Skip to main content
Beantwoord

Prijsverhoging maar na de verhuizing is de snelheid gedaald

• January 21, 2026
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Door verhuizing heb ik nu KPN internet met bedroevende snelheid uploaden. Slechts 28 mb door oude kabel in de straat. Wordt ook niet beter en plannen voor nieuwe kabels zijn er niet.

Nu gaat de prijs omhoog, terwijl ik genoodzaakt ben om een internet only aansluiting van Ziggo erbij te nemen. Waarom heeft KPN geen mogelijkheid om een KPN pakket TV+ te nemen zonder internet? 

Of nog beter, waarom klanten afschepen met een ondermaatse verbinding, maar wel de volle mep rekenen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@h de Regt ,

KPN TV+ is televisie via internet. Je hebt dus sowieso internet nodig. TV+ is een aanvullend pakket wat je kunt afsluiten naast jouw internetabonnement. 

Wil je alleen TV bij KPN afsluiten? Dan kun je alleen Digitenne nemen. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Hallo ​@h de Regt ,

KPN TV+ is televisie via internet. Je hebt dus sowieso internet nodig. TV+ is een aanvullend pakket wat je kunt afsluiten naast jouw internetabonnement. 

Wil je alleen TV bij KPN afsluiten? Dan kun je alleen Digitenne nemen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2026

Hier had ik zelf ook al een oplossing voor. Via Ziggo internet en vervolgens het hele pakket KPN (mobiele telefoons, Netflix en Spotify) incl. ITV via deze verbinding en de KPN app TV kijken op de smart tv.

Blijft dat de prijs verhoogd wordt en de slome KPN internetverbinding niet wordt verbeterd.

Internet in oude huis (200 meter verderop) wel goed werkte.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@h de Regt 

Houdt er wel rekening mee, dat de KPN TV+ App op jouw smart televisie alleen werkt als deze is verbonden met een internetverbinding van KPN.
De KPN TV+ app werkt dus niet als je smart televisie is aangesloten op een internetverbinding van Ziggo (geldt ook voor een WiFi verbinding).

Omdat de KPN TV+ app je IP-adres controleert en of je daadwerkelijk een internetverbinding hebt met via KPN.

Ik zou in jouw geval dan kiezen voor de Ziggo GO TV app, want deze werkt namelijk wel gewoon op een Ziggo internetverbinding.
Je moet deze eerst wel aanvragen bij Ziggo.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 22, 2026

Hier had ik zelf ook al een oplossing voor. Via Ziggo internet en vervolgens het hele pakket KPN (mobiele telefoons, Netflix en Spotify) incl. ITV via deze verbinding en de KPN app TV kijken op de smart tv.

Blijft dat de prijs verhoogd wordt 

@h de Regt 

Dan heb jij waarschijnlijk nog een oud abonnement met iTV (interactieve TV). Het aanvullende iTV gaat inderdaad in februari 2026 omhoog naar 12,75 per maand. 

Maar mogelijk kun je (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Grote kans dat jouw abonnement dan goedkoper wordt.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Hoi ​@h de Regt 

Houdt er wel rekening mee, dat de KPN TV+ App op jouw smart televisie alleen werkt als deze is verbonden met een internetverbinding van KPN.
De KPN TV+ app werkt dus niet als je smart televisie is aangesloten op een internetverbinding van Ziggo (geldt ook voor een WiFi verbinding).

Omdat de KPN TV+ app je IP-adres controleert en of je daadwerkelijk een internetverbinding hebt met via KPN.

Ik zou in jouw geval dan kiezen voor de Ziggo GO TV app, want deze werkt namelijk wel gewoon op een Ziggo internetverbinding.
Je moet deze eerst wel aanvragen bij Ziggo.

Klopt. Daarvoor gebruik ik nu chromecast. Werkt allemaal prima.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Blijft dat de prijs verhoogd wordt 

@h de Regt 

Dan heb jij waarschijnlijk nog een oud abonnement met iTV (interactieve TV). Het aanvullende iTV gaat inderdaad in februari 2026 omhoog naar 12,75 per maand. 

Maar mogelijk kun je (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Grote kans dat jouw abonnement dan goedkoper wordt.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Aangezien ik inderdaad een oud abonnement heb, heb ik op het totale pakket ook extra voordelen als spotify, Netflix, Sport en extea veel mobiele MB's op twee telefoons. Bij elke kleine wijziging in abonnement vervalt dit allemaal. Waardoor nieiw abonnement toch weer duurder is.

• January 23, 2026

Kijk naar het totaal bedrag. En niet naar de onderdelen. Die zogenaamde "gratis" Spotify bij oude abonnementen bijvoorbeeld is helemaal niet gratis. Die betaal je gewoon. Zo'n abonnement met "gratis" Spotify is gewoon 15 euro duurder dan zonder.

• January 24, 2026

En als je een abonnement neemt bij ziggo is het goedkoper om met alles over te stappen naar Ziggo.