Skip to main content
Vraag

Problemen met KPN Superfiber 1 Wifi en internet in de Kempen (Eersel, Hapert, Bladel)

• May 24, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Dag mensen,

Ik heb KPN Kleinzakelijk internet, met als abonnement de Superfiber 1 (1Gbit up- en download). Onlangs bericht gekregen dat KPN werkzaamheden uit zou voeren. Toen geen problemen ervaren, maar in de periode erna ervaar ik van de ene op de andere dag tot grote ergernis forse problemen met internet. Vaak zijn mijn apparaten wel verbonden met de router, maar maakt deze geen verbinding met internet. Vooral het bereik van de draadloze Wifi via de router is opeens enorm belabberd (zelfs mijn Ring bel die 5 meter verderop hangt verbindt niet) en ook de Wifi versterkers die op de eerste en tweede verdieping staan branden oranje. Ze lijken het signaal wel te versterken, want zelfs als ik op zolder sta geeft hij als verbindingssterkte 'uitstekend' weer, maar ik ben niet verbonden met internet. Gek genoeg wel als ik binnen enkele meters van de router ben. Dit, terwijl er de afgelopen maanden eigenlijk nooit problemen waren. Erg vervelend, gezien ik juist ben overgestapt van Caiway/Delta vanwege problemen met de stabiliteit.

Ik heb wel Wifi als ik vlak bij de router ben (speedtest dan rond de 800MBps), maar deze is instabiel/werkt dus regelmatig niet gedurende enkele minuten tot enkele uren. Meer dan 10 meter verder geven alle apparaten (laptops, telefoons, deurbel) aan wel verbonden te zijn, maar dat internet niet werkt en krijg ik bij de bij de speedtest de melding dat er 'Geen verbinding gemaakt kan worden met de testserver vanwege serverproblemen en het advies het later nogmaals te proberen'.

Meer mensen in omgeving de Kempen (Eersel, Hapert, Bladel) met vergelijkbare problemen?

Weet iemand een oplossing?

Router resetten en stekker eruit en erin gaf helaas geen verbetering.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• May 24, 2025

Werkt internet op een bekabeld aangesloten systeem wel gewoon stabiel? 

Als je die versterkers eens een poosje uitschakelt, hoe gaat het dan?

Welke versterkers heb je? SuperWiFi's? Wit of zwart?

Ik heb een beetje het vermoeden dat het probleem komt door een firmware update. Die valt niet bij iedereen zo goed volgens mij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2025

Bekabeld werkt wel. En ook zonder de versterkers aangesloten, lijkt de wifi het beter te doen. Ik heb zwarte Superwifi 2.0 versterkers. Het lijkt dus aan het versterkte signaal te liggen via de versterkers dat geen internet biedt? Wellicht inderdaad die update waar je het over hebt?

Hoop wel dat er iets aan te doen is, want normaliter wel baat bij de versterkers, beetje zonde als die straks niet te gebruiken zijn.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat hinderlijk dat je ineens problemen met wifi hebt ​@Sebastiaan_C. Goed om te weten dat 't bekabeld wel goed werkt. En misschien heb je daaraan in de tussentijd een goede tijdelijke oplossing.

Je gebruikt de zwarte SuperWifi versterkers dus. Welk modem heb je? En hoe zijn je SuperWifi's aangesloten? 

In dit topic lees je meer over SuperWifi en verschillende tips over het het beste werkt én wat je kunt doen bij storingen, zoals de schone installatie doen. Ik ben benieuwd of je daarmee verder komt.