Skip to main content

 

Hoe slecht kan kpn worden ? 

 

Nou tot diep in de afgrond zit het al. 

 

En wat blijvend terug komt bij de monteur, helpdesk en de kpn winkel zelfs : Ik kan er niks aan doen…..

 

Maar wie kan er bij kpn WEL wat aan doen ? 

 

 

Ik neem u mee met het ongelofelijke verhaal van de digitalisering & automatisering waarvan NIKS werkt.

En het grote nederlandse gerespecteerde  KPN van vroeger is de hoofdrol speler in dit verhaal.

What can possibly go wrong ?!?!

 

Anno 2021, waarbij alles met de app word geregeld. Mensen die geen internet hebben NIKS meer kunnen. En waarbij internet opgenomen is tot basisbehoefte.

 

Om te beginnen is een klant van mij wonend in buitengebied.

Daar word internet half opgeleverd.

het inernet is traag, er word een monteur besteld.

Monteur kopje koffie, aan de slag.

Maar erna werkt het nog steeds half. er zijn delen van de dag niet goed internet.

 

Vervolgens word ik weer gebeld. Of ik er naar kon kijken. Na bellen met de helpdesk, weer monteur.

De modem was kapot of verkeerde modem geleverd.

 

De monteur kopje koffie, alles gemaakt.

Wat denk je ? Weer telefoon, tv deed het niet.

Kon ik er weer naar toe om de tv werkend te krijgen.

 

Dan zou je denken, de klant heeft er van geleerd. Die neem geen kpn. Maar nee.

Dan zou je denken kpn heeft er van geleerd. Maar nee.

 

Hier komt het bizarre verhaal wat toch wel neig naar de slechtste provider van nederland, maak er maar europa van.

 

Nieuw abbonement genomen omdat er niet verhuisd kan worden op zelfde datum. En omdat thuiswerken toch wel belangrijk is tijdens deze pandemie. Dan maar nieuw abbonement.

 

Totaal verkeerde informatie is gegeven over de installatie kosten van 75 euro. 

Waarop ik zei dat doe ik wel voor je want zo moeilijk is het niet.

 

Nou ik kan u vertellen, het is niet moeilijk. Maar kpn maakt het moeilijk.

 

Dag 1

Het begon met een zogenaamd vrolijk smsje van kpn : Uw internet is aangesloten, veel plezier ermee.

Dat was dus niet aangesloten. 

gebeld (krijg je eerst dat stomme smsje dat je modem moet resetten een NIEUWE modem ! ! ! !) nee, dat klopte niet, dat kan tussen 9:00 uur en 20:00 savonds.

Zoiets werd automatische gestuurd.

 

dag 2

Voglende dag geprobeerd, ding gereset (wat natuurlijk debiel is voor woorden bij nieuwe modem) maargoed gedaan. Werkte niet.

 

Gebeld. En met alle respect, ik krijg een medewerker aan de lijn die letterlijk de FAQ zit te doorzoeken. Ik hoorde hem typen.

Kijk vind allemaal prima, maar om nu scholier te laten zoeken en zonder goede training is nogal chenant voor woorden.

 

Ik met mijn ict opleiding en honderden modems geinstalleerd. vroeg aan hem of hij de standaard stappen wou overslaan, dat wou die gelukkig. Die begreep dat het meer ergenis opwekte dan het hielp.

Maar hij kon alleen een monteur sturen.  1,5 week (ja u lees het goed) later. 

Dus diegene die het internet besteld had, die zit dan 1,5 week +2 dagen zonder internet.

 

Debiel voor woorden.

En bleek ook dat die dan wel gratis is, omdat het nieuwe aansluiting betreft (wat is nu waar? )

 

En elke keer in de wacht gezet. En moest dit en moest dat. 

 

Toen ik vroeg of we niet in de modem instellingen konden kijken. Bleek hoe slecht de opleiding was van kpn. Want volgens hem kon je niet in de modem komen. 

Ja vriend dan weet je niet hoe het werk. Je kan altijd in de modem komen ook al heb je geen internet.

