Skip to main content

Hallo,

 

short and sharp, hoe kan het zo zijn wanneer ik een parent control tijd  voor wifi heb ingesteld, voor mijn zoon zijn laptop.Dat hij nog steeds op YouTube Kan? En andere sites wel geblokt zijn

Werken nieuwe filmpjes die hij nog nooit bekeken heeft ook? En na een herstart van de browser, of misschien zelfs de hele laptop werkt het nog steeds?


Ik zit me nu ook te bedenken: misschien werkt YouTube via ipv6 en word alleen ipv4 geblokkeerd. Zou me nog niks verbazen als dat zo werkt 😄

Volgens mij kun je ipv6 uitzetten bij de v10a. Even zoeken in de webinterface. Of het uit blijft is nog maar de vraag. Ik las ook weer ergens dat het na verloop van tijd weer automatisch aan gaat...


🤔 thanx voor de reply!,  yep alles al geprobeerd😅. maar dat betekend dat  het de geen echte parent control funktie is want het  gaat  me juist om het blokken van internet en met name YouTube voor bepaalde tijd stippen zodat hij niet in de verleiding komt om tijdens huiswerk toch te gaan youtuben. Ik zal eens kijken voor ipv6.


Het is sowieso een constructie die 1voudig omzeilt kan worden. Het gaat op basis van mac adres. Voor het mac adres van de laptop stel je in dat deze geen internet mag hebben tussen bijvoorbeeld 14:00 en 18:00. Maar het mac adres op een laptop is simpel aan te passen naar iets anders. Zolang die dat nog maar niet weet, prima. Maar ... ooit gaat die daar achter komen natuurlijk 😄


Hallo @Wwjd, welkom. 

@Nick83 heef gelijk

Ik zit me nu ook te bedenken: misschien werkt YouTube via ipv6 en word alleen ipv4 geblokkeerd. Zou me nog niks verbazen als dat zo werkt 😄

Volgens mij kun je ipv6 uitzetten bij de v10a. Even zoeken in de webinterface. Of het uit blijft is nog maar de vraag. Ik las ook weer ergens dat het na verloop van tijd weer automatisch aan gaat...

je zou nog een kijkje kunnen nemen in dit topic: 

 


Hallo,

IThanx voor de update, ik zal een op onderuit naar deze optie.  wel raar dat het  nog steeds niet werkt zoals het de bedoeling is.