Skip to main content

Ik ontving een email van kpn dat ik aangesloten wordt op het glasvezelnetwerk wat hier in de wijk een jaar geleden is aangelegd. De reden dat ik destijds niet voor glasvezel heb gekozen: kpn weigert om de aansluiting op dezelfde locatie te maken als de koper aansluiting, waardoor ik in de belangrijkste delen (woonkamer, werkkamer) van mijn dijkwoning geen wifi signaal heb, omdat dit signaal wordt tegengehouden doordat het door de dijk heen moet. Ik kan op eigen kosten de aansluiting laten verleggen, maar dit zijn kosten die ik momenteel niet kan dragen. Kan kpn mij verplichten over te stappen en mij anders afsluiten? 

Kan kpn mij verplichten over te stappen en mij anders afsluiten? 

KPN kan u tot niets verplichten. Maar KPN gaat op de lange duur wel een keer het telefoonnetwerk afsluiten. En u moet dan zelf maar zien hoe u het dan doet. U kunt het nog een heel poosje rekken denk ik. Maar ooit word u wel voor het blok gezet.


Alles kan blijven zitten waar het zit, “alleen” een ethernet kabel leggen van de glasvezel aansluiting naar het “modem” ( experiabox oid ) met de wifi er in.
Het zoeken van een handige kabelroute kan soms lastig zijn, dat hoeft niet de kortste route te zijn en kan ook via de tuin als het zo uit komt.


Reageer