Skip to main content


Ik ervaar al enige tijd packetloss op de glasvezel verbinding naar mijn modem, experiabox V12. 
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? 
Factory reset al geprobeerd. Alleen mijn pc is bekabeld aangesloten op de V12 box momenteel om de rest uit te sluiten. Ik ben het probleem al wel vaker tegengekomen maar het antwoord nog niet. Kan iemand hier bij helpen? 

Packet loss kan door verschillende oorzaken optreden:

  1. overload van de router (er komt meer binnen dan er verwerkt kunnen worden), dit komt voor in een multicast omgeving. Kan ook van de wifi komen. Als je bedraad aan de router zit (als enige client), en de wifi staat helemaal uit (ook de accesspoints), en er is nog steeds packet loss, dan kun je deze oorzaak denk ik uitsluiten.
  1. Netwerkkaart issue, en dan meestal een slechte driver. Download de laatste versie van de supplier van de kaart (realtek, intel of wie dan ook). De-installeer de kaart door deze uit apparatenbeheer te gooien en de drivers te verwijderen. Dan opstarten en de drivers installeren. Zorg dat alles standaard staat mbt duplex, jumbo frames etc  Mocht dat niet helpen:
  2. start je PC in safe mode van windows en check de PL.Het kan zijn dat er iets op je PC draait dat conflicteert met je kaart
  3. Dan mijn laatste optie: Hardware. Pak een andere (korte ) kabel en stel zeker dat alle stekkertjes schoon zijn en goed in de poort zitten. De kabel mag niet door een stralingsveld lopen van magnetron, 27MC bakkie oid. Check opnieuw.

succes


Bedankt voor je bericht. 

Dus het is wel degelijk een probleem?  
Ik heb net een nieuwe pc en net nieuw klant/abonnement bij kpn en dus een nieuwe modem/router.
 


Packet loss op je netwerk is niet normaal. 


Ik heb het getest met een ander device op een draadloos netwerk en krijg wederom alleen packet loss op mijn modem. Zou dit ook kunnen komen doordat de lijn niet stabiel is voordat hij mijn modem gaat?
Kan KPN dit op afstand wellicht verhelpen? Of moet ik het probleem daar niet zoeken?

 


In pingplotter kun je zien dat het op je eigen netwerk ligt.

die 100% packet loss wordt aangegeven als de server ping requests weggooit, daar mag je niet naar kijken.

Als je het zeker wilt weten kun je op je eigen netwerk in de command line ook zelf pingen naar je thuisrouter, dan zie je waarschijnlijk ook PL.

Heb je de goedbedoelde tips in mijn eerste mail al geprobeerd?


Het gekke is dat ik als ik alleen ping naar mijn eigen router ik geen PL zie verschijnen in PingPlotter. 
Als ik het interval naar 0,5 seconde zet krijg ik wel direct packet loss.
Ik heb mijn modem vervangen voor een fritzbox maar ik krijg hetzelfde resultaat.