Overstappen van AON provider naar KPN, blijft het AON?
Momenteel heb ik een AON aansluiting via freedom en stap ik over naar KPN. blijf ik een AON aansluiting houden, of word dit omgezet naar GPON? (Er is bij mij sowieso geen XSG-PON beschikbaar, 1gbit is de max)
Momenteel heb ik mijn firewall direct aangesloten op mijn firewall, als de verbinding naar GPON gaat, wil ik tijdig een andere SFP bestellen.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @PurpleCanÂ
Welkom op de community van KPN.
Als je van Freedom overstapt naar KPN met je internet abonnement, veranderd er niets aan de glasvezelaansluiting in je meterkast. Als het nu een AON aansluiting is, zal dit dus niet veranderen als je overstapt naar KPN, aangezien Freedom internet ook gebruik maakt van het glasvezelnetwerk van KPN.
Wel krijg je waarschijnlijk een nieuwe FTU (glasvezelmodem) van KPN, die je over de AON kunt heen schuiven.
Je hoeft dus geen andere SFP te bestellen.
Momenteel heb ik een AON aansluiting via freedom en stap ik over naar KPN.
Â
Weet waar u aan begint. Ik zit ook bij freedom, maar peins er niet over om naar een andere provider te gaan.
Â
Weet waar u aan begint. Ik zit ook bij freedom, maar peins er niet over om naar een andere provider te gaan.
Â
Hoi @KrijskeverÂ
Bedankt voor je statement. Maar iedereen is vrij om zelf te kiezen voor welke internet provider hij of zij wilt gaan, en waarschijnlijk heeft TS @PurpleCan daar een goede reden voor. Jij blijft bij Freedom en een ander kiest juist voor KPN, zo simpel is het.
Zelf ben ik een zeer tevreden klant van KPN, met een zeer goede glasvezelverbinding die stabiel is zonder storingen.
Waarom zou je de hoofdprijs willen betalen terwijl je er, naar mijn mening, niets extra's voor geleverd krijgt?
Vertel me eens wat het voordeel van Freedom is t.o.v. KPN.
Waarom zou je de hoofdprijs willen betalen terwijl je er, naar mijn mening, niets extra's voor geleverd krijgt?
Geachte,
Â
Ik had beter niks kunnen zeggen. Ieder is vrij om een provider naar keuze te kiezen.
Â
Vriendelijke groet,
Ik vindt ook dat @topicstarter lekker moet overstappen naar KPN, Freedom is mij te duur. Alleen voor sommige mensen kan het echt wel meerwaarde hebben. Bijvoorbeeld een vast IP, eigen domeinnaam en een klantenservice welke je kan bellen zonder een bandje in te hoeven spreken.Â
Zeker ook nadelen (geen 24/7 klantenservice, geen eigen monteurs die het netwerk in kunnen etc) maar elke provider heeft wel zo zijn voor en nadelen.
Ik_Combineer schreef:
Alleen voor sommige mensen kan het echt wel meerwaarde hebben. Bijvoorbeeld een vast IP, eigen domeinnaam en een klantenservice welke je kan bellen zonder een bandje in te hoeven spreken.
Bij KPN heb je ook een (zo goed als) vast IP adres, ik heb in ieder geval al vele jaren hetzelfde IP adres.
En een eigen domeinnaam heb je bij mijndomein.nl voor €20,- per jaar. (Eerste jaar voor €1,-)
En mocht je IP adres onverhoopt dan toch een keer wijzigen (kans is heel heel klein), dan pas je dat eenvoudig even aan in de DNS entry voor jouw domein. Vijf minuutjes werk en binnen no-time ben je weer terug online.
En een klantenservice zou je eigenlijk nooit nodig moeten hebben immers de diensten moeten het gewoon altijd doen. Ik heb vele jaren terug een paar keer contact gehad met de klantenservice maar dat is al minstens tien jaar geleden.
Hoi @PurpleCanÂ
Â
Wel krijg je waarschijnlijk een nieuwe FTU (glasvezelmodem) van KPN, die je over de AON kunt heen schuiven.
Â
Ftu over de AON?Â
Mogelijk wordt er NT over de FTu bedoeld.
Waarschijnlijk hoeven er alleen instellingen te worden aangepast. Daar weten anderen meer over.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.