Skip to main content
Antwoord

Probleem met verkeerde adapter bij nieuwe KPN Box 12

• May 23, 2025
  • 12 reacties
  • 995 keer bekeken

Ik heb 1,5 week geleden een nieuwe Box 12 ontvangen. Bij de levering werd al door KPN aangegeven dat ik goed moest controleren of de meegeleverde adapter het model ADS was, omdat deze vereist is voor de Box 12. Helaas zat er een MSG-adapter bij.

Inmiddels heb ik drie keer contact gehad met KPN en telkens opnieuw wordt er een MSG-adapter geleverd. Ik heb nu vier verkeerde adapters (MSG) in huis, maar nog steeds niet de juiste.

Hoe moeilijk kan het zijn om de juiste adapter te versturen? Ik wil graag zo snel mogelijk een werkende ADS-adapter ontvangen, want dit begint inmiddels frustrerend te worden.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Denise van KPN

Het serienummer vind je onder de streepjescode aan de zijkant, inderdaad. Begint dit nummer met 2202 tot en met 2317? Dan heb je een verkeerde en kan je deze zelf online ruilen. Ga daarvoor naar kpn.com/adaptervervangen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@RvdLang, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt. Dit is een plek waar klanten vooral elkaar helpen. En dit is nou net iets waar de community je niet bij kan helpen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je toch wel echt graag een oplossing wilt als je al 3 keer de verkeerde adapter hebt gevonden. Daarom wil ik aanbieden om voor deze keer even met je mee te kijken. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

Hoi ​@RvdLang, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt. Dit is een plek waar klanten vooral elkaar helpen. En dit is nou net iets waar de community je niet bij kan helpen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je toch wel echt graag een oplossing wilt als je al 3 keer de verkeerde adapter hebt gevonden. Daarom wil ik aanbieden om voor deze keer even met je mee te kijken. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Hoi Denise, 

bij deze heb ik het bijgewerkt.

groeten René 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • May 26, 2025

Niet alle adapters van het type MSG zijn slecht/verkeerd. Alleen een bepaalde serie kan een fout bevatten.

Als het serienummer begint met 2202 t/m 2317 dan heb je mogelijk een verkeerde. 

Alle andere zijn zeker weten goed.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor deze toevoeging, ​@eagle3824!

@RvdLang kan je eens controleren welk serienummer jouw adapters hebben? Misschien kan je hem namelijk wel gewoon gebruiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Bedankt voor de reactie voor de zekerheid de serienummer staat onder de barcode ?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het serienummer vind je onder de streepjescode aan de zijkant, inderdaad. Begint dit nummer met 2202 tot en met 2317? Dan heb je een verkeerde en kan je deze zelf online ruilen. Ga daarvoor naar kpn.com/adaptervervangen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Ik heb even gekeken maar deze heb ik er momenteel inzitten en heb ik ook storing mee dus het probleem lijkt niet aan het serienummer te liggen

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 3, 2025

Welk probleem ervaar je? Want er zou niks mis moeten zijn met deze adapter.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Problemen zijn wisselend.

• tv kijken haperingen met het wisselen van kanaal
  • soms valt de verbinding weg tijdens tv kijken 
  • wifi valt soms weg 

• June 3, 2025

Is de tv ontvanger bekabeld aangesloten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Is de tv ontvanger bekabeld aangesloten? 

Ja klopt deze is bekabeld aangesloten. Model is wel wat ouder deze is nog nooit vervangen maar voor het vervangen van de modem had ik deze problemen niet .

tv ontvanger is Arris VIP2952 

Maar het wegvallen van de wifi zou hier niet te maken mee kunnen hebben toch ? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De adapter lijkt wel een goede adapter te zijn, ​@RvdLang. Ik verwacht dan ook dat de problemen ergens anders door komen.

Allereerst wil ik je vragen om de tv-ontvanger te herstarten:

1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan- en uitknop
  2. Haal de stekker van de tv-ontvanger uit het stopcontact en wacht 30 seconden
  3. Stop de stekker weer in het stopcontact
  4. De tv-ontvanger start opnieuw op

Werkt dit niet? Probeer dan een frisse start.

Controleer ook of de kabel van de tv-ontvanger goed aangesloten is. Is dit allemaal goed, maar werkt het nog niet? Probeer dan eens een andere kabel. Het kan zijn dat de kabel tussen tv-ontvanger en modem beschadigd is. Een nieuwe kabel kan dan het probleem verhelpen.

Voor problemen met wifi raad ik je aan de Wifi Manager te gebruiken. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken.