Skip to main content
Beantwoord

Printer wil niet meer verbinden sinds ik het wifiwachtwoord heb veranderd

• 31 juli 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Vorige maand heb ik een nieuw Wifi password aangemaakt. Sindsdien krijg ik mijn printer ( HP Deskjet 24540) niet meer verbonden.  Wat kan ik hier aan doen?

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@Veroni75 

Probeer of het via WPS lukt, WPS knop op het modem 2 seconden indrukken en daarna binnen 2 minuten op de printer verbinding maken via WPS.

Als je al KPN firmware hebt weet ik niet of die knop werkt zonder dat in het modem aan te zetten, in het modem zit er een instelling on het aan/uit te zetten:

Dat zou wat duidelijker in dat artikel mogen staan.

Sommige apparaten kunnen niet tegen speciale karakters in de Wifi naam of het wachtwoord, als die erin zitten dan een ww proberen zonder speciale karakters.

Bekijk origineel

8 reacties

HeidiV
Topper
  • 131 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2025

Hi ​@Veroni75 

Probeer of het via WPS lukt, WPS knop op het modem 2 seconden indrukken en daarna binnen 2 minuten op de printer verbinding maken via WPS.

Als je al KPN firmware hebt weet ik niet of die knop werkt zonder dat in het modem aan te zetten, in het modem zit er een instelling on het aan/uit te zetten:

Dat zou wat duidelijker in dat artikel mogen staan.

Sommige apparaten kunnen niet tegen speciale karakters in de Wifi naam of het wachtwoord, als die erin zitten dan een ww proberen zonder speciale karakters.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 4 augustus 2025

Hoi ​@Veroni75 welkom op de KPN Community, zoals je merkt denken we graag met je mee. Ik zie dat ​@HeidiV je goede tips heeft gegeven, is het nog gelukt? Wellicht dien je de installatieprocedure voor de printer nog een keer te doorlopen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 augustus 2025

Ik heb van alles geprobeerd maar helaas niet gelukt. Ik had weliswaar en behoorlijk oude printer die niet meer werd ondersteund door HP. Uiteindelijk maar een nieuwe printer gekocht. Deze geïnstalleerd en werkt prima. 

HeidiV
Topper
  • 131 reacties
  • 6 augustus 2025

Jammer dat het niet gelukt is ​@Veroni75 

Toch zonde dat je een verder goed werkende printer om die reden moet vervangen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10488 reacties
  • 6 augustus 2025

De meeste thuisprinters kunnen ook via USB aangesloten worden en hoeven dus niet naar de kringloop of grofvuil ​@Veroni75 en ​@HeidiV 

Mijn persoonlijke ervaring is ook dat HP thuisprinters moeilijk en omslachtig met wifi te verbinden zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 augustus 2025

Ja, op zich wel maar ik was er een beetje klaar mee. Printer was 10 jaar oud dus heeft z'n geld wel opgebracht.🤗

HeidiV
Topper
  • 131 reacties
  • 7 augustus 2025
JanD schreef:

De meeste thuisprinters kunnen ook via USB aangesloten worden en hoeven dus niet naar de kringloop of grofvuil ​@Veroni75 en ​@HeidiV 

Mijn persoonlijke ervaring is ook dat HP thuisprinters moeilijk en omslachtig met wifi te verbinden zijn.

Dat kan als de printer vlakbij de PC staat, werk je op schoot met een laptop of tablet dan wordt dat erg lastig, dan is een Wifi printserver met USB misschien een optie maar dan moet de printer dat nog wel waard zijn.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10488 reacties
  • 7 augustus 2025

Beste ​@HeidiV het enigste dat je eventueel hoeft te kopen is een geschikte USB-kabel en bij een 10 jaar oude printer werd de USB-kabel zelfs standaard meegeleverd, dus geen extra kosten.

Thuisprinters hebben altijd al een USB-aansluiting gehad toen het parallele en seriële tijdperk voorbij waren, toen had je inderdaad soms nog fysieke printservers nodig.