Skip to main content

Wij hadden 3 DVS650 voor diverse tv's, maar hebben alleen maar problemen ermee gehad en ze allemaal al moeten vervangen ondertussen. Kwaliteit is dus zeer slecht en levensduur kort. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt

Dan heb je aardig pech gehad, de 650 is tot nu toe de beste die Devolo gemaakt heeft.

Alleen ze zijn afhankelijk van je stroomnet en elk anderlampje of stekker die je gaat gebruiken kan ze storen, zelfs als het je buren zijn die iets veranderen.


Ze doen helemaal niets meer zelfs. Nou dat wordt dan wat als ik nu 3 nieuwe 1200's heb als de 650 de beste is. Misschien toch maar een keer overstappen. 


Maar waar naar toe dan? Draadloze verbindingsets hebben niets met een provider te maken. Het is een product van Devolo.  Die hebben iets gemaakt dat data kan versturen via het electriciteitsnetwerk.  Wonderlijk want een een stroomkabel is natuurlijk niet geschikt voor het transport van data.  Maar goed ze hebben er iets voor gemaakt.  Alleen met beperkingen.  Zo kunnen ze slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Zeker als die niet helemaal perfect werken. Dan geven ze ruis op het electriciteitsnetwerk en dan heb je problemen.  De enige oplossing is kabels trekken.  Veel werk maar succes gegarandeerd. 


Hier werden de draadloze verbinding sets ook slechter en slechter en na zoeken bleek het echt aan de sets te liggen en niet aan het netwerk

Ik heb gekozen om WiFi repeater te plaatsen dat werkt hier vele maken beter dan die sets

Volgens vele ook niet ideaal maar hier heb ik nu op de bovenverdieping nu normaal internet

En dat was met de draadloze verbinding sets onmogelijk doordat er steeds meer storende factoren waren.


Dank je Roos79 voor de tip, want ook is de WiFi van KPN ontzettend slecht en we worden er ook niet echt mee geholpen door KPN. Koop


Maar hoe kan dat dan toch?? Kpn  geeft Wi-Fi versterkers weg en monteurs komen gratis de boel na kijken.  Waar gaat het dan mis???


Hier gaat het mis dat de experia box moeite heeft met de dikke wanden van de tussen woning.

Beneden haalt hij het nog wel maar boven een ramp dus met een repeater aanschaffen was ik uiteindelijk geholpen zou ik ook op de zolder willen zou ik er twee moeten hebben maar nu is 1 voldoende 

Ik heb wel echt een zoektocht gehad en ben uiteindelijk bij een van TP link uit gekomen.


We hebben echt alles geprobeerd idd: monteurs, versterkers, maar het is niet goed. KPN weet het ook niet zeggen ze, maar dat hoor ik dus heel vaak, zo ook over de verbindingssets, dat weten ze ook niet. Ik heb hier voor het eerst logische verklaringen gehoord, waar ik tenminste iets mee kan. Dus dank jullie wel. Ik ga ermee verder.