Skip to main content

Heb nu een TFT abo alles in 1. Ik wil naar Hussel 50 met 4k ontvangers. Als ik via mijn kpn wil overstappen moet ik via een ander tel nummer regelen dat ik in mijn nieuwe abo mijn oude telefoonnummer kan behouden. Erg omslachtig m.i. Verder wil ik in dit abo ook mijn mobiele abo opnemen.  (is verlengbaar) Blijkbaar is dit te regelen via de chat, maar zou toch ook gewoon via mijn kpn geregeld moeten kunnen worden. Iemand nog een simpele oplossing?

Hoi @Jan-Marian, welkom. 

Als jij over wil stappen van een TFT abonnement naar een Hussel abonnement, dan veranderen ook de voorwaarden van jouw abonnement. Daarom kan je dit niet zelf via MijnKPN regelen maar moet een medewerker dit handmatig voor jou aanpassen. Je kan bellen met mijn collega's van de klantenservice via 0800-0402, of je kan chatten via onze website. Ik begrijp dat je het liever zelf doet, wel zo makkelijk. Zodra jouw pakket is omgezet heb je weer alle vrijheid om dingen zelf te regelen via MijnKPN


Bedankt voor uw antwoord. Ik was in de veronderstelling dat dit  te regelen is via mijn kpn en in het overzicht van mijn contract zie ik ook e.e.a. veranderen en als ik geen telefoon wil of 'n ander nummer dan is dit wel mogelijk. Alleen bij het onderdeel telefoon zou ik, alleen omdat ik mijn oude telefoonnummer wil behouden, contact moeten opnemen met het hierboven genoemd telefoonnummer. Mijn vraag was dan eigenlijk ook "Waarom kan ik niet gewoon, zoals bij elke mobiele overstap, aangeven dat ik gebruik wil maken van nummer behoud. 


Hoi @Jan-Marian, huh volgens mij heb ik jouw verkeerd begrepen. In het bovenste bericht spreek jij over 50 m/bit internet en 4k tv, ik ga er vanuit dat jij dan vaste diensten/internet bedoelt. Je kan dan via MijnKPN wel dingen aanpassen maar je kan het contract niet omzetten naar een Hussel contract, daarvoor zou je echt een medewerker moeten spreken. Dit omdat dan ook de voorwaarden wijzigen en dit (vaak) niet terug te draaien is. Dit geld natuurlijk niet voor mobiele abonnementen, jij mag jouw mobiele abonnement wanneer mogelijk gewoon online verlengen/aanpassen, of dit nou TFT is of niet. 


Ik heb inmiddels een medewerker gesproken. Overstappen via mijn kpn gaat heel eenvoudig echter bij vaste telefoon zou ik voor nummerbehoud moeten bellen. Dit heb ik gedaan en wat blijkt, als je al vaste telefoon hebt blijft dat nummer gewoon staan. Wat betreft de voorwaarden en de kortingen. Deze worden in mijn kpn ook direct aangepast. De medewerker die ik sprak kon dit niet. Bij hem was ik ca € 15,- duurder uit. Dus heb ik alles in mijn kpn ingevuld en was de overstap zo geregeld. Ik heb de nieuwe apparatuur ook al binnen  en eind van de week gaat het gewijzigde abonnement in.

Dus eind goed al goed.