Skip to main content

Wat een ellende.

Sinds augustus 2023 overgestapt op KPN, na jaren Ziggo te hebben gehad, vanwege het superieure glasvezel. Laat me niet lachen…..😢.Al meer contact gehad in 8 maanden met service afdeling dan in 15 jaar Ziggo.

Ja elke keer hebben ze wel weer een ander verhaal en soms een vleugje van oplossingen maar structureel is het niet. Hebben 3 wifi-versterkers maar ook dat is niet de oplossing. 
 

Beeld van tv is af en toe wazig, hersteld zich weer en is daarna weer wazig en gaat zo door

Langzame verzetten van zenders bij zappen, lijkt wel of tv moet nadenken…

kinderen hebben problemen bij spelen van games op PS4. Continu slechte wifi met vertraging 

Ik zou willen daarbij terug kon gaan naar oude aanbieder

Dat klinkt inderdaad ellendig!! Dat is natuurlijk niet zoals het bij iedereen gaat. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Heb je de SuperWiFi's? Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Zijn de wifipunten bekabeld?


Hallo,

Als digibeet zijnde is het niet altijd even gemakkelijk vragen te beantwoorden of antwoorden op de juiste manier te verwoorden maar zal mijn best doen.

Normaal netwerk denk ik. Geplaatst in een modern rijtjeshuis met daarbij 3 deko5 wifiversterkers. Deze zijn bekabeld aangesloten bij beide PS4. Derde versterker is echt bedoeld als versterker. TV is niet bekabeld was niet nodig bij afstand tussen modem en ontvanger volgens KPN installateur.

Hoop voldoende info gegeven te hebben 


Nou dat doe je best goed. Dus de deco's zijn met een kabel verbonden aan het modem. Wat wel belangrijk is is dat de deco's een eigen wifinaam hebben. Anders dan die van het modem. De tv ontvanger werkt namelijk niet met de wifi van de deco's. Dat wordt al wat lastiger denk ik😉


Hallo en alvast dank voor je reacties 

idd zijn de versterkers bekabeld en hebben en eigen naam. Zal het nog sterker vertellen; ik kan de KPN modem niet vinden als ik bijvoorbeeld gasten op de wifi wil toelaten. Moet gasten altijd het ww geven van privé netwerk. Ik vind en vond dit een vreemd iets en heb dit ook gemeld bij servicedesk maar dit zou normaal zijn, ondanks dat ik (en anderen) nog nooit hebben meegemaakt 


Je hebt de box 12 neem ik aan?


Ja volgens mij wel. 
De nieuwste iig want ondanks dat we pas 8 maanden klant zijn bij KPN hebben we al een nieuwe wifi modem en tv ontvanger gekregen


Hallo en alvast dank voor je reacties 

idd zijn de versterkers bekabeld en hebben en eigen naam. Zal het nog sterker vertellen; ik kan de KPN modem niet vinden als ik bijvoorbeeld gasten op de wifi wil toelaten. Moet gasten altijd het ww geven van privé netwerk. Ik vind en vond dit een vreemd iets en heb dit ook gemeld bij servicedesk maar dit zou normaal zijn, ondanks dat ik (en anderen) nog nooit hebben meegemaakt 

Waarom heeft u daar het KPN modem voor nodig? U kunt toch op de Deco's een gastennetwerk maken?

Maar het KPN modem zou bereikbaar moeten zijn via http://192.168.2.254. Wat waarschijnlijk niet zal werken bij u: http://mijnmodem.kpn. Werkt de eerste link niet?


Hallo @W de Zwijger, om gasten te laten verbinden op het Gastnetwerk van de Box 12, dien je wel een Gast netwerk in te stellen. In de KPN Forum kennisbank vind je alle info over het gastnetwerk: KPN Box 12: Gastwifi instellen

De Deco apparatuur beschikt zelf ook over een Gast wifi functie: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1460/


Hallo Jeroen van KPN
 

dat ik een gastennetwerk zou moeten hebben/maken is niet de topic. Het ging er mij om dat ik niet mijn KPN modem kan zien als ik wifi wil zoeken en alleen maar het adres kan zien van mijn versterkers…

Daarnaast ben ik dit topic begonnen omdat ik zwaar teleurgesteld ben in glasvezel van KPN en dat de ontvangst van KPN tv momenteel erg tegenvalt zoals je in het eerste bericht had kunnen lezen. Jammer dat je daar als ‘Jeroen van KPN’ geen oplossing voor had

 


Het glasvezelnetwerk van kpn behoort tot de beste glasvezelnetwerken ter wereld. Dat is gewoon een feit. En zo moet het bij jou ook zijn. Dring bij de klantenservice aan op een monteur. Die is gratis als mocht blijken dat er iets niet goed is in het kpndomein. Uiteraard betaal je wel als er iets verkeerd is aangesloten. 


Het lijkt mij verstandig dat jouw glasverbinding eens goed wordt nagekeken door de technische dienst. Ik kan voor jou een melding aanmaken, zodat zij er mee bezig gaan. Zou je jouw forumprofiel willen invullen @W de Zwijger


Het lijkt mij verstandig dat jouw glasverbinding eens goed wordt nagekeken door de technische dienst. Ik kan voor jou een melding aanmaken, zodat zij er mee bezig gaan. Zou je jouw forumprofiel willen invullen @W de Zwijger

Ja graag


Er is een melding aangemaakt richting de technische dienst @W de Zwijger. Zij zullen een analyse doen en indien nodig contact opnemen.