Skip to main content

Sinds de update van mijn modem op 9 oktober hebben mijn kunnen mijn Google apparaten mij. Domotica niet meer schakelen.

als ik mijn slimme verlichting met de app schakel werkt het prima. Google kan het echter niet meer

Exact hetzelfde probleem hier. Google mini home raakt continue verbinding kwijt en praat niet meer met de smart apparatuur.


Hier dezelfde problemen . Google Nest thermostaat zegt op verschillende momenten dat hij office is en smart stekkers gaan ook offline.


Ik vraag me af of KPN hier wat aan gaat doen 


Hallo allemaal.

Wat balen om te lezen dat jullie Google apparaten niet goed meer lijken te werken na de update. 

Het is niet direct iets wat ik breder herken na de update. 

Wat je nog zou kunnen proberen is om stappen van Google zelf te gebruiken om te kijken of het hiermee beter wordt.

Ook geef ik de situatie intern door om uit te zoeken of het een breder probleem is. 


Ik heb de afgelopen weken verschillende mensen (incluus mijzelf) met verschillende providers gehad waar nest/google home er ineens mee ophield. Ook fabrieksinstellingen & opnieuw koppelen haalt niks uit.

Wat in al deze gevallen het probleem heeft opgelost is het maken van een apart 2.4ghz-only netwerk en de google apparatuur daarmee verbinden.

Nu heb ik om eerlijk te zijn geen idee of dit mogelijk is in de KPN-modems omdat ik mijn eigen apparatuur gebruik, maar wellicht kan dit van nut zijn.


Beste Svenvanvossen,

dank voor je bericht. Dit is alleen niet bepaald wenselijk aangezien de Google apparatuur dan niet meer met de app te bedienen is tenzij ik mijn telefoon in datzelfde netwerk aanmeld. Ook heb ik er nog een home assistant tussen zitten welke dan ook in een ander netwerk zal zitten en dus niet meer met de Google apparatuur communiceert.

ik blijf het bijzonder vinden dat er nooit iets aan de hand was tot aan de update


Beste Rutger,

ik wacht je onderzoek af want het is toch wel ERG toevallig dat het opeens na de update niet meer werkt!


Sinds gistermorgen 19 oktober werken ook bij mij mijn Google apparaten niet meer. Ik krijg hetzelfde te horen als in de vorige meldingen beschreven staat. Wat mij verbaast is dat KPN zijn updates doorzet ondanks dat er klachten zijn. Immers, de eerste klachten kwamen al vanaf de update van 9 oktober. 
 

Waarom niet eerst uitzoeken wat de reden zou kunnen zijn van de problemen die nu bij hun klanten ontstaan en dan pas verder gaan met updaten?
 

Ik ga voorlopig nog helemaal niets proberen om het probleem op te lossen. Het heeft jaren t/m de avond voor de update feilloos gewerkt en daarna niet meer. Het is aan KPN om uit te zoeken wat er fout is gegaan en dit op te lossen. Dit hoeven de klanten niet te doen. Die algemene oplossingen werken niet omdat het probleem bij de update van KPN ligt. 
 

Dus KPN: wat gaan jullie aan de door jullie veroorzaakte problemen doen?


Precies!! Helemaal mee eens Hermanus PL.

ik heb nu niet alleen problemen met mijn Google apparaten maar ook mijn chromecasts hebben moeite met verbinden.

Dit is wel het meest irritante van alle problemen.

Als kpn niet snel komt met de mededeling dat ze het gaan onderzoeken dan wordt het tijd om naar een andere provider over te stappen!



Even een positieve update betreffende de problemen met Google apparaten!

Zojuist kwam ik thuis en tot mijn grote verbazing kon ik weer mijn Google apparaten bedienen. Vanmorgen kon dat nog niet. 

Ik heb zelf niets gedaan om weer een verbinding tot stand te brengen. Het kan niet anders dan dat KPN toch wat aangepast heeft sinds de recente update. 


Dan hoop ik dat kpn ook zogenaamd niks doet met mijn modem want bij mij werkt het nog steeds niet.

ik geef het nog 2 dagen en dan gaat kpn eruit en ziggo erin. Incl alle mobiele abonnementen van kpn van naar vodaphone.

ben er helemaal klaar mee 


@BLS80 Wat balen dat de apparaten bij jou nog niet goed werken. 

Zoals hierboven reeds aangegeven is de situatie in onderzoek. Alleen zal het vermoedelijk niet lukken om dit probleem in 2 dagen (lees nu nog 1 dag) op te lossen. 

Jammer om te lezen dat je hierdoor overweegt over te stappen. We doen ons best om het onderzoek zo snel mogelijk te doen. 

 

@HermanusLP Fijn dat het bij jou weer werkt, voor zover bij mij bekend is er na de update geen aanpassing meer geweest. 

Zijn jouw apparaten wellicht stroomloos geweest of op een andere manier opnieuw opgestart? 


Beste Rutger, 

Als je mijn vorige bericht goed gelezen hebt dan heb je het antwoord al. Ik heb niets gedaan. 
 

Met jouw opmerking laat je impliciet zien waar een deel van het probleem ligt tussen jullie (een grote logge organisatie die alleen nog maar met procedures kan werken) en haar klanten in geval van problemen. Luisteren of zoals in dit geval, begrijpend lezen, naar wat de klant schrijft en meldt. 
 

De klant is over het algemeen niet gek. Maak daar gebruik van.Â