Skip to main content

Binnenkort gaan ze bij ons in de buurt beginnen met de aanleg van DELTA glasvezel. Deze aanbieder heeft geen KPN op het netwerk. Bij de postcode check op de site van KPN wordt geen duidelijkheid gegeven over wanneer ze evt in onze woonplaats glasvezel aan gaan leggen.

We hebben al jaren KPN en willen daar graag blijven, maar wat meer duidelijkheid over de aanleg van glasvezel zou wel fijn zijn. Er moet toch ergens een bepaalde planning zijn omtrent de aanleg van glasvezel?

Je hoeft ook niet weg bij KPN omdat een andere partij toevallig glasvezel komt aanleggen toch? Als je koperverbinding nu god werkt, is er niks aan de hand.

 

KPNnetwerk gaat over de aanleg van glasvezel en dus ook de planning.

 


Snap ik dat ik niet weg hoef bij KPN :-)

En de koperverbinding werkt idd prima.

Het is meer dat ze het nu aan kunnen leggen in de woning, vandaar mijn vraag…

Weet niet hoe het zit als ik bijv. nu al een glasvezelkabel heb liggen, hier nog geen gebruik van maak, maar KPN in de toekomst ook aansluitingen aan gaat bieden of leggen. 

Kan dit dan, of leverd dat problemen op…

 


@Ralph1979 laat Delta tot in je meterkast de glasvezel aanleggen, het kan er maar liggen!, en blijf, als je dat wilt op het koper bij provider KPN. Er bestaat geen verplichting om gebruik van glasvezel te maken en KPN zal je echt niet afsluiten zonder een alternatief aan te bieden.


Zou dat echt zo zijn?

Wellicht dat op termijn al het koper uitgezet wordt, ook als er geen KPN glasvezel ligt.


Nee, @Wim27 dat gebeurd niet
Als er glasvezel van de KPN ligt dan gaat op den duur wel het koper er uit, maar niet als er een andere aanbieder is van glasvezel.
Overigens @DennisA78 zei het ook al, kijk even op kpnnetwerk.nl  en vul daar je postcode in, dan kun je zien of er een planning is.
En er zijn wel woningen waar drie glasvezelaanbieders in het huis aanwezig zijn, dus dat is geen probleem.


Ik zie dan wel. Op dit moment heb ik KPN glas, en ik heb nog geen plannen gehoord voor een volgende aanbieder. 


Zou dat echt zo zijn?

Wellicht dat op termijn al het koper uitgezet wordt, ook als er geen KPN glasvezel ligt.

Wat is dit nou weer voor fabeltje 🥹🥲


Ik denk een beetje commercieel. Als er minder dan bijvoorbeeld 10 procent van de mensen op KPN koper zit, en de rest bij Ziggo of glas van een ander zit gaat dat koper echt wel uit. Maar ik werk niet bij KPN of in de glaswereld.


Ik denk een beetje commercieel. Als er minder dan bijvoorbeeld 10 procent van de mensen op KPN koper zit, en de rest bij Ziggo of glas van een ander zit gaat dat koper echt wel uit. Maar ik werk niet bij KPN of in de glaswereld.

koper kan aan of uit gezet worden per adres 


Ja, maar die wijkkast houden ze vast niet aktief als jij de enige klant bent.


Ja, maar die wijkkast houden ze vast niet aktief als jij de enige klant bent.

ze moeten wel


Ja, maar die wijkkast houden ze vast niet aktief als jij de enige klant bent.

Zeker wel. KPN heeft een klantbestand op het vaste netwerk van 4,3 miljoen klanten. (bron) Het doel is om in 2026 80% van de huishoudens aangesloten te hebben op glas. Die 20% is dan nog 600.000 klanten welke geen glasvezel heeft. Je denkt toch zeker niet dat KPN dan nee gaat zeggen tegen die inkomsten? 


Alleen als er in jouw straat/wijk/dorp glasvezel is aangelegd door of namens kpn (b.v. door Glaspoort) en jij (of de wellicht vorige bewoner) hebt dat geweigerd loop je een kans dat kpn op termijn de koperlijnen afschakeld, maar dan krijg je de mogelijkheid om (tegen betaling) alsnog glasvezel te laten aanleggen.Â