Skip to main content

Modem V10a geinstalleerd. Wifi doet het. Echter de Wifiversterkers zijn nog steeds verbonden met het oude V10 modem. Ik heb nu dus ongewild 2 SSID in gebruik. De wifi-versterkers (op de oude SSID) doen het nog wel maar ik moet nu steeds handmatig schakelen tussen de 2 SSSID's. Ik wil graag op de nieuwe SSID (modem V10a) in het gehele huis met de wifi-versterkers Wifi benutten. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik denk dat je de versterkers het best even kan resetten. Dan begin je met een schone lei. Het reset knopje achterop indrukken, bestlang, volgens mij wel 10 tot 15 seconden. Moet je beetje kijken wat de lampjes doen.


Reset van WiFi experia uitgevoerd. Helaas, zonder resultaat.


Hallo @RHKV, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet gelukt is! Werkt het nog steeds niet? Kan je anders eens proberen om het te installeren met behulp van de thuis app? Mocht dat ook niet lukken, probeer dan eens om in te loggen op de webinterface van de Experia Wifi. Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password).


@Marcia_ 

ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat alle bedrade (bijvoorbeeld desktop rechtstreeks aangesloten op nieuwe modem)aansluitingen nog steeds melding maken van de oude SSID (modem v10). Dus het probleem is bij nader inzien NIET de WiFi Experia maar het feit dat het oude modem, naast het nieuwe modem nog steeds actief is. Het vervelende is dat de WiFi handmatig moet worden aangepast op de devices. Een probleem trouwens dat  ik een aantal keren bij hetKPN forum aantref zonder een uiteindelijke oplossing.


In dat geval kan je proberen om deze met de servicetools in te stellen. Dan moet je wel de Experia Wifi's even loskoppelen. Als dat ook niet werkt, dan kan je de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Je zult dan wel alles opnieuw in moeten stellen, ook portforwards etc. 


@Marcia_ 

allereerst dank voor het meedenken.

ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het voor een toegevoegde waarde heeft om de router te resetten naar de fabrieksinstellingen. Voorgangers met hetzelfde probleem hebben dat ook al eens geprobeerd zonder succes en toen ik de router  voor de eerste installeerde stond hij ook nog in de fabrieksinstellingen...


@Marcia_ 

Zou je mijn probleem eens willen voorleggen aan de KNP-techneuten? Nogmaals, mijn probleem staat mijns inziens helemaal los van de Wifi Experia. De hoofdrouter V10a geeft de SSID af van mijn oude geretourneerde router. Daarnaast is het wifisignaal van de nieuwe router ook actief. Als ik mijn apparatuur bekabel (PC, Wifi versterker, enz) met de nieuwe router staat er bij de verbinding dat ik verbonden ben met de oude router. 


Als ik het goed heb begrepen worden je oud ssid en wachtwoord opgeslagen bij kpn. Dit om het makkelijker te maken als er om wat voor rede een nieuw modem moet komen. Blijkbaar wil jij dat niet. Als je gewoon de oude gegevens gebruikt zou het moeten werken.


Kun je via http://192.168.2.150 eens inloggen en de wifi naam veranderen in de experia wifi

Bij veranderen 1 neemd de ander dat ook over

 

 


Is het mogelijk dat je de SSID van de 2.4 en 5 GHz frequentie andere namen hebt gegeven? Je kunt dit controleren via de servicetool op onze website. Je hebt de V10 niet meer aangesloten, even voor de zekerheid, toch?


Is het mogelijk dat je de SSID van de 2.4 en 5 GHz frequentie andere namen hebt gegeven? Je kunt dit controleren via de servicetool op onze website. Je hebt de V10 niet meer aangesloten, even voor de zekerheid, toch?


bij de experia wifis is het niet mogelijk om dit te splitten

dus dit kan niet

bij het start bericht lijkt de fout te zitten in de experia wifi

en bij deze zwarte kastjes is het splitten van de ssid (wifi naam) van de 2.4 en 5 GHz niet meer mogelijk


Als ik het goed heb begrepen worden je oud ssid en wachtwoord opgeslagen bij kpn.

