Skip to main content

Erg teleurgesteld in kpn momenteel.

overal reclame dat je zonder extra kosten, dus gratis kan overstappen van het kopernetwerk naar glasvezel. Na een jaar met openbreken van de straat , oprit en vandaag het binnenbrengen van de glasvezelaansluiting ik enthousiast bekennen kpn met de mededeling dat, ik wil overstappen naar glasvezel.

krijg ik te horen dat, het niet kan met mijn huidige abonnement en dat ik dan moet overstappen. Ben ik €2,- per maand meer kwijt en heb ik geen gratis spotify meer.  Kost me dan ook nog €10,- extra. Zou dus ipv €82,- per maand €94,- moeten gaan betalen voor hetzelfde pakket.

Het is dat ik doorvroeg want er werd eerst gezegd dat ik om over te stappen mijn huidige abonnement moest verlengen. 
Is niet zo, ik moet een heel nieuw abonnement afsluiten.

aangegeven dat ik dan maar geen glasvezel neem.

erg teleurgesteld in kpn dat ze de boel zo misleiden.

 

Ook dat laatste hoeft niet. Uw verbinding wordt automatisch overgezet naar glasvezel. Dat duurt wel een paar weken maar is absoluut gratis. 


Ook dat laatste hoeft niet. Uw verbinding wordt automatisch overgezet naar glasvezel. Dat duurt wel een paar weken maar is absoluut gratis. 

Hoe willen ze dat gaan doen dan? De glasvezel ligt nu in mijn huis, maar er moet nog een of ander kastje overheen gezet worden om hem aan te kunnen sluiten op mijn modem.

ze hadden het over een monteur of een doe het zelf pakket? 
wordt dit dan automatisch opgestuurd in de aankomende dagen/weken?


Welk abo heb je? Doorgaans worden lopende abo's inderdaad automatisch en gratis omgezet naar glasvezel. En ja, dat is tegenwoordig vaak een doe-het-zelf pakket, tenzij dat om technische reden niet mogelijk is, dan komt er een monteur.

Als je een nog (tamelijk) oud abo hebt, wil kpn  meestal graag dat je dat omzet naar een nieuwer, (soms maar niet altijd) duurder abo, maar dat is voor glasvezel meestal niet nodig. 


Als de andere kant van de kabel ook klaar is wordt dat doorgegeven aan de provider in jouw geval kpn. Die gaan dat verwerken en contact opnemen voor omzetting. Je hoeft eigenlijk alleen maar te wachten. 


Welk abo heb je? Doorgaans worden lopende abo's inderdaad automatisch en gratis omgezet naar glasvezel. En ja, dat is tegenwoordig vaak een doe-het-zelf pakket, tenzij dat om technische reden niet mogelijk is, dan komt er een monteur.

Als je een nog (tamelijk) oud abo hebt, wil kpn  meestal graag dat je dat omzet naar een nieuwer, (soms maar niet altijd) duurder abo, maar dat is voor glasvezel meestal niet nodig. 

Hallo Henk,

 

ik heb een Ab uit 2013, en ze geven aan dat ze het niet over kunnen zetten tenzij ik overstap naar een nieuw Ab. Ik zou dan iets meer betalen en mijn gratis spotify kwijt zijn. Maar zeiden ze, als ik spotify wil houden kost het me maar €10,- meer in de maand.

het trieste is dat er aan allle kanten reclame wordt gemaakt dat je gratis over kan stappen en dat je je Ab behoud. 
min eerste instantie gaf ze aan dat ik mijn Ab moest verlengen en dat het dan wel kon? Toen ik vroeg hoe of wat kwam de aap uit de mouw. Kpn wilt van die oude Ab af en iedereen een hussel aansmeren.

ik heb met mijn gezin 4 MOB Ab en vaste telefonie internet tv de hele zooi en dan proberen ze me nog te piepelen ook


Hussel is verleden tijd. Ik zie op kpn dat je voor een abonnement met internet 100mb, 1 tv ontvanger,  opneempakket en spotify € 68,00 gaat betalen.  Wat heb je nog meer in het pakket zitten nu?


das wel een heel erg oud abbonement die vorm bestaat idd niet meer


das wel een heel erg oud abbonement die vorm bestaat idd niet meer

Dat kan, maar als er gezegd wordt dat je zo kan overstappen met je huidige Ab en dat je niet meer gaat betalen dan klopt er niet veel van.

heb ook besloten de overstap niet te maken naar glasvezel.


