Skip to main content
Vraag

Playstation 5 verbindt niet met wifi

• 22 februari 2025
  • 12 reacties
  • 227 keer bekeken

Dit probleem wat ik heb is al eerder besproken hier maar ik zie hier nog steeds geen oplossing voor..

Alle opties al gedaan en niets werkt enige optie is een kabel trekken maar WiFi hoort gewoon te werken.

En nee het ligt niet aan de PS5 en ook niet aan Sony aangezien het met een hotspot wel werkt.. 

Graag wil ik zien dat jullie hier wat meer aandacht aanbesteden, desnoods dat jullie zelf een PS5 aansluiten en zullen merken dat het niet werkt

in mijn kringen hoor ik het steeds vaker

12 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 25 februari 2025

Dat is bijzonder vreemd en ik denk graag even met je mee want dit zou moeten werken. Ik heb zelf een PS5 Pro in combinatie met een KPN Box 14 en dat werkt prima. Wel modem van KPN heb jij in gebruik? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 maart 2025

Bedankt voor het reageren, ik heb de KPN Box 12 

• 5747 reacties
  • 2 maart 2025

Heb je die PS al gereset naar fabrieksinstellingen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 maart 2025

PS gereset. IP-Adres aangepast, 2,4GH, 5GH, Wifi punt dichtbij gelegd, heb zelf een ander PS account aangemaakt, helaas werkt helemaal niets.. 

systeem geeft aan verbinding te maken en lijkt verbonden met de wifi vervolgens start je de game op en zie je er is geen netwerk, terug naar instellingen en zie je staan dat de verbinding mislukt is.. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 3 maart 2025

Heb je een optie om (tijdelijk) bekabeld aan te sluiten ​@Leedz? Om te testen of dat beter werkt? Anders zou ik dat nog even proberen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 maart 2025

​@Remco van KPN Uiteraard heb ik bekabeld geprobeerd echter is dat het punt niet dat werkt gewoon prima.. het gaat om de Wifi.. bij ziggo ondanks slechte wifi bereik werkte alles prima en sinds de overgang naar KPN werkt het ineens niet.. 

Steeds een kabel erbij pakken is gewoon vervelend wetende dat wifi gewoon moet werken en dat ook nog eens aangeprezen wordt in de KPN reclame 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 4 maart 2025

Vreemd Leedz want ik kan niet zo bedenken wat dit kan zijn. Ik heb zelf een PS5 en een PS5 pro en beide hebben nog nooit moeite gehad om te verbinden met de Wifi van KPN. Als de problemen aanhouden dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025

Die heb ik als eerste gebeld toen het probleem werd opgemerkt, echter geven zij geen oplossing en geven aan niet te weten waar het vandaan komt.. vandaar ik hier terecht kwam.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 5 maart 2025

Ik weet het ook even niet te plaatsen Leedz. Ik zou de keten nog eens resetten. Glasvezelmodem en dan dan de Box 12. 

• 411 reacties
  • 5 maart 2025

Probeer het eens met 802.11 ax (wifi 6) uit in de KPN BOX12. bron

• 411 reacties
  • 5 maart 2025

Probeer het eens met IPv6 uit in de KPN BOX12. bron

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+13
  • KPN Monteur
  • 4950 reacties
  • 5 maart 2025
VwDt schreef:

Probeer het eens met 802.11 ax (wifi 6) uit in de KPN BOX12. bron

Wifi 6 is geen probleem, zit daar zelf ook op.

Reageer