Skip to main content

Ik heb gister experiabox 12 opnieuw geïnstalleerd en 2 superwifís, en krijg bij opstarten pc dat wpa3 wordt ondersteund. Ik koos voor wpa3+wpa2

 

Admin: afgesplitst

Ik heb gister experiabox 12 opnieuw geïnstalleerd en 2 superwifís, en krijg bij opstarten pc dat wpa3 wordt ondersteund. Ik koos voor wpa3+wpa2

Dan heeft u de nieuwe firmware. Bij inloggen ziet het er zo uit:

Klopt dat? Deze update had u helemaal nog niet mogen hebben. Want deze werkt niet samen met de SuperWiFi's. 


Klopt


Merk inderdaad dat snelheid boven traag is. Met experia wifi (2 stuks) kreeg ik max snelheid.

Vraag me af of de 2 superwifí´s gewisseld moet worden naar experia wifi, bedraad aangesloten


Hallo @BartFlevo het was ook niet de bedoeling dat jij de update al kreeg, is alleen bestemd voor mensen zonder versterkers. De versterkers werken (nog) niety goed samen met de nieuwe firware.

Dus waarom jij de update gekregen hebt is mij een raadsel.

 


Over WPA3: is daar een probleem mee? Of niet?


Merk inderdaad dat snelheid boven traag is. Met experia wifi (2 stuks) kreeg ik max snelheid.

Vraag me af of de 2 superwifí´s gewisseld moet worden naar experia wifi, bedraad aangesloten

Wpa heeft in principe niks met de snelheid te maken, ook zou deze update daar geen invloed op mogen hebben.

 

Is uw PC bedraad verbonden of via wifi? Als uw pc voor deze her installatie ook verbond zal deze niet alleen wpa3 ondersteunen.

 


Geen probleem met keuze wpa2-wpa3, bedraad aangesloten pc


Geen probleem met keuze wpa2-wpa3, bedraad aangesloten pc

Dan is dat niet van belang dit is een protocol wat wifi betreft.


Hallo @Galdor68 de juiste wpa instelling kan de snelheid wel degelijk nadelig beïnvloeden. 

Als je voor WPA-TKIP kiest i.p.v. WPA2-AES daalt je snelheid aanzienlijk,  zoals algemeen bekend is.

 


Hallo @Galdor68 de juiste wpa instelling kan de snelheid wel degelijk nadelig beïnvloeden. 

Als je voor WPA-TKIP kiest i.p.v. WPA2-AES daalt je snelheid aanzienlijk,  zoals algemeen bekend is.

 

Zo algemeen bekend is dat blijkbaar niet, en gezien de pc in kwestie bedraad is aangesloten speelt dit niet mee.

Het is puur een wachtwoord encryptie voor de wifi verbinding de invloed hiervan op de snelheid ontgaat mij. Verder is het uiteraard wel logisch om de meest recente optie te gebruiken, als de eigen hardware dit ondersteunt.

Aanvulling de type encryptie heeft invloed op de verwerkings snelheid van de De- en Encryptie van data. Het staat dus los van de verbinding naar buiten maar puur de interne verbinding.


@BartFlevo Ik zie inderdaad dat je de update hebt gekregen. Zoals al aangegeven in het topic had je deze niet moeten hebben. 

De reden dat je hem wel hebt gekregen is omdat je jezelf hebt aangemeld voor de update. 

Welke problemen ervaar je op dit moment precies? 


Reageer