Skip to main content

Ik zie zojuist de aanbieding van T-mobile van € 55,- pm voor een vergelijkbaar KPN pakket {alles in een).

Bij KPN betaal ik € 78,- per maand,  wel een heel groot verschil.

Waar zit dat verschil in?

Mvg

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik zie zojuist de aanbieding van T-mobile van € 55,- pm voor een vergelijkbaar KPN pakket {alles in een).

Bij KPN betaal ik € 78,- per maand,  wel een heel groot verschil.

Waar zit dat verschil in?

Mvg

Probeer het een jaartje. Dan kom je er vanzelf achter.


Nogal een stompzinnige reactie, dank voor de duidelijke verklaring van het prijsverschil.

 


Tijdelijke korting, slechtere service, mindere hardware, ik neem aan dat je het over thuis hebt omdat je het over een pakket hebt.

Zou het ook zeggen, probeer het een jaar, heb ik ook gedaan, niet liegen Joh al iets langer, ben blij als ik er vanaf ben per eind deze maand.

 

En bij mij is het verschil iets minder dan die 23 euro die jij schetst, scheelt maar 5 euro per maand na kortingen, voor vergelijkbaar pakket.


Ha @johnarts, ik vond het advies van Nick wel een aardige! 🙂 Ik kan niet spreken voor T-Mobile, maar wij bieden een aantal standaard pakketten met veel extra opties. Daarnaast staan we 7 dagen per week voor je klaar, bieden we een uitstekend netwerk, zoveel mogelijk service, etc. Wij bieden ook een welkomstkorting voor nieuwe klanten, dus je zult in dat geval ook het eerste aantal maanden minder betalen. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten. 


In de binnenstad van Eindhoven wordt momenteel glasvezel aangesloten.

Van KPN nog niets gehoord over hoe en wanneer aansluiten/overstappen, terwijl T-mobile actief is en met concreet voorstel is gekomen:

-premium internet tot 1 Gbit/s voor 40 Euro per maand

-tv 15 Euro per maand 1e 6 maanden gratis

-alles gratis aansluiten door monteur.

Wanneer kan ik iets van KPN verwachten??? (installeren van de glasvezel aansluiting, kosten, korting?)


Wordt het aangesloten of aangelegd? Heb je de glasvezelaansluiting van kpn al in huis?


Ik denk in die wijken van Eindhoven waar nu glasvezel wordt aangelegd “weinig” concreets van KPN?

Enkele jaren terug toen er een contract lag tussen de gemeente en Reggefiber om de gehele de stad te “verglazen”. Pakweg 2-3 maanden nadat KPN 100% aandeelhouder was geworden van Reggefiber, heeft KPN eenzijdig erna alle glasvezelaanleg stop gezet, en verschillende jaren tegen gehouden.

De gemeente Eindhoven is uiteindelijk toen met T-Mobile verder gegaan om de stad verder af te bouwen met glasvezel. Dus er ligt een behoorlijk negatieve lading / geschiedenis op dat hele KPN glasvezelgebeuren.

En nu zouden ze via een achterdeurtje alsnog weer binnen komen?


Ik verwacht dat de glasvezel binnen 1 of 2 weken tot in mijn meterkast is aangelegd.

 

Huidige kpn internet (nog zonder glasvezel) werkt uitstekend. Maar aanbod T-mobile is aantrekkelijk. Wat te doen?


Sowieso overstappen naar glasvezel.
Als KPN geen aanbieder is met glasvezel, jammer dan.
Kiezen uit de leveranciers die wel op dat glasvezel zitten.


 

Huidige kpn internet (nog zonder glasvezel) werkt uitstekend. Maar aanbod T-mobile is aantrekkelijk. Wat te doen?

Die keuze moet je zelf maken.

De service die KPN (tegenwoordig) biedt is zonder meer uitstekend. Dat heb ik de afgelopen weken zelf - en dat als ‘budgetklant’ (ex-Telfort) - mogen ervaren.  Op fora zoals deze worden positieve ervaringen overigens maar zelden gedeeld, vandaar dat ik dit meld.

