Skip to main content

sinds kort slaat mijn WiFi punt op de slaapkamer op oranje.. dit terwijl hij al bijna een jaar goed functioneert en gewoon op groen stond

hoe kan dit ineens?

Is dat ism een v10a?


Is dat ism een v10a?

Klopt! 


Probeer de 1e superwifi een flink stuk van de v10a te zetten als dit lukt. Omdat de v10a na de laatste update ook meedoen met het mesh verhaal, heb je nu 2 wifipunten vlak naast elkaar die elkaar storen. Hierdoor weet je 2e superwifi niet waarmee hij moet verbinden.

 

 


Probeer de 1e superwifi een flink stuk van de v10a te zetten als dit lukt. Omdat de v10a na de laatste update ook meedoen met het mesh verhaal, heb je nu 2 wifipunten vlak naast elkaar die elkaar storen. Hierdoor weet je 2e superwifi niet waarmee hij moet verbinden.

 

 

Helder, deze staan inderdaad naast elkaar!

Bedankt voor de tip! Moet het eerste punt wel nog via een kabeltje aangesloten blijven op de v10 box??


Probeer de 1e superwifi een flink stuk van de v10a te zetten als dit lukt. Omdat de v10a na de laatste update ook meedoen met het mesh verhaal, heb je nu 2 wifipunten vlak naast elkaar die elkaar storen. Hierdoor weet je 2e superwifi niet waarmee hij moet verbinden.

 

 

Helder, deze staan inderdaad naast elkaar!

Bedankt voor de tip! Moet het eerste punt wel nog via een kabeltje aangesloten blijven op de v10 box??

Hoi Dennis, had jij hier nog antwoord op?

als ik namelijk mijn eerste WiFi punt losmaak van de experia box springen alle wifi punten op rood…

ik ga er nu dus vanuit dat de eerste nog bekabeld moet zijn aan de experia?


Oh sorry, ja, volgens mij moet de 1e superwifi bekabeld blijven omdat de v10a dat op hardware niveau niet aankan/ondersteunt.

Ik heb dat zelf nog niet kunnen testen.

 

Heeft dat enig effect bij jou?

 


Oh sorry, ja, volgens mij moet de 1e superwifi bekabeld blijven omdat de v10a dat op hardware niveau niet aankan/ondersteunt.

Ik heb dat zelf nog niet kunnen testen.

 

Heeft dat enig effect bij jou?

 

Ja alles springt dan op rood

 

maar hoe ver ik mijn eerste punt weg zet van mijn experia. Ik blijf soms boven oranje krijgen.. ik heb in mijn woonkamer een 2e punt staan en dan op verdieping 1 mijn 3e punt..

 

lijkt mij dat dat voldoende moet zijn voor prima WiFi.. het heeft een jaar goed gewerkt en nu ineens oranje.. heel vreemd


Ok en 1 bekabeld en 2 draadloos?

 

Of is woonkamer ook bekabeld, dan kan die van de meterkast helemaal ff los.

Moet je wel weer kijken hoe dat in verhouding tot elkaar staat, kwa afstanden. 


Ok en 1 bekabeld en 2 draadloos?

 

Of is woonkamer ook bekabeld, dan kan die van de meterkast helemaal ff los.

Moet je wel weer kijken hoe dat in verhouding tot elkaar staat, kwa afstanden. 

Nee alleen 1 is bekabeld in de meterkast aan de experia

 

verder alles los


Hmm..

Krijg je de wifi van de v10a nog uit? Knopje links 15 seconden ingedrukt houden. Lampje in dat knopje moet dan uit gaan.


Van harte welkom op ons forum @DaveP! 

Goed om te zien dat Dennis je al te hulp geschoten is, ben je er met zijn advies uit gekomen? We hebben ook veel informatie verzameld over de installatie en het gebruik van SuperWiFi, ik raad je ook aan om dat eens door te lezen. Laat gerust weten hoe het ervoor staat.