Skip to main content

Onze Wifi valt steeds weg na het plaatsen van een laadpaal, de Wallbox Cobber SB. Ik heb gebeld met kpn. Het advies was om hier een bericht te plaatsen en te kijken of iemand mij kan helpen.
Ons modem is een Experia Box 10. Er zouden instellingen in het modem moeten worden aangepast. Bepaalde poorten openzetten maar de medewerker kon me niet vertellen welke.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet de oplossing? Alvast bedankt voor de hulp!

Poorten opzetten is niet aan de orde. De wallbox werkt alleen met de 2.4ghz band van wifi. Heb je dat ook zo ingesteld? Kan je iets meer vertellen over de uitval? Valt alleen de wallbox uit of mobiele apparaten ook?


Beste Joep, bedankt voor je reactie. Of de walbox uitvalt, weet ik eigenlijk niet. De wifi valt af en toe uit op alle apparaten: telefoons, laptop, iPad en soundtouch. 

Ik heb ingelogd in het modem en nu een vast kanaal gegeven aan o.a  de walbox. Hij gaat nu niet meer switchen van kanaal en wellicht helpt dat. Afwachten maar.

Andere tips/adviezen nog steeds welkom.

 


Wat is er nog meer aangesloten op het modem? 


Twee iPhones, MacBook , windows laptip, iPad, LG tv, soundtouch van Bose, laadpaal Wallbox Cobber sb


En niets aangesloten met een kabel zoals bijvoorbeeld een pc of tv ontvanger? Zijn de problemen echt ontstaan sinds de wallbox?


Ja.

 


En waaraan merk je de uitval? Krijg je een melding of gaat het servicelampje op de v10 branden? Het is namelijk wel bijzonder dat wifi uit zou vallen door de wallbox.  Ik heb de handleiding bekeken en gezien dat ie alleen werkt op de 2.4ghz band. Wellicht dat er iets gewijzigd moet worden in het modem maar dat hou ik als laatste.Â