Skip to main content

Beste Forumleden, 

Over een paar maanden gaan we verhuizen, momenteel hebben we glasvezel. 

In de nieuwe woning is alleen een koperlijn beschikbaar. 

Hoe kom ik er achter of pair-bonding mogelijk is op dit nieuwe adres? 

Het gaat zich met name om de upload snelheid, die toch wel voldoende moet zijn. 

Fourstack geeft aan van niet, betekent dit dat er maar 2 van de 4 aders zijn doorgelast naar de centrale? 

alvast bedankt! 

En fourstack heeft altijd gelijk dus meer dan dit zit er niet in. de upload kan je vaak zien in het bestelproces. Net doen of je gaat bestellen dus.


Dat is correct, geen pair bonding helaas. Upload zal op rond de 25/30Mbit liggen.


En fourstack heeft altijd gelijk dus meer dan dit zit er niet in. de upload kan je vaak zien in het bestelproces. Net doen of je gaat bestellen dus.

Thanks, als ik het bestelproces doorloop, wordt er max 23 Mbit aangeven. Maar de enige bundel die mogelijk is, staat op 100/10. Betekent dit dat de upload dan ook wordt terug geschroefd ? 


Nee, upload word niet terug geschroeft. 


Je kan er best wel van uit gaan dat wat ruimer is dan die 10 mits dat kan. Garantie heb je niet maar vaak is dat wel zo.


Hey @Ruben 9477, welkom op het forum! :blush:

Heb je inmiddels meer duidelijkheid over wat er mogelijk is op jouw nieuwe adres? Mocht je graag willen dat ik nog even met je meekijk, zou je dan in jouw profiel (bijvoorbeeld bij ‘persoonlijke opmerkingen’) de postcode en het huisnummer van je nieuwe adres willen invullen en hier een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee!


@Ruben 9477 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Beste @Jose_ , Bedankt voor je bericht. De postcode van het nieuwe adres heb ik bij mijn persoonlijke opmerkingen geplaatst. Ik heb inmiddels ook de verhuizing door gegeven bij KPNmet behoud van het originele abonnement. Op deze manier kan ik VDSL uitproberen zonder een nieuw abonnement af te sluiten. 

Het IS/RA punt in de woning is nog een oud type, een cilindrische lasdop. (woning uit 1940) 

Is bonding ook niet mogelijk na het vervangen van het IS/RA punt? Ik wil namelijk graag 4K televisie behouden en gebruik kunnen maken van een hogere upload snelheid. 


[...]

Het IS/RA punt in de woning is nog een oud type, een cilindrische lasdop. (woning uit 1940) 

Is bonding ook niet mogelijk na het vervangen van het IS/RA punt? Ik wil namelijk graag 4K televisie behouden en gebruik kunnen maken van een hogere upload snelheid. 

 

De beschikbaarheid van pair bonding is niet afhankelijk van welk ISRA punt je hebt. Helaas is in jou geval maar 1 aderpaar ingelast naar de kabelverdeler, aanpassing van het ISRA punt zal hierin niks veranderen.


Beste @Jose_ , Bedankt voor je bericht. De postcode van het nieuwe adres heb ik bij mijn persoonlijke opmerkingen geplaatst. Ik heb inmiddels ook de verhuizing door gegeven bij KPNmet behoud van het originele abonnement. Op deze manier kan ik VDSL uitproberen zonder een nieuw abonnement af te sluiten. 

Het IS/RA punt in de woning is nog een oud type, een cilindrische lasdop. (woning uit 1940) 

Is bonding ook niet mogelijk na het vervangen van het IS/RA punt? Ik wil namelijk graag 4K televisie behouden en gebruik kunnen maken van een hogere upload snelheid. 


Dank voor het invullen van je nieuwe adresgegevens @Ruben 9477. Ik zie op dit moment geen plannen om het netwerk op jouw nieuwe adres te upgraden helaas. Wellicht dat er in de toekomst glasvezel gelegd wordt, maar daar kan ik niets over zeggen helaas. Je kunt op de site van KPN Netwerk een postcodecheck doen om te kijken wat de mogelijkheden/plannen zijn op je adres. Je kunt je vervolgens eventueel voor de nieuwsbrief inschrijven zodat je op de hoogte wordt gehouden.

Zoals ​​​​​​@gjtm ook uitlegt is het inderdaad niet alleen een ISRA-punt vervangen. Het zal dus niet gaan om pairbonding zomaar mogelijk te maken op jouw adres.

Alvast heel veel succes met de verhuizing!