Skip to main content

Ik heb ook al sinds een paar maanden last van dit euvel.

Met mijn Samsung galaxy A52s 5G  met kpn abo.

Wel wifi en geen internet op willekeurige tijden. Soms wel en soms niet.

Ik krijg dan weer een melding dat mijn (onbeperkte data) dag limiet van 10Gb op is.

Programma's stoppen plotseling omdat de wifi geen internet heeft.

Andere telefoons in huis en laptops werken wel gewoon en hebben wifi met internet.

Mij  Google home geeft soms aan dat hij ook even geen verbinding heeft.

Mijn modem is een KPN BOX 12 VAN SAGEMCOM.

Ik heb 2 SUPERWIFI punten alles ingesteld door een monteur (ik kan het zelf ook maar om geen fouten te maken)

Ook diverse keren reset geprobeerd maar het blijft K..

En dit probleem is ook volgens mij na een software update gekomen.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic

 

 

Hoi, @Fam. Van der Waal, welkom hier. 

Alleen de Samsung A52 geeft dus problemen op de wifi. Heb je de wifi al eens vergeten? En deze als nieuw geïnstalleerd. Helpt dat?


Ik heb telefoon opnieuw opgestart.

Ik heb wifi overnieuw ingesteld.

Ik heb modem gereset.

Zelfs een gast wifi account aangemaakt met andere instellingen.

Niets heeft geholpen .

5 min wifi inclusief internet daarna 0 internet.

Maar als ik iets in het wifi netwerk naar de printer stuurt gaat hij gewoon printen.

En ook als ik mijn verlichting aan of uit zet via wifi is dat ook geen probleem.

Maar als ik b.v. online tv kijk dan stopt alles en moet ik mijn wifi uitzetten om verder te kijken.

Ik hoorde vandaag dat de telefoon van mijn dochter ook soms even geen internet heeft maar niet net als ik gewoon geen internet voor langere tijd.

Mijn wifi analiser op mijn telefoon geeft aan goede wifi verbinding zonder internet.

Maar als ik wel internet heeft heb ik soms 500mb/'s (optimale verbinding glasvezel) meestal rond de 250mb/'s

Het is dus niet dat ik geen wifi heb want die heb ik wel.


Is het niet zo dat het mobiele netwerk sterker is dan de wifi? Wil je de slimme netwerkwissel eens uitzetten? Als dit aan staat, dan neemt mobiele data het over als de wifi te zwak is.