Skip to main content

Beste,

Afgelopen vrijdag zijn we klant geworden bij KPN maar helaas nogal wat problemen met aansluiten. Tot nu toe heb ik nog steeds geen internet/tv. Ik heb de SMS nooit ontvangen dat de aansluiting gereed was en na behoorlijk wat bellen met de klantenservice bleek dat er een fout in het systeem is waardoor het signaal nog niet doorgestuurd wordt. Wat mij vooral frustreert is dat ik 6x heb moeten bellen om dit duidelijk te krijgen en een goede plandatum te krijgen. kort samengevat:

  • vrijdag 15:00 uur eerste keer gebeld met klantenservice (half uur wachtrij) → jullie medewerker gaf aan dat ik inderdaad geen aansluiting had en dat dit in het systeem nog verwerkt moest worden. dit moest volgens haar gedaan worden door de afdeling netwerk. Ze gaf aan dat ik het beste kon wachten tot 17:00 want tot dan zouden ze tijd hebben om het te regelen.
  • vrijdag 15:30 (half uur wachtrij): na het telefoontje heb ik opgezocht tot hoelang de afdeling kpn netwerk open is, dit blijkt tot 17:00 te zijn. dus heb weer gebeld met de vraag of we het probleem nu kunnen oplossen in plaats van wachten tot alle afdelingen dicht zijn. nu kreeg ik een best wel brutale reactie dat ik nog geen probleem had en dat ik maar gewoon moest wachten (want het SMSje dat het netwerk is geregeld zou nog kunnen komen...) . daarbij aangegeven als het probleem dus niet opgelost gaat worden dat ik tot dinsdag in ieder geval geen internet en tv heb. hier wordt niks mee gedaan want er is nog geen probleem… conclusie was dat ik zelf maar met kpn netwerk moest bellen om te kijken of ik het daar geregeld kon krijgen
  • vrijdag 16:30 (half uur wachtrij). ik kreeg hier te horen dat kpn netwerk niet de verantwoordelijke persoon is en dat ik maar terug moest bellen naar de normale kpn klantenservice. 
  • vrijdag 17:00: (half uur wachtrij): medewerker geeft aan dat ze het verder gaat uitzoeken en ik wordt in de wacht gezet. na een kwartier in de wacht wordt de verbinding verbroken
  • vrijdag 17:30 (half uur wachtrij): krijgen een collega te pakken die wel een aantal zaken gaat uitzoeken. conclusie: ze gaat een ticket aanmaken voor een monteur op afstand en dit zou dan zaterdag opgelost moeten zijn. ze had een terugbel verzoek aangemaakt voor 20:30 op zaterdag om te dubbel checken of het opgelost was.
  • zaterdag: geen oplossing en ook geen belletje gehad van kpn
  • zondag ochtend: eindelijk iemand die duidelijkheid kan geven. ticket was blijkbaar nog niet eens aangemaakt en stond ook niks in het logboek over terugbellen. hij gaat nu een ticket aanmaken maar de afdeling die we nodig hebben is tot dinsdag afwezig. dus tot dinsdag geen oplossing, zou ook nog eens max 3 werkdagen moeten duren waardoor ik waarschijnlijk tot vrijdag geen internet heb. tijdelijke oplossing niet mogelijk (enigste oplossing was een extra bundel op mijn mobiel internet, maar aangezien ik daar niet bij kpn zit is dit niet mogelijk)

conclusie: er worden afspraken gemaakt met de klantenservice die niet nagekomen worden, iedereen geeft andere info waardoor geen duidelijkheid en klant blijft met probleem zitten. Als ze dit probleem nu vrijdag om 15:00 meteen hadden proberen op te lossen zoals ik zelf direct aangaf, hadden we wellicht nog een oplossing gehad voor het weekend. 

mijn vraag: hoe gaat kpn om met compensatie in deze gevallen? ik heb minimaal een week geen internet en tv nu:

  • ik gebruik meer van mijn eigen mobiele bundel wat lijdt tot extra kosten
  • mijn laadpaal van elektrische auto is aangesloten op internet, werkt dus niet → moet dus ergens anders gaan laden komende week (verschil tussen 20 cent eigen tarief en 65 cent bij een openbare laadpaal) → kost al snel 50 euro per week in mijn geval
  • het geen tv en internet hebben tijdens de vrije dagen
  • alle tijd aan de telefoon bij de klantenservice die me totaal geen duidelijkheid geven tot vandaag

hoor graag van jullie 

(complimenten aan degene die ik vandaag aan de telefoon had want die kon me binnen 2minuten precies vertellen wat de werkwijze is en wat de verwachte tijd zou zijn om het op te lossen)

 

Hoi @nick111, welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je zoveel onduidelijkheid hebt gehad over de aansluiting en oplossing van de problemen.
Als je abonnement al wel ingegaan is maar nog niet werkt kun je voor die periode een vergoeding aanvragen, dit kan telefonisch via 0800-0402 of via kpn.com/vergoeding 

De andere kosten vallen hier helaas niet onder.


De linkt die je stuurt werkt niet 


Update: vanochtend sms gehad. Connectie werkt nog niet, nu knippert het LOS op glasvezel rood. Vanochtend gebeld: ze zouden contact opnemen met collega en zouden binnen 2 uur teruggebeld worden. Niet gebeurd.

 

Net weer contact gehad: collega van jullie contact gehad met backoffice.  We zouden gebeld worden op ander nummer door die collega terwijl we in de wacht blijven bij mijn huidige contact persoon: en hij hangt gewoon op en worden weer niet teruggebeld! 

 

Ik zou me langzaam toch beginnen te schamen als KPN


@nick111 Probeer met deze Vergoeding bij een netwerkstoring


Bedankt voor de Link.

Zie dat we pas vergoeding kunnen aanvragen als het probleem is opgelost. Als ze zo blijven communiceren zal dit nog wel even duren....Â