Skip to main content

Het komt regelmatig voor dat de wifi van mijn labtop wordt uitgeschakeld. de internettoegang verandert dan van de drie halve circeltjes in een wereldbol.Bij het aanklikken van de internettoegang krijg ik vaker alleen de mogelijkheid om de vliegtuigstand in te schakelen .Andere netwerkverbindingen zijn niet zichtbaar.Ik moet dan steeds via zoeken de netwerkverbingenen activeren, de wifi weer inschakelen en mijn computer opnieuw opstarten om verbinding te krijgen. Ook wordt vaker mijn virusscanner Panda zonder enige aanleiding afgesloten. Mijn router staat op nog geen 2 meter van  mijn labtop.Na op verschillende plaatsen info hebben ingewonnen werd steeds aangegeven dat dit aan de router zou liggen.Kunt u me helpen want het is knap vervelend.Met vriendelijke groeten

Hallo @Decoen , welkom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Om uit te sluiten aan welk apparaat het ligt (op basis van jouw verhaal kan het nog alle kanten op) is het van belang dat je van allebei de logbestanden kan inzien.

In Windows is dat de event-log, daar kan je o.a. de systeemlogs vinden, die ook logt wanneer wifi niet meer werkt. Daar staat ook een reden bij, bijvoorbeeld hardware failure of dat de router niet gevonden kan worden.

Ook in je experiabox zit een log, die kan je ook uitlezen. Daar kan je zien of de wifi uitschakelt, of dat een apparaat ineens de verbinding verliest (en meestal even later weer terug vindt).

Door de logs uit te lezen op de tijdstippen dat je verlies van wifi opmerkt, kun je verder gaan werken met het oplossen van dit probleem. Kost helaas wat tijd en moeite, maar je komt er uiteindelijk wel achter waar het euvel ligt.


Beste Arjan, Bedankt voor je mailtje,

Zou je kort kunnen aangeven waar ik deze log bestanden kan vinden en inzien?

Helaas ben ik niet zo bedreven naar het zoeken van deze bestanden,

Bij voorbaat dank,

Decoen.

 


Hi @Decoen,

Als je het inzien van de logs niet helemaal ziet zitten, kan je ook op een andere manier nagaan of het wel of niet aan het KPN modem ligt. Ik heb het vermoeden van niet, aangezien de wifi-funtie van de laptop helemaal van de leg is, zoals jij het omschrijft.

De volgende keer dat dit gebeurt, zou je dan willen testen of je op dat moment met een ander apparaat zoals je mobiele telefoon, nog wél op de wifi kunt op dezelfde plek? Als je telefoon wel wifi heeft, maar je laptop niet, dan is het wifi signaal zelf in orde. In dat geval zal er iets niet helemaal lekker gaan met de laptop.Â