Skip to main content

Goede Avond,

Sinds Vrijdag is het 1GB abbo hier actief geworden, echter kom ik niet boven de 95Mbps down en up uit.

Vriend van ons was hier vanmorgen en die haalde ruim 750Mbps via de Wifi, dus kan wel stellen dat er met de inkomende verbinding niets mis is.

Zat voorheen bij een andere provider op een 200Mbps abbo, maar haalde geregeld 300Mbps of meer. Dit wel op een met een Cat 5e kabel, direct aangesloten op het modem. Die snelheid had ik nu ook minimaal wel verwacht.

Ik ben mij er van bewust dat ik waarschijnlijk andere kabels moet gaan trekken, maar wilde eerst even aankijken hoe het ervoor stond. Toen ik de pc direct naast het modem heb gezet met de twee nieuwe door KPN geleverde Cat6 kabels maakte dit geen enkel verschil in snelheid.

Bij de status staat keurig 1,0 Gbps, en zowel het groene als oranje lampje branden op de ingang van de stekker in de PC. Ik heb een MSI Z790 moederbord met Intel I226 Chip, en de drivers daarvan zijn up to date (2.1.4.2)

 

Zoals hieronder te zien is, is volgens de modem de verbinding met mijn pc uitstekend te noemen. (onderste)

 

Wat kan ik nog nalopen of checken, ik ben al een middagje aan het stoeien en slepen met hardware maar ben nu toch echt wel door mijn ideeën heen.

Wellicht nog even goed om te vermelden, ik zag zojuist dat het volgende toen ik inlogde op het modem:

Ik heb het nieuwe NTU kastje gemonteerd, echter heb ik het onderste lampje nog niet zien branden.

 


Euhm... had u eerst een verbinding over de telefoonlijn en zit die nog aangesloten? Is de DSL poort leeg?


Nee, wij kwamen van een andere provider ook op glasvezel via kpn netwerk. Dsl poort is inderdaad leeg.

 


Wellicht nog even goed om te vermelden, ik zag zojuist dat het volgende toen ik inlogde op het modem:

Ik heb het nieuwe NTU kastje gemonteerd, echter heb ik het onderste lampje nog niet zien branden.

 

Haal deze glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de glaskast.

Controleer de rode kabelverbinding tussen glaskast en de rode WAN-poort van de modem @Nick-1991 


Hallo Jan,

Ik heb zojuist de NTU een aantal minuten van het stroomnet gehaald (had ik al een aantal keer gedaan) en bij de mediamarkt een cat 8 kabel gehaald van HAMA, deze kabel geplaatst en het kastje weer terug geplaatst. Direct zag ik dat het lampje Ethernet op de NTU ging branden, hetgeen niet eerder was gebeurd.

Inmiddels trek ik de volgende snelheid:

 

Of het nu aan de NTU lag, of aan de kabel blijft gissen, ik blijf er iig nu vanaf.

Beide dank voor het meedenken!


Reageer