Hallo @Piet876 ,
Voor de snelste hulp is 0800-0402 het aangewezen middel. Spreek in “storing”.
En wat betreft jouw vraag over hoe je een klacht kunt indienen:
Je kunt altijd het klachtenformulier invullen indien je dit wenst.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm
Ga je over op glas van Odido? Want hun trekken echt heel vaak een werkende verbinding eruit om alvast de lijn naar het huis op hun kaart te zetten. Terwijl je dan inderdaad storing krijgt. Als dit zo is (vraag het de monteur) dan moet je echt bij Odido aankloppen.
Ga je over op glas van Odido? Want hun trekken echt heel vaak een werkende verbinding eruit om alvast de lijn naar het huis op hun kaart te zetten. Terwijl je dan inderdaad storing krijgt. Als dit zo is (vraag het de monteur) dan moet je echt bij Odido aankloppen.
Heel vaak is wel overdreven. De meeste Odido verbinding zijn WBA, alles blijft hetzelfde, de ONT blijf de KPN Ont, de kaart in de POP blijf van KPN. Alleen de centrale server wordt omgezet, de Guidion monteur kom niet eens in de buurt van de wijkcentrale. Dat kan je met de postcodecheck zien, bied Odido 8gbs aan, gebruikt Odido eigen apparatuur in de POP en je krijg de Huawei ONT. Bied Odido alleen tot 1Gbs, is alles van KPN.
Dank voor de reacties!
Het KPN nummer ken ik inmiddels uit mijn hoofd, maar de info is niet zo consequent, na 18u nemen ze niet meer op en ze kunnen niets op afstand doen, behalve een nieuwe monteur sturen. Ik bel ze morgenochtend direct weer.
Afgelopen vrijdag was t in de centrale omgezet blijkbaar, want vanmorgen is t teruggezet door de kpn monteur. De monteur kon niet zien wie het in de centrale had omgezet. Odido zei dat ze t pas aanstaande vrijdag zouden doen als de monteur van Odido bij mij aan de slag gaat. Maar ik denk dat je gelijk hebt Ik_Combineer.
Knap dat Odido vandaag slechts drie uur nodig had om na het terugzetten van KPN de boel er weer uit te trekken. (Als ze dat gedaan hebben... Het heeft in elk geval slechts kort gewerkt).
Wij kunnen tot 2gbs krijgen volgens de check. Ik heb een Huawei apparaat ontvangen in het pakket. Zal wel iets gesleuteld moeten worden dus. Maar als de Guidion monteur vrijdag komt, hoop ik dat er ook iemand het signaal in de centrale aanpast, want dat gaat nu zsm weer terug op de kpn lijn.
In de mails van Odido wordt met de overgangsservice een soepele overgang beloofd (het oude lijntje gaat er pas af als het nieuwe lijntje werkt) en dat de monteur pas weg gaat als het werkt. Ik ben benieuwd!
Hi @Piet876,
Wat zuur dat je verbinding er uit ligt/heeft gelegen Als ik 'm goed begrijp, is vandaag de daadwerkelijke overstap en hoort Odido het signaal er vandaag dus goed op te zetten. Ik hoop dat het vanaf nu allemaal soepel verloopt en dat je verder zonder problemen gebruik kunt maken van je nieuwe provider!
Helaas geen succes. De overstapservice werkt voor geen meter jammer genoeg. Het signaal/de kabel is door de netwerkbeheerder (KPN netwerk) niet goed op de lijn gezet (volgens Odido). Al een dikke week geen internet en tv dus en niemand die enige haast lijkt te maken om er iets aan te doen. Want in het weekend wordt hier door de beheerder uiteraard niet naar gekeken of aan gewerkt. Voorlopig maar weer drie werkdagen wachten dus. Als iemand tips heeft om KPN, KPN netwerk of Odido met elkaar te laten communiceren en het snel te laten fixen, hoor ik het graag!
Hmm dit valt even flink tegen dus @Piet876
Heb je al een bericht gehad dat je KPN aansluiting op is geheven na de overstap? Zo nee, dan zal je nog actief zijn als KPN klant en kan je via 0800 - 0402 een melding aan laten maken voor onze overstapdesk. Onze overstapdesk kan het volledige overstapproces bekijken en kan actie ondernemen als er ergens iets spaak loopt.
Aangezien je op het moment volledig zonder werkende diensten zit, kan je nú met onze klantenservice bellen. Voor storingen, zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, dus ook na 18:00. Mocht je er niet doorkomen, zou je dan eens wat anders in willen spreken als reden om te bellen? Dus niet iets met overstap, maar puur dat je helemaal geen diensten hebt, of dat je hele verbinding storing heeft of iets dergelijks?
