Skip to main content
Goedenavond,



Wij hebben in onze woonkamer een oud beige kastje zitten (na wat zoeken op internet schijnt dit een ISRA punt te zijn in een PTT kastje).

Onze woning was vroeger een bedrijf en bij KPN is op hun naam nog steeds een analoge aansluiting te vinden (het factuuradres is ons adres).



Nu vind ik dit kastje erg lelijk en nu vroeg ik mezelf af of ik dit kastje kan verwijderen.



Ons modem is via de meterkast aangesloten en zit niet verbonden met dit kastje.

onder het kastje komt echter wel een dikke kabel uit de grond (in een blauwe buis). 2 dunne draden (grijs en zwart) lopen richting de meterkast.



alvast bedankt.



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Hallo @Nieuwenhuize ,

aangezien dat punt eigendom van KPN is het niet verstandig dat weg te halen met kans op verstoring van je huidige aansluiting in de meterkast.
Ik vraag me af of dit wel het ISRA punt is, of gewoon een telefoonaansluiting.

Is het een enkele of een dubbele wandcontactdoos?

Plaats eens een foto van dat PTT kastje.


De dikke grijze kabel aan de linkerkant hoort er niet bij.

Dit is voor iets anders wat we later aangelegd hebben.

Ik hoop dat jullie er iets van snappen met deze foto's.

Nogmaals dank!
Dat is zeer duidelijk een ISRA punt.
Dat is zeer duidelijk een ISRA punt.



Dank u voor uw antwoord.

Betekent dit dan dat we dit niet mogen verwijderen?
Hallo @Nieuwenhuize ,

Inderdaad, dat maakt onderdeel uit van de infrastructuur van KPN is is dus eigendom van KPN.

Vergelijk het met de gas en lichtmeter, die is ook niet van jou en mag je ook niet aankomen.
Dat weet ik niet, die vraag moet een moderator van KPN maar beantwoorden.
Hallo @Nieuwenhuize ,

Inderdaad, dat maakt onderdeel uit van de infrastructuur van KPN is is dus eigendom van KPN.

Vergelijk het met de gas en lichtmeter, die is ook niet van jou en mag je ook niet aankomen.




Hartelijk dank voor uw reactie.

Dan zal er helaas niets anders opzitten dan hem te laten zitten.

Of ze moeten van KPN dat ding dus weg willen halen..
Het zijn de binnenkomende lijnen, ik denk dat je 'm gebruikt, althans dat begrijp ik hier uit :

Ons modem is via de meterkast aangesloten en zit niet verbonden met dit kastje.

onder het kastje komt echter wel een dikke kabel uit de grond (in een blauwe buis). 2 dunne draden (grijs en zwart) lopen richting de meterkast.


Netjes aftimmeren dan maar.
Hoi @Nieuwenhuize, Welkom op het forum. Ik begrijp dat je het PTT kastje in de woonkamer niet wenselijk vindt en dat je liever ziet dat het ISRA punt verplaatst wordt. Je kunt een aanvraag hiervoor doen via https://www.mijnaansluiting.nl/. Hoe dit in zijn werk gaat kun je lezen op deze pagina. Het verplaatsen van de aansluiting brengt wel kosten met zich mee. Wanneer je een aanvraag doet krijg je een prijsindicatie, daarna kun je nog besluiten om af te zien van de aanvraag. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het vooral weten.