Skip to main content

Goedendag,

 

wij hebben een nieuwe woning gekocht uit de jaren 60.

 

nu zit er in de woonkamer op een rotplek een Lasdop voor telefoon aansluiting?

 

ik wil kpn nemen maar ik wil de modem in de meterkast, word dit dan vervangen en naar de meterkast verplaatst of moet je dit zelf regelen?

 

we hebben een kruipruimte.

 

nog geen glasvezel

Zie je de ptt kabel ook zitten in de kruipruimte? 


Zie je de ptt kabel ook zitten in de kruipruimte? 

Weet ik niet, ben nog niet in dat gedeelte geweest, maar hij gaat de vloer in dus daar ga ik wel van uit


U zou misschien zelf die lasdop los kunnen maken, de kabel terug kunnen trekken en bij de meterkast hem weer omhoog steken. Als die lang genoeg is. Een KPN monteur maakt er dan wel een nieuw isra punt aan. Dat kost niets bij een nieuwe klant. 


U zou misschien zelf die lasdop los kunnen maken, de kabel terug kunnen trekken en bij de meterkast hem weer omhoog steken. Als die lang genoeg is. Een KPN monteur maakt er dan wel een nieuw isra punt aan. Dat kost niets bij een nieuwe klant. 

Ik denk dat deze te kort is.. scheelt 6m grofgezegd


Ja, je kan geluk hebben. Misschien ligt er nog een lus van een paar meter in de kruipruimte. 


Ja, je kan geluk hebben. Misschien ligt er nog een lus van een paar meter in de kruipruimte. 

Ga vanavond eens onder de vloer


Hallo @Mike_01, een KPN onteur kan eventueel een nieuw ISRA punt aanleggen. Of zeg ik nu hele gekke dingen? @Ik_Combineer 


Hallo @Mike_01, een KPN onteur kan eventueel een nieuw ISRA punt aanleggen. Of zeg ik nu hele gekke dingen? @Ik_Combineer 

Dat kan heel goed, zelfs al is er niet voldoende lengte kunnen we prima een stukje erop lassen. Maar dan de kanttekening; dit is een cosmetische wens. U wilt hem graag uit de woonkamer en dat is logisch alleen dit is voor KPN niet noodzakelijk voor het leveren van een stabiele verbinding.

Voor de werkzaamheden in de kruipruimte zal de monteur waarschijnlijk een duo opdracht aanmaken (Terug komen met een collega) en kosten berekenen voor de tijd dat hij of zij bezig is met het opnieuw realiseren van een ISRA.

Ik doe over zo’n klus met oplassen in de kruipruimte ongeveer een uurtje dus dat zal dan €70 kosten maar het kan ook zomaar twee uur duren. Hou daar wel rekening mee.

 

Verplaatsen via mijnaansluitingen.nl kan ook, dan hoef je geen abonnement te nemen alleen zal je al gauw zo’n €500 lichter worden. 


wow 500 euros