En dat heb ik ook eerlijk gezegd tegen hem. Maar verder dan monteur sturen kon hij niet. U raad het al : kon hij er verder niks aan doen.

Dus ik heb 40 min voor niks aan de lijn gezeten.

 

 

Nog een keer gebeld, nog een keer sms gehad voor modem resetten. Nog iemand gesproken. Maar die kon er ook allemaal niks aan doen. 

Lijn gemeten, verkeerde lijn gemeten. verkeerde adres ingekeken. U begrijp,  ik kort het even in. 

Maar ze dacht dat er iets administratief achtig iets mis was gegaan, of in proces. 

Ze kon een mailtje sturen. En dan ging er iemand naar kijken.

Iemand naar kijken ? Ja iemand naar kijken. Wanneer dan ? Ja dat kon ze niet zeggen. En hoe dat verder ging wist ze dan ook niet.

En u raad het al : Verder kon ze er ook niks aan doen.

Zat ik weer 40 min aan de lijn….

voor niks natuurlijk.

 

Dag 3.

Ik had een ingeving. Dacht ik pak de oude modem. Misschien werkt dat. 

En misschien pakt hij kpn lijn op, maar geen internet. En werkt de 4g wel.

Maar omdat je niks meer kan doen behalve wizzards klikken was het onbegonnen werk….

De 4g “modem” kan niet zelfstandig werken.

ongelofelijk slechte kwaliteit.

 

Dag 4

Nog een keer gebeld, nog een keer sms gehad voor modem resetten. Nog keer mijn verhaal gedaan. Toen kwam er storings monteur mogelijkheid

Deze beste mevrouw wist over lijn testen, die wist dat er 2 soorten lijn test waren. En die kwam niet verder dan centrale.

 

Eindelijk er was weer hoop. De monteur zou tussen 8 en 10 uur er zijn. 

 

Dag 5.

8 uur naar het adres toe waar internet geinstalleerd werd.

Kopje koffie erbij. 

Wachten tot 10 uur. En na het wachten…. werd het 10 uur.

Geen monteur, weer gebeld,  u raad het al. Ze kon er allemaal ook niks aan doen. Zal toch even moeten afwachten.

 

Dan maar naar de KPN winkel. Heel verhaal gedaan. 

De “monteur” gebeld. Maar die nam niet op. Lijk me sterk want ze kon in zelfde systeem komen als de helpdesk en dan kan ineens wel de monteur gebeld worden (of het bedrijf).

Daar kom ik later op terug...

 

De tijden waren ineens verzet : van 10 tot 12 uur. Ow fijn dat we er zelf niks over weten.

En dat kan ook weer verzet worden van 12 tot 2 als het niet lukt?

Word er verwacht dat ik heel de dag een vrije dag ga op offeren aan KPN ?

 

Nu wou ze van me af, want ze wist toch wel dat het een eindeloze zaak ging worden. Dus ze had de ingeving om te zeggen : Als ik u was zou ik naar huis gaan want zometeen staat de KPN monteur voor dichte deur.

Maar ze had de pech dat het huis letterlijk 3 adressen verderop zat en ik bijna de voordeur kon zien.

En toen kwam de slogan van KPN : Ik kan er verder ook niks aan doen.

 

Aangezien er binnen niks was heb ik kopje koffie gekocht. Ben ik buiten een beetje aan het lopen en aan bellen. Omdat ik toch de tijd had…..

Na 3,5 uur wachten dacht ik, stap de KPN winkel binnen om te vragen of het bedrijf had terug gebeld.

 

En toen ik binnen liep en ik amper iets had gezegd…. kwam de andere KPN medewerker mij even sommeren dat het zeer vervelend was dat ik heel de tijd voor de KPN winkel liep en dat echt wel klaar mee was ….

Heel gefrustreerd en met een verwijzend vingertje dat ik echt wel fout bezig was.

 

WANT ZE KONDEN ER OOK VERDER NIKS AAN DOEN !

 

Hoe asociaal en klant onvriendelijk kan je zijn !??!?!?!??!

