Verder heb ik wel vaker mijn pc, de router etc. allemaal van stroom gehaald en dat hielp niet. Sommige avonden heb ik dan weer wel geen spikes maar dat gebeurd niet vaak
Hoi @Ali el Har, om te gamen is een bekabelde verbinding altijd het beste. Dat geeft je de beste verbinding, doordat het signaal door een afgesloten omgeving gaat. Via de Wifi gaat het signaal door de lucht en is het gevoelig voor omgevingsfactoren, ook als het eerder wel altijd goed gewerkt heeft. Het kan zijn dat er iets in de buurt is veranderd waardoor het signaal minder goed doorkomt of iets anders.
In onderstaande Kennisbank artikel hebben we meerdere tips voor de Wifi verbinding, die kan je proberen:
@Ali el Har heb je je probleem opgelost? want ik heb hetzelfde probleem als jij
@Jasper van KPN Dag Jasper,
Helaas zijn de ping spikes weer aan het terugkeren. Hiernaast, heeft een internetkabel niet echt veel zin zoals ik eerder heb gezegd. Ik heb namelijk een KPN versterker direct naast mijn pc zitten. Helaas verhoogt mijn ping met een groot aantal wanneer ik mijn PC en de versterker met elkaar verbind via een ethernet kabel. Zonder een ethernet kabel heb ik ‘meestal’ een lage ping van rond de 10ms, maar soms krijg ik dan ook weer een hele grote ping spike waardoor low latency gaming niet mogelijk is.
Dag @Boefman,
Ik heb het probleem niet op kunnen lossen, ik merk alleen dat het probleem er de ene keer wel is en de andere keer niet. Misschien dat een ethernetkabel direct vanuit je modem zal gaan helpen maar dat is voor mij niet mogelijk. Je zou ook wat youtube videos kunnen kijken die kunnen je helpen met je netwerk optimaliseren.
@Ali el Har , uit ervaring kan ik je vertellen dat gamen via wifi aanzienlijk slechter is dan met een bekabelde verbinding. Ik herinner me nog dat ik tijdens potjes CS:GO regelmatig uit de game werd gegooid door een hoge ping. Dit is geen fout van KPN, Ziggo of T-Mobile; het verschil zit echt in bekabeld versus wifi.
Ik begrijp je probleem volledig – ik had zelf ook geen ethernetpoort in mijn kamer. Maar met wat creativiteit heb ik toch een kabel langs de trap en andere slimme routes kunnen leggen om een stabiele verbinding te krijgen.
In het begin dacht ik ook dat het probleem bij de router of het modem lag, omdat de wifi voor normaal gebruik – zoals YouTube-video’s kijken – altijd prima leek te werken. Maar gamen is een compleet ander verhaal.
Misschien is dit niet het antwoord dat je wilt horen, maar het is wel de realiteit. Deco’s, wifi-versterkers en vergelijkbare oplossingen helpen simpelweg niet als je geen ping spikes wilt hebben tijdens het gamen. Een bekabelde verbinding blijft de enige oplossing.
Een directe bekabelde optie blijft het beste inderdaad. Een switch kan er tussen zitten, maar de andere genoemde opties helpen niet voor gamen. Voor een normale verbinding zijn ze prima, maar games vragen net wat meer van de verbinding.