Skip to main content

Mag ik dit kastje weghalen? Ik heb geen vaste lijn meer, of moet ik hiervoor iemand bellen van kpn zo ja wie?

Nee, in principe niet. Dit is eigendom van KPN. 


Wie moet ik hierover bellen, wat voor functie heeft dit ding?


Dat is een antieke kast nog
Je zou 0800 0402 kunnen proberen, en anders weten ze vast wel wie je wel moet bellen.


Heb je ook geen internet van KPN ???? Of een andere provider bv BudgetThuis, T-mobile (danwel Tele2), Online, XS4ALL,  Youfone, Oxxio …. ? Die leveren allemaal over dat lijntje. Weghalen en je hebt geen internet meer.

Dis is het IS/RA. Ofwel het punt waar het kpn netwerk in je huis komt. Deel van netwerk, mag niet (zelf) verwijderd. Ook niet om evt. volgende bewoners.

Of heb je glasvezel? Of kabel (bv Ziggo)?


Ok dan laat ik het zitten, er gaat wel een oude telefoondraad naar stekker voor vaste telefoon, deze kan ik vast wel weghelen ik heb al jaren geen vaste lijn meer.

 

 


Alles wat ná het ISRA komt mag inderdaad weggehaald worden, het doosje en de blauwe kabel inderdaad niet zoals al genoemd werd.

 

Het bovenste klepje kun je eraf klikken, dan kan de kabel die er aan de bovenkant uit komt losgeschroefd worden en weggehaald :)

 

Dat is een antieke kast nog
Je zou 0800 0402 kunnen proberen, en anders weten ze vast wel wie je wel moet bellen.

Dit type ISRA is inderdaad al een tijd niet meer in gebruik maar voor een GLPK-invoerkabel (die met de loden mantel) vind ik dit type wel het fijnste. Verder is het niet toegestaan om deze zelf te verwijderen aangezien dat punt eigendom is van KPN. 

 

Wie moet ik hierover bellen, wat voor functie heeft dit ding?

Dit is het aansluitpunt op het kopernetwerk van KPN. Veel providers zoals BudgetThuis of T-Mobile maken hier nog gebruik van, ook als er glasvezel ligt. Niet alle providers leveren namelijk over het glasvezelnet van KPN NetwerkNL.