Skip to main content

LS,

Ik wil graag mijn oudere desktop bedraad aansluiten op een aparte wifi ontvanger. 

Wat heb ik daarvoor nodig?

VrGr, Arend

Hallo @Arisas een netwerkkabel met voldoende lengte en kwaliteit minimaal CAT5e.

 


Excuus, ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest. Het gaat om de ontvanger, watvoor iets moet ik daarvoor aanschaffen.


De tv ontvanger via wifi wordt via kpn niet officieel ondersteund. Maar het is mogelijk met de Super wifi 2. Als je die nog niet hebt is dit het startpakket.


@Arisas heeft u al SuperWiFi's in huis?


Ik zie dat begrijpend lezen moeilijk is voor sommigen.

Hier vind je een heleboel wifi-ontvangers.


ja, ik heb al superwifi en zou daar graag een ontvanger aan toe willen voegen om daar mijn desktop op aan te sluiten.


Sorry. Niet goed gelezen.


ja, ik heb al superwifi en zou daar graag een ontvanger aan toe willen voegen om daar mijn desktop op aan te sluiten.

Is die SuperWiFi zwart of een wit?

Is deze SuperWiFi bekabeld aangesloten op de Experiabox/KPN Box? Of staat die zomaar draadloos en zit alleen de stekker maar in het stopcontact? 

Wat bedoelt u met "ontvanger"? Bedoelt u daar een tv ontvanger mee?

Of wilt u een usb adapter voor in uw desktop, zodat u op deze desktop internet heeft? In dat geval kunt u zo'n adapter aanschaffen waar @DLD een linkje naar geplaatst heeft.

Ik heb zelf toevallig vorige week nog een TP-Link Archer T3U nano aangeschaft. 

https://www.alternate.nl/TP-Link/Archer-T3U-nano-wlan-adapter/html/product/1837099

Hij zit nog in de doos, ik heb hem nog niet geprobeerd. 


Eerst desktop. Dan weer ontvanger. Nu desktop….

Een desktop computer die zelf geen wifi heeft kun je met behulp van een wifi-usb-stick met wifi verbinden. Zie de link die DLD hier geeft.

Een tv ontvanger kan je met een netwerkkabel naar de dichtstbijzijnde Super wifi aansluiten.


Klopt JanBar, daar heb je helemaal gelijk in. Die ga ik proberen voor de desktop.

Ik heb voor wat anders nog wel een bedrade aansluiting nodig en dat is in de praktijk niet te bekabelen.

Daarom zocht ik een oplossing met een extra wifi ontvanger die ik kan verbinden met een utp kabeltje.

Er zit geen usb poort op deze unit.

 


@Arisas 

Moeilijk he, al die incrowd termen die KPN gebruikt. 

Maar wist je dat voor oude desktops ook ethernet adapterkaarten beschikbaar zijn. 

https://www.beslist.nl/products/computers/r/pci_express_x1_gigabit_ethernet_card/

 

 


Hoi @Arisas, er is zo te zien wat verwarring over wat je precies probeert aan te sluiten en weet ook niet zeker of ik het begrijp.

Je hebt het zowel over een desktop als een ontvanger. De term ontvanger wordt vaak gebruikt voor een tv-ontvanger, zoals je aan een aantal reacties kunt zien. Doordat je ook een desktop noemt kan het ook om een computer gaat. Ik vermoed dat dat is wat je aan wilt sluiten, klopt dat? Als dat zo is kan je een adapter zoals Nick en Dommeke noemden gebruiken.