Skip to main content

Goedemiddag,

In september 23 is er iemand van KPN langs geweest of we interesse hadden in glasvezel, dat hadden we.

De planning was in eerste instantie januari 2024 natuurlijk helemaal niets toen werd het maart april 2024.

De kabels in de straat waren snel aangelegd en de kabel tot de voordeur ligt ook klaar.

Maar dan maart/ april 2024 niets mei gaan bellen telefoonnummer van de kabelmaatschappij gehad daar krijg je alleen een antwoordapparaat, die voelen de bui nl al hangen.

De planning was nu juli / augustus, maar weer een postcode check gedaan, wat schertst onze verbazing zijn in augustus 2025 pas aan de beurt. Maar volgens de man aan de telefoon, hadden we al supersnel internet, die man had net, hoe kan ik een slecht gesprek ombuigen in een positief gesprek training gehad.

Wat een kat in de zak.

En maar adverteren Glasvezel bij u in de Buurt! grote lantaarn borden, ja maar pas volgend jaar.

En klagen helpt niet want je krijgt de goednieuws show aan de lijn of je moet een brief schrijven en dat doen een heleboel klagers niet meer, is ook niet echt meer van deze tijd. Op deze namier krijg je wel minder klachten.

 

De aanleg van het glasvezelnet verloopt vaak chaotisch. Ik heb nadat de kabels waren gelegd ongeveer een jaar moeten wachten op de aansluiting. Afgelopen juni stond bij KPN Netwerk de verwachte aansluitdatum op december 2024. Toch ben ik in juli overgezet van het telefoonnet naar glasvezel.

Mijn advies: Bellen helpt niet. Niemand weet wat en wanneer. Gewoon afwachten.


Hier in december 2023 het glasvezelsprietje bij de deur gekregen. Het is een paar weken geleden pas binnen gebracht. En nu nog geen glasvezel. Ik heb nog geen glasvezelkastje ontvangen. 


Hallo @kabellientje ,

Pin je niet vast op die website, het is niet zo dat die website dagelijks wordt bijgehouden.

Gemiddeld duurt het tussen de zes en negen maanden vanaf het moment dat de kabels bij jouw voordeur liggen tot de verdere aanleg het huis in. En dan nog zo’n twee maanden voordat alles werkt. 
 

Geduld is hierbij nodig en het is inderdaad vervelend dat je geen grip kunt krijgen op de planning. 
 

Lees in de tussentijd dit maar eens door: 

 


Hoi @kabellientje 

Aanleg van glasvezel is een kwestie van de lange adem.

Bij mij duurde het hele traject zo'n anderhalf jaar.

  1. begin mei 2022 eerste aankondiging. Brief in de bus: Jouw buurt krijgt glasvezel.
  2. begin juni 2022 medewerker schouwing komt kijken: waar komt het glasvezelaansluitpunt
  3. half oktober 2022 graafploeg brengt glasvezelsprietje buiten bij de voordeur.
     
  4. half september 2023 glasvezelaansluitpunt in de meterkast geplaatst.
  5. begin oktober 2023 e-mail van KPN: We passen uw verbinding aan, we sturen u de benodigde apparatuur toe.
  6. half oktober 2023 doe-het-zelf installatie. 

Reageer