Skip to main content

Hoi, 

 

We hebben op 27-08 van Ziggo naar Odido overgestapt en we kregen dus een afspraak wanneer er een monteur zou komen om de Glasvezel modem te installeren en die man is dus gekomen en hij heeft alles geinstalleert alleen hij zei dat het internet niet werkte en nu zitten we Thuis zonder wifi alleen ze hebben ons een code gegeven waar we op een odido/tele2 simkaart kan activeren en we vinden erg slecht want we zijn met 6p in huis op 1 5g internet en we kunnen geen TV kijken of op de computer huiswerk van school maken enz. dus mijn vraag is, als wij overtsappen naar KPN wordt dat allemaal geregeld en hoelang zou dat duren want ik denk dat er ook probleem is met onze Glasvezel kastje (zo’n NT kastje onderaan de muur) want we vinden dit niet kunnen van Odido.

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Itmar Isho

 

Wat zegt kpnnetwerk over de beschikbaarheid? Kijk op kpnnetwerk.nl voor de status van jouw woning. 


@Joep1965 Dat Glasvezel beschikbaar is 

 


@Joep1965 Dat Glasvezel beschikbaar is 

 

Hallo @Itmar Isho  Dan kun je dus overstappen naar KPN met een glasvezelaansluiting.


Hallo @JanD  ik weet niet precies of onze glasvezel kastje werkt

 


Overstappen naar KPN terwijl een overstap  naar Odido al halverwege is, is als het al lukt, een potentiele bron voor ellende.
Zou ik niemand aanraden en ook niet zelf proberen.


Neem nog eens contact op met de helpdesk van Odido. Dat is op dit moment de partij. 

Nu weer overstappen tijdens dit proces geeft een puinhoop.

Want welke provider je ook hebt, Odido of kpn (provider)... Dit loopt sowieso via KPN Netwerk. Hier is het kpn de provider. 


Odido is je aanspreekpunt. Je hebt daar een contract, wat je hoogstwaarschijnlijk niet meer kunt herroepen. Om nu naar een andere provider te gaan is:

a) ellende met de "afkoop" van Odido

b) Odoido en KPN op dezelfde glasvezel? Kan dat bij jou?

c) Je bent met een beetje pech minstens enkele weken afgesloten van internet. Met weinig zicht op een oplossing, want 3 providers wijzen naar de ander als bron van ellende. En wat je zelf moet gaan doen volgens hun.

Vraag Ziggo of je nog een maand bij hun kunt blijven. Heb je hun spullen al terug gestuurd, helaas de ellende uitzitten.

Coax van Ziggo en glasvezel zijn 2 verschillende kabels. Dus Ziggo kan je eventueel nog helpen.


@jojootje

Na wat onderzoek 

Odido levert in de woonplaats van @Itmar Isho via Glasdraad. Ze hebben daar een overeenkomst mee. Voor plaatsen zonder ODF.


@PeterG Ik heb Odido gebeld enz maar ze doen niks ze zeggen alleen dat ze aan het onderzoeken zijn dus ik zei tegen hun stuur tenminste iemand die effe kan komen kijken zodat jullie dan precies weten wat het probleem is en ze zeggen van nee en dat het niet hoeft en wij alsnog moeten wachten


Nou. Ze bevestigen in ieder geval dat het in de running is.


Hoi @Itmar Isho, welkom op het forum. Leuk dat je aan ons denkt voor een abonnement :)

We zijn weer een paar dagen verder, heb je inmiddels diensten of duidelijkheid vanuit Odido? Dat zou wel de makkelijkste manier zijn voor je. 

 

Zo niet, dan is het afsluiten van een abonnement bij ons zeker een optie. Zoals je zelf al aangaf, wij leveren op jouw adres. En, als ik hier naar je postcode kijk zou het glasvezelkastje al aanwezig moeten zijn in je meterkast. Als dat inderdaad zo is, dan zou je binnen een week of twee, drie via ons moeten hebben na het afsluiten van een abonnement. Hoe snel precies hangt af van of er een monteur verplicht is om het NT op jouw glasvezelkastje te plaatsen. 

 

Maar, als je dit zou willen doen, dan is het belangrijk dat je wel zelf eerst Odido afhandelt. Je bent daar een abonnement aangegaan. Die is dus net nieuw, wat betekent dat overstapservice niet gaat werken. Je zou dan zelf bij Odido moeten annuleren.