Skip to main content
Vraag

Overstappen naar glasvezel van KPN zonder dat er al teveel wijzigt aan het abonnement

• March 15, 2026
  • 30 reacties
  • 414 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@jvdlĀ het kan zomaar zijn dat jouw pc maar tot 100|Mbit/s aan kan dan zijn die lagere waarden logisch.

Jouw netwerkkaart zou een Gigabitkaart moeten zijn, dan kun je de waarden halen die ik eerder noemde.

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 26, 2026

dat zou het probleem wel eens kunnen zijn ( oude dell optiplex 9020 sff i5 desktop )

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

dat zou het probleem wel eens kunnen zijn ( oude dell optiplex 9020 sff i5 desktop )

https://www.dell.com/support/manuals/nl-nl/optiplex-9020-desktop/opt9020sffom-v2/specificaties?guid=guid-0805b167-15c7-4302-a0b4-aabdc5e358a3&lang=nl-nl

Functie Specificatie
GeĆÆntegreerd Intel I217LM Ethernet geschikt voor 10/100/1000 Mb/s communicatie

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Hoi ​@jvdl, wat fijn dat er iemand van Glaspoort is langs geweest en dat het alarm-lampje is opgelost. Goed om te horen dat alles na de migratie van koper naar glasvezel nu weer naar behoren werkt, dat is mooi nieuws!

Ook een goede tip inderdaad van ​@JanDĀ om bekabeld te testen en andere apparaten tijdelijk uit te schakelen. Succes met verder testen en bedankt voor je update! 😊 Laat je hier nog weten wat eruit komt? Ik ben erg benieuwd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Voor alle mee lezers,

Gigabit netwerk switch geplaatstĀ ( nog liggende in doos merk onbekend ) en andere netwerk drivers op de pc gezet.

de pc geeft nu aanĀ 1000/1000 ( de oude switch gaf 100/100 aan op de pc )

kpn Speedtest voor glasvezel gedaan.

wat me opvalt :

Download 70 Mbps ( die zou toch wel hogerĀ moeten zijn )

maar dan :

Upload start met 400 a 500 Mbps maar klapt binnen een seconde terug naar 83,1 Mbps

het lijkt me automatisch door kpn terug geregeld te worden , snap ik nog wel Maar zoveel minder ???Ā 

tot zover voorĀ vandaag fijn weekendĀ mvg , jan