Skip to main content

Hoi,

Ik heb wat verbindingsproblemen binnen een spel op de PS5 (Civilization 6), waardoor ik niet aan multiplayer lobbies kan deelnemen. Dit is het enige spel waarbij dit gebeurt, dus het is verder geen probleem met mijn verbinding of iets dergelijks. Daarom dacht ik om port forwarding te proberen om het mogelijk te kunnen laten werken, zo zou ik bijvoorbeeld een lobby kunnen hosten zodat mijn vrienden in ieder geval in mijn lobby kunnen deelnemen. Nu is echter de vraag hoe ik dat doe. Ik weet dat er een guide op het forum staat, maar de interface van de Box 12 is veranderd sinds deze online is gezet (zie bijgevoegd screenshot). Heeft iemand enig idee wat ik overal moet invullen? Ik heb online al vernomen dat dit in ieder geval de vereiste poorten zijn: TCP 80, 443, 3478, 3479, 3480 & UDP 3478, 3479. Bij voorbaat dank!

 

@max040 De van jouw genoemde porten 80. 443 zijn uitgaande porten, voor deze hoef je niet extra te doen tenzij ze worden geblokkeerd door firewall.

Om civ6 als multiplayer moet je jouw PS5 kunnen als server laten werken. Volgende porten moeten van internet naar PS5 open zijn, TCP: 3478-3480, UDP: 3074, 3478-3479. Tenminste voor PS4 (maar ik denk dat voor PS5 zal niet anders zijn)

Hier is een voorbeeld voor TCP:3478

 

Bij Apparaat vul in Jouw PS5, indien zichtbaar, anders IP-adres van PS5 in Doel IP-adres


@TDN bedankt voor de hulp! Ik ga er meteen mee aan de slag.