Skip to main content
Beantwoord

Plots Geen Wifi via mijn FRITZ!Box en Wifi versterkers

• January 31, 2026
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Tot nu toe altijd goede wifi gehad. Gisteren in eens niet meer.Op de mobiel melding geen verbinding.In wifi instellingen naar wifipunt zoeken.Komt netwerknaam niet meer voor!Ineens verdwenen!Het bekende netwerk door KPN gegeven KPN4CEF76 komt op mijn Iphone 15 voor bij bekende netwerken met rode stip.Wat gaat hier mis en hoe los ik het op?Alles werkt verder, TV, internet, dect telefoon.

Ik heb een Fritz7590XH modem, gehuurd van KPN.

Beste antwoord door maarten73

Edit: Het is me gelukt.Wat heb ik gedaan:

Via instellingen van mijn PC het IP adres van de Fritz gezocht.Deze gevonden en via de Fritz in het modem naar ongeregeldheden gekeken, maar die niet gevonden.Toen via de QRcode de Fritz als netwerk gekozen en toen werkte de fabriek.Blijft uiteraard waar het netwerk gebleven is wat van KPN is verkregen.In het modem niks kunnen vinden.Maar goed, er is weer Wifi, hoewel met de Fritz minder sterk als met het oude netwerk naam.

mvg, Maarten.

7 reacties

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 31, 2026

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • January 31, 2026

Lijkt mij sterk dat dit een Fritzbox is met die Wifi naam, tenzij je die naam zelf hebt gegeven. 

Je kan op een iOS device is kiezen om de wifi te vergeten (vergeet dit netwerk) en helemaal opnieuw ermee te connecten. Vaak lost dit het op.  Heb je ook wifi issues op andere apparaten?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@maarten73, welkom op onze community! Ik zie dat er al meegedacht wordt, ben je inmiddels al iets dichter bij een oplossing? Kun je anders eens toelichten wat voor apparatuur je verder gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten?

• Auteur
  • Helper
  • February 2, 2026

Op de Fritz box zitten bekabeld TV ontvanger en Desk top PC. Dat werkt naar behoren.Ik gebruikte altijd het netwerk KPN4CEF76 en dat werkte tot voor kort ook naar wens.Ineens echter was het hier genoemde netwerk weg.Als ik dan op mijn Iphone15 verbinding wil maken, kan hij het niet vinden.

Ik heb een Fritz 7590XH modem. Wat gaat er niet goed? mvg, Maarten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb geen idee, zie je een wifinetwerk verdwijnen en verschijnen als je je Fritzbox uit zet en aan zet? Als hij bijvoorbeeld gereset is kan het zijn dat ie nu een andere naam en wachtwoord heeft, vermoedelijk die van de sticker achterop.

Je kunt hierover trouwens ook even met ons bellen, ik denk dat dat misschien het makkelijkst is. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

• Auteur
  • Helper
  • February 5, 2026

Ik zit nu ruim 2 maanden in een nieuw betrokken appartement.In mijn oude huis waren de netwerken van de buurt goed op mijn Iphone te zien.Dan pikte je jou netwerk en maakte je verbinding.Alle apparatuur is een op een na de verhuizing weer zichtbaar.Maar niet de netwerken van de buren.

Als ik nu een ander netwerk kies, voer ik KPN4CEF76 in en het wachtwoord, krijg ik de melding kan netwerk niet vinden.

Ik heb de Fritz box, de Iphone en ook nog het VOX kastje gereset.

Ik heb geprobeerd om in de Fritz box te kijken.Dan voer ik het wachtwoord in, krijg ik de melding kan geen verbinding krijgen met Fritz 7590XH.

Het netwerk heeft in het verleden goed gefunctioneerd.Alleen de laatste week moest ik wel regelmatig de verbinding handmatig doen.

De TV en de PC werken prima.

mvg, Maarten.

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Edit: Het is me gelukt.Wat heb ik gedaan:

Via instellingen van mijn PC het IP adres van de Fritz gezocht.Deze gevonden en via de Fritz in het modem naar ongeregeldheden gekeken, maar die niet gevonden.Toen via de QRcode de Fritz als netwerk gekozen en toen werkte de fabriek.Blijft uiteraard waar het netwerk gebleven is wat van KPN is verkregen.In het modem niks kunnen vinden.Maar goed, er is weer Wifi, hoewel met de Fritz minder sterk als met het oude netwerk naam.

mvg, Maarten.