Skip to main content
Beantwoord

Powerlampje glasaansluiting uit, internet werkt verder wel

• March 17, 2026
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

haydrionrayel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Allemaal heel leuk bij mij staat er 

Je aansluitingstype

XGSPON

Het modem dat je van KPN hebt ontvangen

KPN Box V12 F5359

Je huidige glasvezelaansluitpunt (FTU)

FTU_TK01

Eigen of een KPN glasvezel ONT

KPN ONT

En mijn power lampje is stuk heb wel internet, gebeld met KPN was geen probleem dat powerlampje stuk is, ik heb ook nooit een mail gehad dat mijn kastje vervangen ging worden, weet nog geen eens of ik onder het moet vervangen worden val, het is 2 jaar geleden geplaatst

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Ik_Combineer

In principe als het werkt werkt het, dat power lampje is enkel een indicatie of het kastje aan staat. Aangezien de connectie nog wel brand staat hij aan en is het overbodig. Gok dat het lampje kapot is gegaan.

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 17, 2026

In principe als het werkt werkt het, dat power lampje is enkel een indicatie of het kastje aan staat. Aangezien de connectie nog wel brand staat hij aan en is het overbodig. Gok dat het lampje kapot is gegaan.

Nozdormu
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

Bij mij ook gewoon internetverbinding, lampjes zijn allemaal uit.
Ook na een herstart van het kastje.

Alle lampjes uit, wel internetverbinding.

Na het opstarten brandt alleen heel even het lampje bij “Alarm” en daarna gaat dat weer uit.

Bij mijn buurman branden gewoon het “Power” lampje en het “Connection” lampje.

Het modem geeft na het herstarten even rode lampjes etc. en daarna weer groen.

Zo ziet het er uiteindelijk weer uit.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

Als je internet hebt (check wel even of je de juiste snelheid hebt) en alle lampjes op je Experiabox branden groen, lekker laten gaan zo.

Nozdormu
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

Als je internet hebt (check wel even of je de juiste snelheid hebt) en alle lampjes op je Experiabox branden groen, lekker laten gaan zo.

Ja inderdaad, snelheid is gewoon goed.
Experiabox geeft ook alles goed aan, net nog even gecontroleerd.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Nozdormu & ​@haydrionrayel, ik sluit mij aan bij de eerder gegeven antwoorden. Als op de KPN Experia Box de juiste lampjes groen branden en er geen problemen zijn met internet en/of tv dan is er niet zoveel aan de hand. Hou het vooral goed in de gaten en mochten jullie toch problemen merken? Neem dan contact op met de collega's van de klantenservice om de juiste oplossing in gang te zetten. 

Nozdormu
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 20, 2026

Hallo ​@Nozdormu & ​@haydrionrayel, ik sluit mij aan bij de eerder gegeven antwoorden. Als op de KPN Experia Box de juiste lampjes groen branden en er geen problemen zijn met internet en/of tv dan is er niet zoveel aan de hand. Hou het vooral goed in de gaten en mochten jullie toch problemen merken? Neem dan contact op met de collega's van de klantenservice om de juiste oplossing in gang te zetten. 

Oké bedankt, zal ik doen.

haydrionrayel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 25, 2026

het ligt aan het modem, power lampje brand nu wel, en soms is het weg en over een tijdje brand het powerlampje op het glasvezel kastje weer en na een lange tijd is ie weer weg