Skip to main content

Ik heb op dit moment een (voormalig Telfort) internet/tv abonnement met 50MBit/5Mbit. Echter in de praktijk haal ik probleemloos 60Mbit up en 30Mbit down en is dit voldoende.

Kortgeleden is er glasvezel aangelegd en ik krijg nu aanbod om kosteloos over te stappen naar glasvezel met als verwachte maximale snelheid 50MBit up en 5Mbit down. Maar als dit werkelijk het maximum is zou ik er dus op achteruit gaan in (mn upload) snelheid (tenzij ik tegen bijbetaling een sneller abonnement neem).

Mijn vraag is wat ik met glasvezel qua snelheid kan verwachten en of dus overstappen voor mij wel zin heeft?

Gr, Erhuis

Hi @erhuis, welkom en bedankt voor jouw bericht. Op een glasvezelverbinding kunnen we de snelheid wat op de Experia Box binnenkomt garanderen. Bij een xDSL verbinding, zoals je dat nu hebt, is dit afhankelijk van een aantal factoren. Denk hierbij aan de afstand tussen de woning en de centrale en de mogelijkheden in de centrale.

Op een glasvezelverbinding kunnen we hogere snelheden leveren dan via een xDSL verbinding. De snelheid die je haalt is inderdaad afhankelijk van het pakket dat je kiest. Dus als je op glasvezel een abonnement met bijvoorbeeld 100Mb download kiest, dan garanderen we dat je die snelheid haalt. Of deze hoger uitpakt, zoals nu het geval is, kan ik niet beloven. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!