt vertellen over wat er allemaal aangesloten is, er meer duidelijk wordt over je probleem. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Hoi Arjan

Bedankt voor je antwoord.

Wifi is vandaag weer goed. Alleen de tv werkt nog steeds niet. Als ik het opstart dan blijft de tv op 90% hangen. Al meerdere keren gereset.

Groetjes Wendy 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 27, 2025

Mooi dat de Wifi inmiddels wel weer goed werkt. Heb je de tv ook al weer aan de praat gekregen? Zou je anders nog een de onderstaande vragen kunnen beantwoorden als het nog niet werkt? 

Waar gaat die kabel in LAN2 precies heen en waar gaan de andere kabels heen? Gebruik je nog eigen routers, Wifi versterkers in je netwerk? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2025

Hoi Arjan

Wifi werkt wisselend.

De tv werkt nog steeds niet. Ik krijg van kpn een nieuwe internet kabel toegestuurd.

Ik heb in totaal 3 wifi versterkers.

Groeten Wendy 

• January 27, 2025

Welke tv ontvanger heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2025

• January 28, 2025

Zit die Experia WiFi tussen de tv ontvanger en de Experiabox? Zo ja, haal die er dan eens tijdelijk tussenuit. Zodat de tv ontvanger echt rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zit.

Je gebruikt geen draadloze verbindingset ofzo? De kabel loopt echt rechtstreeks naar de Experiabox? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 30, 2025

Hey ​@Wen-dy. Heb je de tip van Marlon92 kunnen proberen? Het kan zijn dat de Experia Wifi versterker de verstorende factor is. Als de tv-ontvanger wel goed werkt, wanneer de Wifi versterker er tussenuit is, dan raad ik je aan om eens de Experia Wifi versterker te resetten. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. Daarna kun je weer proberen de internetkabel van de tv-ontvanger in de de Wifi versterker te steken en kijken of alles weer functioneert zoals voorheen.