Skip to main content

Vorig jaar is er een werkvoorbereider geweest en we hebben hem gezegd dat we de glasvezel aansluiting van de glasvezel in de woonkamer, waar nu mijn modem staat, wilde hebben.

Nu lees ik dat de FTU standaard in de MK wordt geplaatst. 

Is de monteur die dit bij ons komt aanleggen op de hoogte van onze eerder gemaakte afspraak? 

FTU komt op de plek waar de NT is aangebracht meestal is dit waar de sticker geplakt is.


De werkvoorbereider (schouwer) en de ploeg die de glasvezel naar binnen brengt en de FTU monteert zijn allemaal van KPN Netwerk of een (onder) aannemer. Het aansluitpunt wordt geplaatst op de afgesproken plaats in huis.


Dat is bij mij ook niet gebeurd. De voorbereider had het over een aansluiting in de woonkamer (waar ook de oude KPN-aansluiting zit) maar de mensen van de uitvoering hebben zonder overleg de aansluiting in de meterkast aangebracht.


FTU komt op de plek waar de NT is aangebracht meestal is dit waar de sticker geplakt is.

Ik heb geen NT en zie nergens een sticker.


FTU komt op de plek waar de NT is aangebracht meestal is dit waar de sticker geplakt is.

Ik heb geen NT en zie nergens een sticker.

Ze horen een sticker achter te laten met erop hier komt uw Glasvezel aansluiting.

Sticker stelt ook niet veel voor trouwens blijft nauwelijks plakken 


Niet elke aansluitende partij plaatst een sticker waarop staat waar de FTU en de NT wordt aangesloten. Hier kregen we die niet bij schouw. De enige sticker zit op de FTU met contactgegevens van Glasdraad.


Bij mij werd de sticker pas geplakt door de ploeg van Glaspoort/KPN Netwerk bij het binnenbrengen van de glasvezel. Wel op de bij de schouwing afgesproken plaats in de meterkast.

 


FTU komt op de plek waar de NT is aangebracht meestal is dit waar de sticker geplakt is.

Ik heb geen NT en zie nergens een sticker.

Ze horen een sticker achter te laten met erop hier komt uw Glasvezel aansluiting.

Sticker stelt ook niet veel voor trouwens blijft nauwelijks plakken 

Sticker is dus makkelijk te verplaatsen naar de woonkamer.

Ik Ik heb mijn NT ook gewoon in de woonkamer zitten. 


Wel een flinke bocht naast her ISRA-punt. Alsof ze bang zijn voor interferentie, wat onmogelijk is. 😋


Nee @AriënC , meer een kwestie van hoe de (stugge) glasvezel binnenkomt in de meterkast en een beetje “overlengte”. Dan krijg je een ruimere bocht 😉.


Ook mijn aansluiting is zonder overleg in de meterkast geplaatst. De oude aansluitingen van Ziggo en KPN zaten beide in de woonkamer. Er is bij ons nooit overleg geweest en dit is voor zover ik weet zo in de hele straat zo gegaan. Het zou kpn sieren als ze meer met de mensen praten en overleggen. En van stickers en nt weet ik al helemaal niets.


Ook mijn aansluiting is zonder overleg in de meterkast geplaatst. De oude aansluitingen van Ziggo en KPN zaten beide in de woonkamer. Er is bij ons nooit overleg geweest en dit is voor zover ik weet zo in de hele straat zo gegaan. Het zou kpn sieren als ze meer met de mensen praten en overleggen. En van stickers en nt weet ik al helemaal niets.

Was je er niet bij dan? Je kunt ook gewoon nee zeggen. Een mens hoeft niet alles lijdzaam te ondergaan onder het Nederlandse motto 'het is nu eenmaal zo' of erger nog, 'je wist niet beter'. 


Het is niet een kwestie van gewoon nee zeggen. Er is niemand geweest die ons vertelt heeft wat de mogelijkheden waren en aangezien wij niet wisten wanneer dit allemaal zou gebeuren was ik zelf die dag de gehele dag afwezig. Wij hebben wel een brief gehad, maar daar stond in dat het tussen die en die datum zou gebeuren en al helemaal niet over een tijdstip. Dus eigenlijk werden wij allemaal hier overvallen en stonden wij met de bek vol. Want ik denk dat anders de meeste mensen hier gekozen hadden of dat de aansluiting in de woonkamer kon worden geplaatst.