Skip to main content

Ik heb sinds 2 emailadressen op mijn nieuwe computer.

Nu krijg ik voortdurend de melding “uw sessie is verlopen”.

Dat is echt ontzettend irritant, ik heb wel wat anders te doen dan steeds opnieuw het wachtwoord in te typen.

Kunt u dit niet oplossen?

 

Henny

@Henny van Lienden Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je deze melding krijgt. 

Waar krijg je deze melding precies? In welk programma? 

 


Oh, ik wist dat dit in meerdere programma's kon gebeuren. 

Bij mij gebeurt het in mijn KPNmail programma.

sinds kort he bik een nieuwe computer en ik door de studentaanhuis ook een extra emailadres laten maken. 

Ik heb nu dus twee emailadressen 

 

\ik heb ook de indruk dat deze 2 emailadressen elkaar in de weg zitten als ik ze tegelijkertijd in gebruik heb. 

maar dat zou toch moeten kunnen?

 

wat zeg jij?

 

Henny

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


ik zie nu dat ik beter geen persoonlijk gegevens kan vermelden. 

 

\kun je mijn emailadressen verwijderen?

 

Henny


@Henny van Lienden KPN heeft geen eigen mailprogramma. Zou het kunnen dat je wellicht de webmail bedoelt? Dus https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

En heb je deze pagina dan 2 keer open met de 2 verschillende e-mailadressen? 

Of zou het kunnen dat je een programma als Outlook gebruikt? 


Beste Rutger 

 

ik vind het een rare discussie worden.  De url die jij geeft spreekt van kpnmail. en als ik zeg dat dat ik in mijn KPNmail dat gebeurt waar ik een probleem mee heb, dan mag je toch aannemen dat we het over hetzelfde hebben. 

Ik weet niet wat je bedoelt, waarom zou ik deze pagina 2 keer openen?  Dat doe ik dus niet.

Wat ik wel doe, is beide emailprogramma's tegelijk openen, omdat er verschillende mails binnen kunnen komen die ik allebei nodig. 

Ik gebruik het Outlook programma niet. 

Ik zou graag willen dat je ervoor zorgt dat ik niet voortdurend de melding krijg, dat mijn sessie verlopen.

Al het andere doet er niet toe.

Ik betaal iedere maand een hoop geld aan de KPN, maar normaal e-mailen is niet mogelijk,  

Ik zou het prijs stellen als je ervoor wilt zorgen dat dat wel kan.

vriendelijke groet

 

Henny


In KPN webmail bestaat een instelling om de sessie automatisch te beëindigen na een instelbare tijd. Die staat standaard op 5 minuten (dacht ik). Zet Automatisch afmelden op “Nooit”. Bij mij blijft de sessie dan actief zolang ik wil.

 


Dank Ruud, 

Dat heb ik inmiddels gedaan, maar het maakt geen verschil. 

Is er nog een andere manier waarop ik dit bij KPN aan de orde kan stellen?

groet

Henny


Vreemd…  Een (heel) enkele keer moet ik ook wel eens opnieuw inloggen, maar dat gebeurt zelden. 

KPN medewerker @Rutger_ is hier al ‘aanwezig’. Mogelijk heeft hij nog een idee.


@Henny van Lienden Omdat je spreekt over een mailprogramma was het mij niet duidelijk wat je bedoelde. 

De KPN webmail is namelijk niet een mailprogramma, maar een webpagina waarop je inlogt. 

Een mailprogramma is iets als Outlook, Thunderbird, Apple Mail of Windows Mail. Vaak handiger als je meerdere e-mailadressen tegelijk wil gebruiken. 

Het klopt dus dat je de webmail gebruikt, en dat je op dat moment 2 tabbladen open hebt. Waarbij je in beide tabbladen ingelogd bent met een ander e-mailadres. 

Het zou kunnen dat de melding over de verlopen sessie ontstaat doordat er 2 webmail pagina's in dezelfde browser open staan. 

Heb je een mogelijkheid eens een tijdlang 1 webmail pagina open te laten staan? Met de tip die @RBxx geeft? Om te controleren of je de melding dan ook krijgt? 

Mocht je de melding dan niet krijgen dan zou je wellicht kunnen proberen de e-mailadressen in 2 verschillende internet browsers te openen. (Chrome, Mozilla, Firefox of bijvoorbeeld Edge)

Als het probleem dan toch blijft bestaan en je wil 2 e-mailadressen blijven gebruiken dan zou ik toch adviseren een mailprogramma te gebruiken.