T-Mobile maakt gebruik van het KPN-netwerk en als alles naar behoren werkt, dan werkt het. Ik weet uit ervaring - mijn buren zijn klant van T-Mobile - dat in geval van problemen het kan gebeuren dat  T-Mobile naar KPN (als netwerkbeheerder) verwijst en KPN weer naar T-Mobile: een oplossing van het probleem kan dan langer op zich laten wachten.

Over de kwaliteit van de verstrekte apparatuur kan ik niet zoveel zeggen. Dat is ook een kwestie van de individuele wensen: als je zelf alles onder controle wilt hebben en naar eigen wensen wilt configureren dan biedt T-Mobile niet zoveel: KPN stelt je in de gelegenheid een eigen modem/router te gebruiken. Of dat ook voor de TV-ontvangers geldt, weet ik niet…

In ieder geval succes met de keuze!


Volgens dit overzicht is het KPN die het glasvezel in Eindhoven aanlegt.

Echter:
Als je huidige abonnement dan overgezet wordt naar glasvezel ben je geen nieuwe klant, maar een bestaande. Het zal dan geen voordeel opleveren afgezien van een (nog) stabieler netwerk.

Ga je naar T-mobile dan ben je daar nieuwe klant en krijg je dus de nieuwe-klanten-korting.

Die € 55 is wel kaal. Dus basispakket tv o.a.

 

Ik verwacht dat de glasvezel binnen 1 of 2 weken tot in mijn meterkast is aangelegd.

Daarna duurt het zeker nog enkele maanden voordat het actief gebruikt kan worden. Je hoeft dus nog niet snel te beslissen. Het kopernet zal dan ca. medio 2023 uitgezet worden. Als je bij KPN blijft en je doet niks zal er t.z.t. vanzelf actie komen je op glas over te zetten met het huidige abonnement.


@PeterG Zover ik weet is T-Mobile in een paar wijken in Eindhoven bezig met de magenta kleur glasvezel.

De wijken Strijp, Gestel en Centrum volgens hun eigen zeggen.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/eindhoven


Precies, jij hebt het ook door :wink:
De achterliggende reden in het waarom zoals toch duidelijk beschreven in mijn eerdere reactie.

Meer achterliggende info van enkele jaren terug (1-1-2017) die daar betrekking op heeft:
https://tweakers.net/nieuws/119549/kpn-stopt-met-aanleg-glasvezel-in-eindhoven.html

https://www.ed.nl/algemeen/uitrol-glasvezel-in-eindhoven-stokt~a1cc94af/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-valt-ziggo-en-kpn-in-eindhoven-met-glasvezel-aan/

https://www.t-mobile.nl/blog/t-mobile-glasvezel-eindhoven-start/


Bedankt voor het meedenken!


Ik heb sinds kort ook een folder van T-mobile gekregen.

 

Hopen dat KPN snel gebruik gaat maken van deze glasvezel lijn.

Misschien is dan 1Gbit beschikbaar :)


Verschil kpn en t mobile, kpn rekent 25 euro aansluitkosten, de Duitsers 67.50. Bekijk de kosten op jaarbasis, inclusief de aanbiedingen. Kom ik bij KPN uit.


Tja, ik verwacht dat T-Mobile bij ons in de wijk eerder glasvezel heeft aangelegd dan KPN, Reggefiber wilde in 2013 heel de stad hier al vezelen, tot die grapjassen van KPN Netwerk de boel overnamen en de stekker er uit trokken, sindsdien blijft het inmiddels alweer 8 jaar hartstikke stil vanuit het groene kamp, ze blijven hier maar aanmodderen met de koperen kabels over het schouder :joy:

Dan is voor mij de keuze sowieso snel gemaakt! KPN moet sowieso stoppen met het blijven leuren met koperkabels, het is gewoon niet meer van deze tijd. 

Stukje uit een ouder nieuwsbericht: 

Klinkt gewoon vet ouderwets vandaag de dag :joy: 

 

Alleen KabelNoord is in de buitengebieden bezig, die krijgen hier binnen in de stad toch geen voet aan de grond, dus als het hier geheel Magenta wordt, dikke prima :yum:

En de partijen moeten wel, Ziggo komt hier binnen een jaar of 2 met landelijke uitrol van GigaNet,… Komen nog eens interessante tijden aan!