Tzt zal je moeten want koper gaat uit. Maar kijk nou eens goed naar de huidige prijzen. Ben je echt wel duurder uit?? Spotify is immers nooit gratis geweest.  Het zat gewoon in de prijs.


Tzt zal je moeten want koper gaat uit. Maar kijk nou eens goed naar de huidige prijzen. Ben je echt wel duurder uit?? Spotify is immers nooit gratis geweest.  Het zat gewoon in de prijs.

Ik betaal nu €82,- en als ik alles 1 op 1 overzet ga ik naar €95,- c dus ja ben zeker duurder uit


Tzt zal je moeten want koper gaat uit. Maar kijk nou eens goed naar de huidige prijzen. Ben je echt wel duurder uit?? Spotify is immers nooit gratis geweest.  Het zat gewoon in de prijs.

Ik betaal nu €82,- en als ik alles 1 op 1 overzet ga ik naar €95,- c dus ja ben zeker duurder uit

Niet overdrijven €94,- 🤣😂


Maar heb je dan veel extra pakketten??


Maar heb je dan veel extra pakketten??

Veel te veel. 😂🤣


das wel een heel erg oud abbonement die vorm bestaat idd niet meer

Dat kan, maar als er gezegd wordt dat je zo kan overstappen met je huidige Ab en dat je niet meer gaat betalen dan klopt er niet veel van.

heb ook besloten de overstap niet te maken naar glasvezel.

je zal idd wel moeten koper gaat eruit

 


das wel een heel erg oud abbonement die vorm bestaat idd niet meer

Dat kan, maar als er gezegd wordt dat je zo kan overstappen met je huidige Ab en dat je niet meer gaat betalen dan klopt er niet veel van.

heb ook besloten de overstap niet te maken naar glasvezel.

je zal idd wel moeten koper gaat eruit

 

Dat kan, maar dan wel onder dezelfde voorwaarden


das wel een heel erg oud abbonement die vorm bestaat idd niet meer

Dat kan, maar als er gezegd wordt dat je zo kan overstappen met je huidige Ab en dat je niet meer gaat betalen dan klopt er niet veel van.

heb ook besloten de overstap niet te maken naar glasvezel.

je zal idd wel moeten koper gaat eruit

 

Dat kan, maar dan wel onder dezelfde voorwaarden

dat zal niet gebeuren


Maar heb jij contact opgenomen met kpn of kpn met jou? Ik zou rustig afwachten wat kpn "automatisch" met jouw aansluiting gaat doen, nu de glasvezelkabel je huis is ingebracht en waar ze eventueel mee komen als er qua abonnement toch wat aangepast moet worden. In dat geval kun je altijd nog opzeggen en een andere provider over glasvezel kiezen. 

Uiteindelijk wordt de koperkabel afgeschakeld zodra kpn de diensten in een gebied/wijk een paar jaar via glasvezel aanbiedt. 


Hi @juledelamer,

Ik kijk graag even met je mee naar hoe het zit met de kosten, het is niet heel gangbaar dat een abonnement uit 2013 echt zó veel duurder uitpakt na het omzetten naar een actueel abonnement, ook al heb je meerdere extra's. 

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hi @juledelamer,

Ik kijk graag even met je mee naar hoe het zit met de kosten, het is niet heel gangbaar dat een abonnement uit 2013 echt zó veel duurder uitpakt na het omzetten naar een actueel abonnement, ook al heb je meerdere extra's. 

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Gedaan. 👍🏻


Bedankt @juledelamer!

Ik moet bekennen dat ik jouw berekening én die van mijn telefonische collega niet helemaal begrijp. Op dit moment heb je een Alles in 1 Standaard abonnement waar je na de inflatiecorrectie van juli €87,99 per maand voor betaalt, niet de €82,- waar je het eerder over had. 

Dit abonnement heeft de volgende inhoud:

  • 100Mb snelheid
  • EPSN
  • Opnemenpakket
  • Vast telefoonnummer
  • Spotify Premium
  • 3 tv-ontvangers
     

Als je nu over gaat naar een actueel abonnement met dezelfde inhoudt, ga je minder betalen, en krijg je daar -naast glasvezel- zelfs meer voor terug. Je krijgt na de overstap namelijk het gratis Pluspakket en beveiliging voor 5 in plaats van 2 apparaten. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar als ik je huidige abonnement en onze actuele abonnementen naast elkaar leg, zou je er dus echt alleen maar op vooruitgaan qua kosten!


