Skip to main content

De ene dag staat bij de overstapservice nog Cambrium/Tweak.
Dag daarna in de winkel alleen nog Cambrium. Die toen helaas nog maar genomen.
Het lukte KPN niet om mijn gegevens te vinden want ze gingen naar Cambrium.
Alleen mijn gegeven staan bij Tweak.
Na wat telefoontjes zou het regelt moeten zijn en ik zelf zou gaan opzeggen
Bij Tweak kwamen ze waarschijnlijk via Cambrium er toch achter want een andere medewerker daar stuurde mij een mail daar over.
Die twee Tweak medewerkers elkaars intern mailnummer gegeven en mij opzegging was bij Tweak een feit.

 

Op 1 november zou de overstap zijn. Tweak sloot de verbindingen om 00:02 af.
Om 10:38 een mail van KPN om zelf mijn apparatuur aan te sluiten. Alles stond al klaar.  ;)
Zou een SMS krijgen als de lijn gereed was. Die nooit gehad. Wat ging daar nu fout.
 

Wel weer berichten dat mijn overstapgegevens voor de oude provider nog niet bekent waren.
Weer gebeld en uitgelegd wat was afgesproken. Ze zouden het weer aanpassen.
Die aanpassing liet mij weer schrikken. Mijn lijn zou nu volgens KPN nog in bedrijf zijn met Cambrium.

Bellen op 2 november gaf het antwoord weer dat het wel een tijdje kan duren en dat ik een noodpakket krijg om over Wi-Fi te kunnen gaan internetten.
Dat pakket staat nu 3 november 17:00 nog te wachten op inpakken. Weekend dus zonder.

Nu gebruikt mijn mobile hotspot om wat belangrijke zaken te doen. Zal niet vaak nu hier komen kijken.

Dat KPN zich zo druk maak als een klant zelf het risico neemt twee provider te moeten betalen is onzin.
Een waarschuwing is meer dan genoeg. Besteed die tijd aan een betere administratie.

Wat ik wel laf vind dat KPN geen e-mailadres heeft. Dit vond ik op dit forum via internet.
Had het KPN formulier ingevuld. Kreeg een vraag terug via email. En nou?.

 

Maar wat is nou de vraag @Theo de Koning ? Overigens is voor grote bedrijven bijna onmogelijk om met mail te werken want op een vraag is meestal een wedervraag en dan wordt het eindeloos mailen met de kans dat uw mail niet gezien worst. Dagelijks zouden er duizenden mail binnenkomen. 


Al die mondelinge afspraken hebben nu al niet goed gewerkt.
Wat hersteld leek werd later weer omgedraaid met alle gevolgen van dien. Je kan niets bewijzen.
Zelf nu gebeurd het met het KPN formulier. Nog steeds stellen dat ik mijn oude provider moet opzeggen.

Wat kan je als nu verder het beste doen.
Mijn abonnement zou nu pas in mogen gaan als ik werkelijk mijn 1000/1000 Mbit/s haal.
Min of meer dan. 😉
Straks krijg ik wel dat nood pakket. Alleen het moet nu nog ingepakt worden las ik.

 


Hoi @Theo de Koning, ik begrijp dat de aansluiting niet van harte ging! Met de gegevens in je profiel ben ik voor je gaan kijken, zo te zien is er gisteren een monteur geweest en het lijkt erop dat deze de verbinding werkend heeft kunnen maken. Ik ga er vanuit dat de verbinding sindsdien goed werkt.


@Jasper 

Het probleem zat hem in het glasvezelkastje.
De instructies bij dat kastje en later de nog duidelijker bij de Fritz!Box 7590 gaven aan dat die bij mij gewoon gebruikt kon blijven worden.

 

Nu is het omzetten naar een andere router met het aansluiten niet zou moeilijk.
Alles goed over zetten naar het nieuwe Wi-Fi netwerk is wel een hele klus.
Zeker wanneer je ’s middags nog 3 uur andere helpt.
Tot vanmorgen kwamen nog herstel werkzaamheden naar boven drijven.

Ook nog even bij de KPN-winkel in Spijkenisse geweest om daar een medewerkster te bedanken voor haar extra inzet m.b.t. de overstap problemen. Ze gaf wel aan dat daar ook veranderingen zijn aangebracht.

Nu had ik tijd om hier te kijken of ik nog wat moest terug melden. Dat dus bij deze gedaan.

Bedankt voor alle moeite.