Skip to main content

Ik wilde overstappen naar een andere provider vanwege het feit dat ik niet juist gebruik kon maken van de diensten van KPN met de door hen geleverde apparatuur.

Ik heb de overstap uit handen gegeven bij de nieuwe provider. Ik kreeg 30 oktober per mail bevestiging dat de aansluiting per 7 december werd overgedragen aan de andere partij.

Later ontving ik een mail bevestiging dat de opzegging per 6 januari (?) bevestigd is.

Ik belde service (wat mij ca 45 minuten kostte om die alleen al te kunnen bereiken. De situatie uitgelegd en ze snapten dat dit niet goed was en zouden het achter de schermen nakijken.

Niets meer gehoord, maar toen ontving ik een factuur over de gehele maand december.
Dus ik weer naar de klantenservice bellen en 45 minuten later kon ik uitleggen dat dit in mijn ogen niet klopt en dat ik dit eerder had uitgelegd aan een collega en verrast ben over de nota voor de volledige maand. Die vertelde me dat een correctie enkele dagen later zou volgen.

Nu ontving ik wederom een factuur voor de volledige maand januari.
Ik belde vandaag wederom (en wederom 45 minuten voor ik beet had) en legde de situatie opnieuw uit. Nu was de medewerker stellig dat wat berekend is juist is en dat er niets aan te doen is; over enkele dagen volgt een correctie voor de dagen vanaf 7 januari, maar de dagen na 7 december (vanaf wanneer KPN geeneens meer kans heeft diensten te leveren) tot aan 6 januari moet ik betalen, of er nou diensten geleverd worden of niet. Dit is nu eenmaal het contract (welke reeds in oktober opgezegd is).

Dat is dan jammer, maar kan niets aan gedaan worden.
 

Ik voel hier enig onrecht en hoop dat u dit zelf ook inziet.

Hier vindt u uitleg over het factureren na opzeggen.  Wellicht dat het enige duidelijkheid geeft.


Tot wanneer liep of loopt jouw jaarcontract? tot 7 december of tot 7 januari?


@EAZ1964 ik was al langer lid en had een maand opzegtermijn. Vanaf oktober lijkt mij dit geen probleem.


@Joep1965 dat verklaart niet waarom de overdracht van de aansluiting op 30 oktober bevestigd wordt voor een datum van 7 december, terwijl het contract nog doorloopt tot een maand na die datum (als KPN op 30 oktober al aangeeft zelf geen diensten meer te kunnen leveren, omdat de aansluiting wordt overgedragen, hoe kunnen ze die dienst dan nog belasten en betaling verwachten?)


Best een klacht indienen en vasthouden aan de 7 december.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


@PeetjeBeetje Ik snap dat dit vragen oproept en dat je daar graag duidelijkheid over wil hebben. Ik zou dan even bellen met 0800-0402 en dan even vragen naar de afdeling Opzeggingen en Contracten.


@Remco_ dit is waar ik de laatste keer contact mee had en niet verder mee kwam. Om opnieuw 45 minuten in de wacht te hangen en te weten wat daar de uitkomst van is, lijkt me geen optie, hoe leuk jullie wachtmuziek ook is. 

Na ca. 30 minuten herhaalt de boel, maar daar bel ik ook niet voor.


Dit ligt helaas buiten mijn portfolio, ik heb daar geen ander alternatief voor. Als het om een Contractovername gaat moet je toch even bij de afdeling Contracten en Opzeggingen zijn.