Skip to main content

Hallo,

In de tuin staat een oud PTT kastje. Kan deze zomaar verwijderd worden?

Ik zie in oude topics wel url's en telefoonnummers voorbij komen, maar deze zijn allemaal buiten gebruik. Via het keuzemenu van KPN kom ik ook niet verder...

U mag het sowieso niet zelf doen. Waarschijnlijk is die nog gewoon in gebruik en.mag die niet verwijderd worden.


Bedankt voor uw reactie. Weet u toevallig met wie ik contact op kan nemen om deze kast eventueel te verplaatsen wanneer deze nog in gebruik is? 


Hallo @PTT kastje tuin verwijderen ,

Je kunt het beste bellen met KPN Infra, de beheerder van de technische gebouwen en kabelverdelers van KPN. Het juiste nummer van KPN Infra is  0800-0150.


Bedankt voor uw reactie. Dit nummer heb ik geprobeerd, maar krijg helaas gelijk te horen dat het nummer niet in gebruik is. Weet u misschien een andere manier om KPN Infra te bereiken?


Heb je het nummer wel goed ingetoetst? Ik probeer 0800 0150 zojuist en krijg direct een keuzemenu.
Welkom bij…., kies 1 voor xxx, enzovoort.


Ik krijg ook het keuze-menu @PTT kastje tuin verwijderen en @RBxx 


Bedankt voor jullie hulp. Ik deed het inderdaad verkeerd. Het is nu even afwachten op de reactie.


Graag gedaan. 👍🏽


Mocht je openbaar willen delen in welke plaats en straat je woont (dus niet je adres!) zou ik voor je kunnen nakijken of deze kasten nog in gebruik zijn. Uiteindelijk zal je de reactie van 08000150 moeten afwachten maar dan heb je wel een indicatie of hij weg zou mogen of niet.


Dat zou heel erg mooi zijn! Zou dat eventueel ook met een privé bericht kunnen? Of is dat hier niet mogelijk? 


Dat mag, met de nadrukkelijke melding niet je huisnummer te geven want aangezien ik geen forummedewerker ben maar monteur mag ik niet zomaar klantgegevens krijgen.

Klik op mijn forumnaam en daarna op stuur bericht.


Heel erg bedankt! Ik heb u een berichtje gestuurd!


Ik heb handmatig elk adres op uw straat opgezocht en iedereen die klant is van KPN of een andere provider welke gebruik maakt van onze lijnen zitten inmiddels aangesloten via het glasvezel. Ook zie ik dat de aanleg al geruime tijd geleden is, ik verwacht dan ook dat in uw gebied het project "koper uit" al langs is geweest en de kast inactief is / niet meer wordt gebruikt. Dan moet ik er bij zeggen dat dit een verwachting is, ik ga er namelijk van uit dat u het over een stap58 kast heeft. (Zie foto)

 

Dan zitten er twee kanttekeningen aan;

1) ik ben een monteur van KPN en beheer niet het netwerk, voor officieel antwoord zult u moeten afwachten op de reactie van 0800-0150. Bij verwijdering zonder toestemming kunt u een flinke boete en schadepost krijgen.

2) in een reeks stap58 kasten zitten tot 80 huizen aangesloten, het kan zijn dat er ook enkele huizen van een nabije straat op aangesloten zitten, mochten deze nog niet over zijn op glasvezel zal de kast ook niet worden verwijderd. Ik heb niet elk adres van alle straten opgezocht in de buurt van de straat die u me in het privébericht heeft gestuurd.

 

 


Dat is positief nieuws! Het betreft inderdaad een stap85 kast van uw foto. Nogmaals heel erg bedankt voor uw moeite, tijd en duidelijke uitleg! Ik zal het officiële bericht van 0800-0150 afwachten. Ik heb ze een mail gestuurd en hoop daar snel antwoord op te krijgen.

 

Fijne dag vandaag! 


Ik heb zo'n zelfde vraag. Bij ons hangt het tegen de garage aan en wegens een verbouwing willen we deze verwijderen of verplaatsen. Ik heb dit nummer geprobeerd te bellen, maar elke keuze die ik maak wordt er aangegeven dat ik een andere afdeling moet hebben….. ik heb 0800-0150 gebeld. Kan iemand mij helpen? :)

 


Zit die kast in de weg dan? @Mikespee , daar draait de halve wijk op, inclusief jouw aansluitingen als je nog geen glasvezel hebt.

 


Zit die kast in de weg dan? @Mikespee , daar draait de halve wijk op, inclusief jouw aansluitingen als je nog geen glasvezel hebt.

 

Jaa de kast zit in de weg i.v.m. de uitbouw die daar komt. De huizen aangrenzend maken allemaal gebruik van de glasvezelaansluiting.


Ook als er glasvezel ligt is de kans aanwezig dat er nog een paar klanten op zitten die geen glasvezel willen.


Je kunt dan een offerte via https://mijnaansluiting.nl/home vragen @Mikespee 

 


Zit die kast in de weg dan? @Mikespee , daar draait de halve wijk op, inclusief jouw aansluitingen als je nog geen glasvezel hebt.

 

Maximaal 16 huishoudens. Een halve wijk is wel heel erg veel.


Zit die kast in de weg dan? @Mikespee , daar draait de halve wijk op, inclusief jouw aansluitingen als je nog geen glasvezel hebt.

 

Maximaal 16 huishoudens. Een halve wijk is wel heel erg veel.

Ik sloeg ook maar een slag in de lucht @Ik_Combineer , gelukkig zijn er vakmensen die de forumleden kunnen en mogen corrigeren.😉


Reageer