Skip to main content
Na een jaar of wat problemen met de kabelaansluiting van Ziggo, kabel is oud en vertoont breukjes, was ik het zat om telkens weer aan het ding te poeren om steeds uitvallend internet te herstellen. Vooral de upload is bij Ziggo heel kwetsbaar. Als de aansluiting niet perfect is, valt dat als eerste weg.



Vrijdag 19 juli 2019 de stoute schoenen aangetrokken en gebeld naar KPN. Er is bij mij glasvezel gelegd in 2015, maar uit gemakzucht niet naar binnen gebracht. Aileen de tuinboring was gedaan tot aan de gevel.



Een heel prettig gesprek gehad met de KPN medewerker. Geduldig heeft hij met mij de mogelijkheden doorgenomen zonder te pushen een hoger abonnement te nemen. Ook meteen begrip dat ik geen tv meer hoef. Dat is een groot voordeel van KPN. Bij Ziggo zit je altijd aan het basispakket vast. Hij zei dat het alsnog binnenbrengen van de glasvezel kosteloos was, legde vast dat ik mijn vaste nummer mee wilde nemen en reserveerde voor mij het gewenste kpnmail adres. Ook regelde hij dat ik gebruik kon maken van de overstapservice van KPN. Ik moest de komende tijd mijn mobiele telefoon in de gaten houden omdat alle bevestigingen over pakketverzending en afspraak met KPN NetwerkNL voor de glasvezel zouden gaan langs die weg.



Na het gesprek meteen een mail op mijn oude e-mailadres met alle gemaakte afspraken en het contract. Ook Ziggo stuurde vrij snel een bevestiging dat mijn volledige abonnement zou worden stop gezet en het telefoonnummer klaar stond voor portatie.



Woensdag 24 juli 2019 een SMS dat mijn installatiepakket verzonden was met de mogelijkheid om het te volgen en ook KPN NetwerkNL aan de lijn dat ze al maandag 29 juli kunnen langskomen om de glasvezel in huis te brengen. De man verontschuldigde zich nog dat het niet eerder kon, terwijl ik alleen maar dacht: wat een snelle service midden in de vakantieperiode. Ondertussen na 2x niet thuis vrijdag het pakket opgehaald bij het servicepunt.



Afgelopen maandag zelfs al eerder als afgesproken de monteurs van KPN NetwerkNL aan huis. Keurig de vezel naar binnen gebracht, afgemonteerd op de muur met meteen de mediaconverter er op. Mooi systeem nu dat deze over het kleine vierkante kastje heen valt. Voor het oog nu dus maar 1 kastje aan de muur in plaats van vroeger 2 naast elkaar. De hoofdmonteur is meteen naar de POP gegaan en heeft de lijn geactiveerd. Best wel een historisch moment om het lampje "Glas" groen te zien oplichten.



Nadat de heren met een flesje cola vertrokken waren, meteen het installatiepakket aangesloten. De Experiabox kwam keurig online zonder zelf wat te moeten doen. Na opnieuw opstarten een groene led. Vervolgens de laptop aanmelden op de wifi en meteen online op het luxe 5 GHz dat meer snelheid heeft en minder druk is.



Als laatste de vaste telefoonlijn. Nu de overstap zo spoedig is verlopen, moet ik KPN bellen dat de portatie eerder kan dan de oorspronkelijke 23 augustus. Telefoon gepakt: geen kiestoon. Kijken of het Ziggomodem er alweer uit was geklapt, maar nee alle lichtjes branden, behalve tel 1. Het zal toch niet dat mijn nummer nu al over gezet is? Ompluggen naar de Experiabox en gewoon kiestoon!



Na veel horrorverhalen op dit forum, terecht want als iets mis gaat, kom je vaak in een molen terecht waar je niet vrolijk van wordt, vind ik het ook belangrijk om te melden dat het ook goed kan gaan. Binnen 10 dagen na aanvraag als nieuwe klant overgezet te zijn naar glasvezel, terwijl die ook nog eens fysiek naar binnen aangelegd moet worden, is gewoon zeer snel en het vernoemen waardig!
Hallo @Paulllus, bedankt voor het delen van jouw verhaal. Fijn om te lezen dat het bij jou allemaal zo soepel is verlopen. Gelukkig gaat het grote merendeel van de aansluitingen zo, maar de meesten daarvan zeggen dat niet. Daardoor zien we vaak de berichten waarbij het niet goed gaat maar dit is een hele mooie herinnering dat het hoe het ook kan gaan, hoe het hoort te gaan 👌

Welkom bij KPN en welkom op het forum, als we iets voor je kunnen doen zitten we voor je klaar 🙂