Skip to main content
Beantwoord

Problemen met internet sinds nieuwe Box 12 stroomadapter

• February 5, 2026
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik ervaar exact dezelfde problematiek. KPN Experiabox 12 adapter enkele weken geleden, toen hij werd toegestuurd, vervangen. Sindsdien problemen met het internet. Zowel bekabeld als draadloos. Voordat ik de adapter wisselde had ik nog nooit problemen gehad met mijn bedrade netwerk.

Ik heb gedurende deze dag mijn netwerk gescand middels de tool PingPlotter Pro en hier is duidelijk zichtbaar dat ik om en nabij de 30% packetloss heb op mijn bedrade verbinding. Dit betreft Hop 1. Oftewel de vebinding met de KPN modem.

Bij PingPlotter lees je ook duidelijk:
https://www.pingplotter.com/wisdom/common-network-problems/

Bad Hardware on Local Network

This could also be a bad power supply (especially if the red periods are just about as long as it takes to reboot a device), or even bad/noisy power or bad grounds.

Conclusie de adapter die is toegestuurd werkt niet samen met mijn Experiabox 12, of is defect. De oude adapter heb ik helaas reeds weggegooid.

Wat nu?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Patrick451, hoewel de aanleiding minder leuk is. Balen dat je nieuwe adapter voor problemen blijkt te zorgen 😑

Mag ik vragen waarom je een vervangende adapter hebt ontvangen enkele weken geleden? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Had je daarvoor problemen met je netwerk waardoor een nieuwe adapter als mogelijke oplossing is geboden?

Het is gelukkig mogelijk om deze adapter weer om te ruilen voor een andere, in het volgende artikel lees je hoe:

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 9, 2026

Welkom op de community ​@Patrick451, hoewel de aanleiding minder leuk is. Balen dat je nieuwe adapter voor problemen blijkt te zorgen 😑

Mag ik vragen waarom je een vervangende adapter hebt ontvangen enkele weken geleden? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Had je daarvoor problemen met je netwerk waardoor een nieuwe adapter als mogelijke oplossing is geboden?

Het is gelukkig mogelijk om deze adapter weer om te ruilen voor een andere, in het volgende artikel lees je hoe:

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

Ik ben sinds begin december klant en heb ook (ongevraagd) deze vervangingsadapter voor mijn Box 12 gekregen.

Ik denk dat jullie iets geconstateerd hebben met de meegeleverde adapters en dat jullie die allemaal preventief vervangen hebben. Ik had verder ook geen problemen met de oude adapter maar heb hem ook vervangen (overigens verder geen problemen hiermee). Overigens heb ik de adapter maar wel bewaard en op zolder in de KPN doos gedaan (met deze brief). Ik dacht… dan heb ik een reserve 😁

Ter info:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 10, 2026

Dit vermoed ik ook ​@rvk01, maar ik vraag het voor de zekerheid toch even na, om te voorkomen dat we ons op het verkeerde probleem gaan richten.

Is het inmiddels gelukt om een nieuwe adapter te bemachtigen ​@Patrick451?