Skip to main content

Kan iemand mij uitleggen waarom een nieuw abonnement  aanzienlijk goedkoper is dan een bestaand abonnement.

Voordat iemand van KPN gaat roepen dat dat welkomstcadeaus zijn, een welkomst cadeau lijkt mij de 6 maanden voor 35 euro/ of 2 wifi punten twv 199 euro… of een TV of soundbar.  Maar daar praat ik niet over. 

Ik ben een bestaande abonnee en betaal bijna 79,11 euro per maand, dit is voor een 100Mbit lijn, TV en Spotify family.

Een nieuwe klant betaalt hier slechts 62,50 voor. (en eenmalig 25 euro) en krijgt er dan nog een welkomst cadeau bij.  De maandelijkse kosten die hier berekend worden zijn voor een looptijd van 12 maanden, na die 12 maanden gaat het bedrag niet omhoog naar 79,11 euro.

Ik heb hierover naar KPN gebeld, maar de reactie die ik vervolgens krijg is dat het bedrag van mijn abonnement correct is, en niet lager kan voor hetgeen ik afneem. Want ik zou al bij aansluiten 5 jaar geleden een welkomst cadeau gehad hebben. (in de vorm van een korting voor enkele maanden)

Een welkomstcadeau is dus volgens KPN dat je zolang je abonnement loopt 16,61 korting krijgt op je factuur. Daarnaast krijg je een TV, Soundbar, Wifi versterkers OF nog eens een extra korting op je factuur voor de eerste 6 maanden. 

In mijn ogen is dit gewoon binnenharken van nieuwe klanten en ***** hebben aan bestaande klanten. Ik heb helemaal geen interesse in die TV,Soundbar of al die ander mogelijkheden. Ik verwacht van een provider dat ze oude en nieuwe klanten een zelfde abonnement aanbieden tegen eenzelfde prijs. En een welkomstgeschenk vind ik helemaal prima voor nieuwe klanten.

 

Dus mijn vraag waar zit het verschil of is dit eigenlijk gewoon discriminatie van bestaande klanten?

 

Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij heeft u 100 mbit, 2 x tv, telefonie en Spotify. Toch? Niet meer? 

  • 100 mbit kost bij Hussel € 47,50
  • 2 tv ontvangers kosten bij Hussel 15 euro
  • Spotify kost bij Hussel € 9,99
  • Telefonie kost bij Hussel 2 euro

Maakt samen € 74,49. Als je ook mobiel hebt bij KPN gaat daar nog 5 euro korting vanaf. 

Dit betaald een nieuwe klant na 6 maanden. En u kunt dit ook gewoon afsluiten. Kwestie van in MijnKPN uw abonnement aanpassen naar Hussel.

Ik vraag me wel een klein beetje af of er bij die € 79,11 van u niet nog iets extra's bij zit…

Check nog eens pagina 2 van de factuur zou ik zeggen.


Ik heb:

-100 mbit

-geen 2 tv ontvangers maar 1 ontvanger. 

-Spotify family a 15 euro .

-geen telefonie.

-geen extra zenders of andere extra zaken.

 

Mijn facturen zijn geduren het laatste jaar 79,11 euro

Het maakt me niet heel veel uit wat iemand met hussel betaald. Volgens het KPN servicenummer maakt het voor mij nu allemaal geen verschil.  

Dus dan gaat erom dat indien iemand nu een nieuw en gelijk abonnement zou afsluiten, die persoon 16,61 euro minder zou betalen zolang ze niets wijzig in hun contract.( dus niet na 6 maanden of na een jaar een verhoging, dit staat namelijk niet vermeld in de voorwaarden op de KPN website. Hier staat enkel dat extra kortingen vervallen. Terwijl het abonnementsbedrag per maand op 62,49 staat. zonder extra kortingen!)

 

Ik snap dus de verwarring over die 79,11 euro… ik ben er zelf ook behoorlijk verward over.:thinking:

 

 


Wat is de naam van het abonnement dat u heeft? Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

Wat een nieuwe klant na 6 maanden betaald, dat kun je als bestaande klant ook gewoon afsluiten. Daar zit dan geen cent verschil tussen.


Verschil is me nu duidelijk, tv en internet is van elkaar losgekoppeld, en als je wil kunnen opnemen is dat nu een extra en dat kost 10 euro extra .  En dan nog is het bedrag voor een nieuwe klant(77,48) lager dan voor mij(79,11).

Gelukkig is mijn abonnement maandelijks opzegbaar en zijn er heel wat meer providers die meer bieden voor een vergelijkbaar bedrag. Spotify heb ik KPN niet voor nodig.

Bedankt voor het meekijken!:thumbsup_tone1: Ik ga mijn tijd even besteden aan het overstappen. 

 

 

 


Nogmaals: wat een nieuwe klant heeft, dat kunt u ook gewoon afsluiten. Dat is geen enkel probleem.