Dat klopt, maar als het goed is kan je dat ook resetten.

Kan @RHKV eens inloggen in de Experia Box v10A via http://192.168.2.254/  en de volgende optie uitvoeren: “Restore WiFi defaults” (of “Herstel WiFi standaard instellingen” in het Nederlands).

Dit zou als het goed is ook de WiFi instellingen op de server bij KPN moeten verwijderen. In een oud topic klik hier werkte dat bij de Experia Box v10 in ieder geval wel.

Daarna ook de Experia WiFi's beter even resetten en opnieuw koppelen.


Hallo Ruud

dus als ik jou goed begrijp kan ik bij het inloggen van het v10 a modem (restore WiFi defaults) de SSID van de v10 modem laten verwijderen bij KPN?


Hoi @RHKV zo heb ik dat begrepen. De “backend” van KPN onthoudt maar één set WiFi gegevens.


@RBxx 

moet ik eerst nog het modem van te voren resetten of hoeft dit niet?


@RHKV dat denk ik niet, kan je zo nodig later altijd nog doen.


@RBxx 

zojuist restore WiFi defaults uitgevoerd.

Helaas. De bedrade aansluiting (rechtstreeks aangesloten op de v10a) op desktop geeft nog steeds de oude modem  SSID (v10) weer. 
Kpn laat dus weer beide SSID zien.


Ai, dat is vervelend. Had je de Experia WiFi's ook gereset en opnieuw gekoppeld?

Je laatste opmerking valt me op: bedrade aansluiting …. desktop .… geeft SSID weer.

Je zei het ook al eerder.

Hoe/waar zie je dat?? Bedraad en SSID (WiFi) zijn twee gescheiden zaken.


@RBxx 

Hallo Ruud

reset modem V10a (nog) niet uitgevoerd.

ik snap de verwarring: als ik klik op het icoontje van de bedrade internetverbinding van de desktop ben  ik verbonden met de SSID van het oude modem. Dat is mijn grote probleem! De wifiversterkers spelen mijns inziens hier in totaal geen rol. Zie ook idd mijn eerder gemaakte opmerkingen.


@RHKV, kan je dat laten zien met een plaatje? Welk icoontje is dat. Sorry, maar ik blijf in verwarring….

(Verwijder wel evt. zichtbare privé gegevens)


Dus alle bedrade aansluitingen: desktop en wifiversterkers zijn verbonden met oude routernaam (v10). De mobiele apparaten waar onder gsm en tabled zien 2 wifisignalen: het oude en het nieuwe modem. Het grote probleem is dat bij de mobiele apparaten handmatig de beste verbinding moet selecteren. De oplossing zou zijn dat de bedrade aansluitingen op dezelfde SSID zouden zitten, als het nieuwe WiFi-signaalte weten het nieuwe v10a modem.


 


Dus: als ik de cursor van de muis op het icoontje houd, staat de SSID van het oude modem vermeld.


Ik denk toch dat dit aan de hand is: Als je vervolgens op een later moment handmatig de wifigegevens in je Experia Wifi of Superwifi punt aanpast, dan wordt dit wel doorgestuurd naar het beheersysteem, maar niet naar de Experia Box.

Alles ontkoppelen en alles resetten (waarbij de Experia Box via de webinterface gereset moet worden) en dan opnieuw installeren het probleem zou moeten verhelpen. Je vindt dit door in te loggen op de webinterface en dan: linkermenu administration en dan bovenbalk restore/save/upload setting. Daar zit de knop voor restore factory defaults. Je kunt op het laatst, om alles echt even goed te doen nog op je pc specifiek netwerk vergeten klikken en opnieuw verbinding maken. 


@Marcia_ de Experia Box via de webinterface gereset. Helaas😔. Wifisignaal van nieuwe experia v10a, bedraad echter nog steeds gekoppeld aan oude v10 Experia Box.

Is het mogelijk dat een monteur langs komt?

Ik heb nu al 5x gebeld met kPN. Alle goede bedoelingen ten spijt heeft niemand mij kunnen helpen.Ik ben al ruim 20 jaar trouwe KPN klant en mijn vertrouwen wordt nu aardig op de proef gesteld.