Bedankt @juledelamer!

Ik moet bekennen dat ik jouw berekening én die van mijn telefonische collega niet helemaal begrijp. Op dit moment heb je een Alles in 1 Standaard abonnement waar je na de inflatiecorrectie van juli €87,99 per maand voor betaalt, niet de €82,- waar je het eerder over had. 

Dit abonnement heeft de volgende inhoud:

  • 100Mb snelheid
  • EPSN
  • Opnemenpakket
  • Vast telefoonnummer
  • Spotify Premium
  • 3 tv-ontvangers
     

Als je nu over gaat naar een actueel abonnement met dezelfde inhoudt, ga je minder betalen, en krijg je daar -naast glasvezel- zelfs meer voor terug. Je krijgt na de overstap namelijk het gratis Pluspakket en beveiliging voor 5 in plaats van 2 apparaten. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar als ik je huidige abonnement en onze actuele abonnementen naast elkaar leg, zou je er dus echt alleen maar op vooruitgaan qua kosten!

Klopt inderdaad het is €88,- per maand, maar ik ben wel mijn spotify kwijt. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een beveiliging voor 5 apparaten, ik hoef ook helemaal geen pluspakket. Ik wil gewoon mijn spotify behouden. Dus komt er €9,99 bij en zit ik op €97,- per maand ipv €88,- met een pluspakket wat ik niet wil en een spotify die ik wel wil maar nu opeens apart voor moet betalen.

Het is alleen een voordeel als het pakket zou zijn Wat jij ook daadwerkelijk wilt hebben


Bedankt @juledelamer!

Ik moet bekennen dat ik jouw berekening én die van mijn telefonische collega niet helemaal begrijp. Op dit moment heb je een Alles in 1 Standaard abonnement waar je na de inflatiecorrectie van juli €87,99 per maand voor betaalt, niet de €82,- waar je het eerder over had. 

Dit abonnement heeft de volgende inhoud:

  • 100Mb snelheid
  • EPSN
  • Opnemenpakket
  • Vast telefoonnummer
  • Spotify Premium
  • 3 tv-ontvangers
     

Als je nu over gaat naar een actueel abonnement met dezelfde inhoudt, ga je minder betalen, en krijg je daar -naast glasvezel- zelfs meer voor terug. Je krijgt na de overstap namelijk het gratis Pluspakket en beveiliging voor 5 in plaats van 2 apparaten. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar als ik je huidige abonnement en onze actuele abonnementen naast elkaar leg, zou je er dus echt alleen maar op vooruitgaan qua kosten!

Klopt inderdaad het is €88,- per maand, maar ik ben wel mijn spotify kwijt. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een beveiliging voor 5 apparaten, ik hoef ook helemaal geen pluspakket. Ik wil gewoon mijn spotify behouden. Dus komt er €9,99 bij en zit ik op €97,- per maand ipv €88,- met een pluspakket wat ik niet wil en een spotify die ik wel wil maar nu opeens apart voor moet betalen.

Het is alleen een voordeel als het pakket zou zijn Wat jij ook daadwerkelijk wilt hebben

Dit is wat jij schrijft: Als je nu over gaat naar een actueel abonnement met dezelfde inhoudt, ga je minder betalen, en krijg je daar -naast glasvezel- zelfs meer voor terug. 
maar het probleem is, is dat de inhoudt niet hetzelfde is. Ik raak mijn spotify kwijt en als ik die wil behouden moet ik €9,99 meer gaan betalen.


Ik schrijf ‘met dezelfde inhoud’ omdat het dezelfde inhoud betreft @juledelamer 😉

In het overzicht met de prijzen, is Spotify al meegenomen. Je ziet het staan als een na onderste bij de extra's 😊


 

ik hoef ook helemaal geen pluspakket.

Als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN, dan voldoe je aan de voorwaarden van KPN Compleet. Je zou dan in plaats van een gratis pluspakket ook kunnen kiezen voor gratis ESPN Compleet. 

Je gaat dan dus nog maar 71,99 betalen


 

ik hoef ook helemaal geen pluspakket.

Als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN, dan voldoe je aan de voorwaarden van KPN Compleet. Je zou dan in plaats van een gratis pluspakket ook kunnen kiezen voor gratis ESPN Compleet. 

Je gaat dan dus nog maar 71,99 betalen

Zelfs 4 mobiele Ab