Skip to main content

In juni dit jaar heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN met de ingangsdatum in de week dat ik de sleutel van mijn huis kreeg (week 36), als welkomst cadeau zou ik een TV krijgen bij het abonnement.

Ik kreeg een tijdje later netjes het modem toegestuurd en een aannemer zou contact met mij opnemen over wanneer de glasvezel gelegd zou worden omdat het nog niet binnen was (volgens aannemer, KPN en KPN Netwerk). Ik heb een datum verzocht in de week dat ik de sleutel kreeg, dat konden ze niet inplannen want dat lag te ver in de toekomst, ze konden niks anders dan de ticket te annuleren.

Ik heb met KPN gebeld om de opdracht ticket opnieuw naar de aannemen te sturen een paar dagen voordat ik de sleutel kreeg, na een flink aantal keren heen en weer gestuurd te zijn van KPN naar KPN Netwerk, kreeg ik te horen dat de ticket niet opnieuw aangemaakt kan worden (oh en de reden waarom de ticket geannuleerd was: "Klant had geen belang meer bij de dienst”).

Heel vervelend, want op dit ogenblik ben ik het klussen in mijn nieuwe woning al aan het afronden en wil er graag gaan wonen, de hele tijd op mobiel netwerk is ook niet echt een oplossing.

Nog een keer bellen met de klantenservice, ik zou toch de oude bestelling moeten annuleren en een nieuwe aanmaken om een ticket te creëren voor de aannemen om glasvezel aan te komen leggen.
Op dat moment hadden ze alleen geen TV meer als welkomst cadeau, als tegemoetkoming kon ik wel de eerste 6 maand gratis TV krijgen. Wat helemaal geen tegemoetkoming is, dat was gewoon op dat moment het welkomst cadeau…
Op dat moment mee ingestemd, beter iets dan helemaal niets. Wel jammer dat ze me eerst lekker maken met een gratis TV en uiteindelijk met zoiets aankomen ook nog onder zulke omstandigheden.

Goed, uiteindelijk neemt de aannemer contact met mij op en maken we een afspraak. Omdat de glasvezel nog tot aan de stoep ligt moeten mijn beide onderburen ook thuis zijn op dat moment omdat de aanleg via hun meterkast zou lopen. Ga ik bij mijn onderbuurman aan de bel om hierover af te spreken, krijg ik te horen dat hij allang glasvezel heeft en ik ook! Ik in mijn meterkast kijken en daar ligt écht een glasvezelkabel, ik had al een keer in mijn meterkast gekeken tijdens het klussen maar ik had niet gedacht dat dit een glasvezelkabel was.

Ik heb dit teruggekoppeld aan de aannemer, die wou eerst een foto hebben van de meterkast van mijn onderbuurman en mij omdat het volgens hun niet mogelijk was dat hier glasvezel lag. Bleek dus tóch wel zo zijn.

Dan was al dit gedoe dus helemaal niet nodig en had mijn eerste bestelling gewoon kunnen blijven staan.

Intussen heb ik flinke vertraging hierdoor opgelopen want ik geen gebruik maken van internet voor de installatie van o.a. Sonos, camera's, slimme lampen e.d., ik heb niet thuis kunnen werken en ik heb erg veel kosten gemaakt door gebruik van mobiel netwerk.

Ik ben blij dat ik eindelijk uitzicht heb op internet maar ik ben zeker niet tevreden met hoe dit is verlopen.

Ik denk dat het daarom ook niet onredelijk is om enige vorm van tegemoetkoming van KPN te verwachten.

Hi @thomas119! Welkom op het forum.

Met die gang van zaken snap ik dat je graag een vergoeding wilt. Dit is niet zeker niet netjes gegaan. Ik wil je aanraden hiervoor een klacht aan te maken. Dat kan via de aangegeven link, of door 0800-0402 te bellen. Weet wel dat in beide gevallen gevraagd wordt eerst de bestelling afgerond te hebben. 

Ik begrijp je vraag. Maar via het forum kan ik dit niet voor je oppakken.