De overstapdesk is wel pas maandag weer aanwezig, maar dan staat de melding er tenminste vast in. En mocht je over een mobiel nummer van KPN beschikken, dan kan daar eventueel extra data opgezet worden!
Beste Maja,
Ik heb afgelopen anderhalve week heel vaak gebeld over het feit dat internet en tv het niet doen en dat ik een contract heb bij jullie. De boodschap van KPN is steeds een variant op: vette pech, wij kunnen niets voor je doen. Het zou dan iets te maken hebben met een signaal op de lijn (van het netwerk) en de protocollen zitten effectief en snel iets doen in de weg.
Ik kan nu wel weer gaan bellen en weer vertellen wat jullie al lang weten (dat jullie niets leveren), maar hoe zou dat nu in het weekend wel actie opleveren? Er had anderhalve week geleden al iemand moeten komen om het te fixen.
En ja, ik ben waarschijnlijk nog actief als klant bij jullie. Voor wat t waard is...
Ik wil dan toch zelf wel graag even met je meekijken @Piet876, want dit vind ik best bijzonder. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?
KPN Netwerk is gisteren op bezoek geweest op verzoek van Odido en heeft de fout in de centrale gefixt en het werkt allemaal, heerlijk! En dan is het leed van het verleden snel vergeten. Het was uiteraard een simpel stekkertje of zoiets. Vervelend dat t niet lukt om hier sneller actie in te kunnen ondernemen. Overstappen en de communicatie tussen de verschillende partijen die het netwerk gebruiken gaat niet altijd goed is mijn conclusie.
Ik heb mijn naam en adres aan mijn profiel toegevoegd, mocht je geïnteresseerd zijn in de geschiedenis van miscommunicatie, stekkertjes trekken en een frustrerende telefonische expeditie om het internet weer aan te krijgen.
Het abonnement bij KPN is gisteren direct stop gezet, dus ik ben geen klant meer bij jullie.
Dank voor de reacties!
Heel fijn dat je nieuwe aansluiting nu werkt @Piet876!
Ik zie geen gegevens in je profiel dus ik vermoed dat ze niet goed op zijn geslagen maar dat geeft niet, aangezien ik niet denk dat ik nu achteraf nog kan achterhalen wat hier precies mis is gegaan
Excuus dat dit zo rommelig verlopen is, ik hoop dat je na deze rare start heel tevreden gaat zijn met je nieuwe provider en mocht je op een later moment toch weer klant willen worden bij ons, dan ben je altijd welkom
Beste Maja,
KPN is op geen enkele manier schriftelijk te bereiken voor zover ik kan vinden, dus maar weer even zo. Ik krijg een betaalherinnering van KPN voor de factuur van oktober. Nu is het zo dat ik geen internet en tv van KPN heb gekregen in heel oktober. Ik ben dan ook niet van plan die factuur te betalen. Ik heb nog geld te goed zelfs van 27-30 september, toen ik ook geen verbinding had.
Waar kan ik terecht? Ik heb gezocht op de KPN site, heb gekeken bij betaalregelingen (geen optie om niet te betalen), ik heb gechat met een botje (kansloos), medewerkers kunnen alleen over enkele dagen bellen (maar ik wil niet met KPN bellen).
KPN (of Odido, of KPN netwerk, of de overstapservice, maakt mij eigenlijk niet zo veel uit) heeft mij al te veel tijd gekost de afgelopen weken. Het zou fijn zijn als de afdeling facturatie zijn zaakjes op orde brengt en mij compenseert voor september en de factuur voor oktober crediteert. Wie kan ik hiervoor mailen?
Bij voorbaat dank!
Goed dat je hier even over aanklopt @Piet876, ik kan dit gelukkig heel goed verklaren
Bij KPN factureren we vooraf, en ons facturatieproces stelt een factuur op zonder rekening te houden met toekomstige situaties. De factuur laat een momentopname zien van het moment van opstellen, bij jou zal de factuur van oktober al klaargezet zijn voor publicatie toen je opzegging nog niet afgerond was. Dat betekent uiteraard niet dat je nu moet betalen voor een periode dat je abonnement al niet meer actief was. In het volgende artikel wordt uitgelegd hoe het zit met facturen bij opzegging:
Over de periode van 27 - 30 september, heb je daarover al iets afgesproken met 1 van mijn collega's? Zo nee, dan kan ik hierover aangeven dat de abonnementskosten voor deze periode niet automatisch vergoed worden. Je kunt hierover dan even bellen met 0800 - 0402 en vragen of de medewerker hier handmatig een vergoeding voor door wil voeren!