Nee, het is niet vervelend om al 5 dagen met internet aansluiten bezig te zijn!

Het is niet vervelend dan knap irritant en knap van KPN ook overigens dat niemand er wat aan kan doen ?! 

Het is niet vervelend om 3,5 uur te wachten op een KPN monteur, wachten in het niets….

 

Hoe heb je het lef om zo te reageren. 

En hoe heb je het lef om gewoon keihard te liegen. Want er is helemaal niet gebeld naar het bedrijf van de KPN monteur.

 

En maar reclame maken voor nieuwe abonnementen met korting en gratis tablets. 

Klant vriendelijkheid en gewoon je werk doen kost KPN niks. 

Behalve liefde naar de klant. Die zelfde klant die zorg dat KPN als bedrijf kan bestaan. En zorg dat er salarissen betaald kan worden. Die klant...

Maar daar geven ze niks om.

Waarschijnlijk vanwege de KPN slogan : We kunnen er verder ook niks  aan doen.

 

Na 4 uur kwam de KPN monteur….

Die reed net de stad uit en kreeg een melding om hier langs te komen. toch wel raar….. Vond de monteur zelf ook overigens.

 

Dus de monteur had israpunt  1 even veranderd in de centrale.

 

Administratief gaat het ook al fout bij KPN. Tenzij er de factuur betaald moet worden natuurlijk  !

De winkel eronder had geen internet. KPN noteer blijkbaar niet goed wie wat van waar is. 

 

afin om lang verhaal kort te maken : Geen internet, morgen komt de KPN monteur.

Vraag ik om dat na 11 uur te doen want dan is de winkel pas open waar isra punt zit. Geen probleem, werd geregeld.

 

Maar er kwam maar geen bevestiging en geen bevestiging.

 

Dan maar even bellen. Afspraak stond van 8 tot 10 uur.

Dus dat gaat ook al fout.

 

Nu krijg ik elke keer te horen dat ik klacht via klachten formulier moet invullen. Want ja je zou maar iets voor de klant kunnen betekenen en moeite voor moeten doen.

En al dan heb ik alleen maar gehoord : Verder kan ik er ook niks aan doen of Ik kan er niks aan doen.

Het blijft de grote lijn in dit verhaal.

 

Excuses aanbieden heeft geen zin, vervelend vinden of tegenwoordig dat over kill meelevende woorden heeft ook geen zin.

Ik schiet er niks mee op. Heb er geen internet door …. het betaal mijn uren niet.

Krijg er geen vrolijkheid of oplossingen door. 

KPN heeft mij gewoon minimaal 20 uur van mijn leven gekost. 

Allemaal voor niets. 

Maarja … laat me raden : KPN kan er ook verder niks aan doen.

 

Dag 6

Inmiddels is het dag 6 KPN internet aansluiting dagen. 

Tijdens het wachten heb ik dit maar getyped, mijn bank gebeld om alle aandelen van KPN te verkopen.

 

Afgezien dat het diep en diep triest is. 

We kunnen toch wel feitelijk constateren dat KPN slechtste bedrijf is van Nederland.

Daar kan ik dan werkelijk niks aan doen…..

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik ben afgehaakt bij dag 1. Te langdradig en te saai om te lezen. Zet een samenvatting neer zodat iemand het kan begrijpen. Dan kunnen forumleden en een moderator adequaat reageren.


Monteur in huis gehad nieuw modem geplaatst gemeten krijg maar 10 MB binnenhoek zij 4g modem en het is opgelost maar daar doen ze moeilijk over

 

 

 


@Rubken hoi wat is precies het probleem? Kan het niet helemaal volgen.


Jeetje wat een trieste bedoeling, mijn ervaringen zijn precies hetzelfde. Call center medewerkers zonder enige kennis, sturen je van hot naar her en ondertussen zit je zonder internet.

 

Cheape prijsvechters doen het nog beter. Ik weet wel wat ik ga doen als mijn abonnement afloopt. 


Het gaat af en toe mis inderdaad maar dat is overal zo.